imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple Car još uvek nije spreman. Kakav će biti u budućnosti?


Apple je podelio zvanične podatke o svojim rezultatima na polju samoupravljujućih vozila. Ne možemo reći baš da je pun pogodak, ali njihov napredak je potkrepljen dobrim odlukama. Ne zna se sa sigurnošću da li će Apple automobil zapravo biti iPhone budućnosti…

Ideja Project Titan, kodirano ime za Apple automobil, odavno za mnoge predstavlja san. Mnogo je glasina o postojanju tajnog projekta- da li je stvaran, da li možemo da govorimo o pravom automobilu ili samo o autonomnim softverima, itd.

Iako je ovo jedan od najmanje poznatih Apple-ovih projekata i zvanično još uvek nije predstavljen, misterija koja stoji iza njega je otkrivena odavno. Možda znate da se radi o softveru koji se može videti u test automobilima, kao i to da je Tim Cook ranije pominjao detalje vezane za ovaj projekat. Jedino što nam nije poznato je u kojoj fazi se trenutno nalazi razvoj softvera.

Sve do sada. Apple je iz nepoznatih razloga (ili možda obavezne regulative) podelio zvanične podatke vezane za Testiranje Samoupravljujućih Vozila (Driverless Testing of Autonomous Vehicles -DMV). Ovi podaci pokazuju koliko puta stvarni vozač prekida autonomno upravljanje softvera ili koliko često mora da pomogne u sprečavanju nesreća. Ukratko:

Mnogo puta. U proseku 544.78 puta za 1 000 kilometara.

Poređenja radi, Google-ov Waymo zahteva pomoć svega 0.06 puta na svakih 1 000 kilometara. Drugim rečima, to znači da Apple-ov sistem može da pređe samostalno 1.8 kilometara bez ikakvih problema, dok Google-ov može da pređe 17 847 kilometara. Ovo je veoma važan aspekt samoupravljujućih vozila. Ovim rezultatom Apple se pozicionirao na 25. mesto na listi Države Kalifornija na osnovu podataka kompanija koje testiraju samoupravljujuća vozila.

Postavlja se pitanje: kako je moguće da je jedna tako velika kompanija kao što je Apple završila na samom dnu liste. Ipak govorimo o kompaniji koja je uvek bila pionir u mnogim tehnološkim dostignućima i koja ima prilično neograničene ljudske i finansijske resurse. Odgovor je zato što je isuviše dugo u fazi razvoja po pitanju ovog projekta.

Pa, Elon Musk je nedavno izjavio da se Apple ovom tržištu priključio prilično kasno. Najjednostavniji odgovor bi bio da je Apple propustio voz. Ovo bi mogle da potkrepe vesti koje su izveštavale o tome da Apple otpušta mnoge zaposlene koji su radili u ovom sektoru.

Pre nego što počnete da krivite Apple, trebalo bi da uzmete jedan razlog u obzir. Šta ako ovaj projekat autonomnog softvera nikada nije predstavljao Apple-ov glavni put? Šta ako predstavlja samo jednu od niza opcija koje eksperimentišu u slučaju ozbiljne recesije tržišta pametnih uređaja. Pošto je takva situacija gotovo izvesna, pre ili kasnije će i IT kompanije morati da izmisle nešto novo.


Ovo su Lexus automobili koje je Apple koristio za testiranje

Dizajniranje samoupravljujućih vozila bi možda mogla da bude jedna od opcija. Ali, čini se da Apple ne interesuje toliko sam posao koliko obraća pažnju na njegovu nosivu selekciju. Već postoje Apple Watch i AirPods, a znamo da uskoro stižu i AR naočare. Ovo bi mogla biti osnova za jedan potpuno novi ekosistem koji će koristiti potencijal AR-a i VR-a, pretvarajući ih u ostvarljiviju alternativu.

Dakle, možda je Apple jednostavno zapostavio opciju samoupravljujućih vozila i čuva je kao plan B za neka gora vremena. A ukoliko se ispostavi da nosive stvari nisu budućnost, imaće rezernvi plan koji mogu da pokrenu.

Izvor: MacRumors

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!