imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple je ‘90-tih imao drugačiji smisao za humor


Apple-ova prošlost krije neke prilično jedinstvene zanimljivosti. Na primer, Kupertino je 1994. godine smislio par smešnih reklama kako bi zaustavili rast popularnosti Microsofta…

Negde sredinom ‘90-tih godina, kada je Michael Spindler bio glavni i izvršni direktor Apple-a, Microsoft je postajao sve veći problem za tu kompaniju. Proces koji možemo osetiti i danas traje već neko vreme: operativni sistem Bill Gates-a postajao je standard u domaćinstvima.

Apple je pokušao da se bori protiv toga, pa su započeli prilično odvažnu poslovnu strategiju. Videli su problem u činjenici da je Apple operativni sistem radio samo na Macintosh računarima, dok je Windows radio na svima. Nedugo posle toga, postigli su dogovor sa Power Computing-om i dopustili macOS-u da radi i na drugim računarima.

To je bio jedan deo plana. Grupa hrabrih Apple-ovih zaposlenih, na čelu sa Dave Garr-om, odlučila je da konkurenciji nanese jak udarac sa nizom reklama. Savršen stil, očigledno provociranje konkurencije – ovi snimci su neverovatni, čak i sada, 25 godina kasnije, kada znamo da je poslovna strana ovog plana propala.

“I think We’re a Clone Now” reklama je parodija Tommy James & The Shondells’ i njihove “I think We’re Alone Now” pesme. Reklama je nastala 1994. godine u Infinite Loop-u 1, Apple-ovom sedištu. Evo celog remek-dela:

Kao što možete čuti, cela pesma je puna provociranja i referenci iz tog vremena. Jedan od naših omiljenih stihova je “toplina koju Pentium stvara greje grad srednje veličine”, ali postoji mnogo drugih koje bismo mogli istaći.

Garr je zaista uživao u pravljenju tih reklama. Nije bio potpuno zadovoljan sa samo jednom, pa ih je počeo praviti sam. Jedan njegov snimak koji možemo istaći je adaptacija MC Hammer-ove pesme “U Can’t Touch This”. Obratite pažnju na stihove, ne samo na odeću i kosu. Samo malo:

“PowerPoint and Windows, Office and NT, I might like ’em better after my lobotomy.”

Danas ne bismo mogli ni zamisliti da slične reklame postoje, i upravo zato biste trebali sačuvati ove klasične reklame na svoju playlistu. To je dobar podsetnik da je Apple danas ista kompanija kao i onaj Apple koji je napravio ove reklame.

Izvor: The Next Web

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!