imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple je kupio Netflix svih novosti


Apple je juče zvanično objavio da su potpisali ugovor za kupovinu Texture-a, digitalnog servisa sa časopisima, koji radi na bazi pretplate.

Osnova Texture-a je da korisnici mogu pročitati preko 200 časopisa za fiksnu mesečnu naknadu (koja trenutno iznosi 9.99 dolara). U osnovi, to je usluga poput Spotify-a ili Netflix-a, a jedina razlika je u tome što ovde govorimo o novinama.

Texture nudi široki izbor novina, sa imenima poput The New Yorker-a, časopisa People, Time, GQ, Fortune ili ELLE. Očigledno, ako od navedenih časopisa barem dva čitate redovno, onda će vam definitivno biti isplativije pretplatiti se na Texture nego kupovati štampanu verziju – ako ih ne skupljate.

Kao što je Apple izvestio u svom Newsroom-u, kupili su kompletan Texture. Kažu da će se svi programeri, članovi Next Issue Media-e takođe preseliti u Kupertino. Next Issue Media i Texture su zajedno osnovali Condé Nast, Hearst, Meredith, News Corp., Rogers Communications i Time Inc. Čini se da je Apple morao proći kroz mnogo pregovora kako bi dobio ugovor.

Zašto je ovo korisno za Apple? Odgovor je nešto složeniji. Sa jedne strane, Apple se već nalazi u ovom poslu sa Apple News-om, gde možete pročitati veliki broj vesti iz raznih izvora. Zato im ovaj žanr nije u potpunosti nepoznat. I zašto ne? Uz Apple Music, usluga poput ove bi mogla ostvariti dobru zaradu. Google već neko vreme prodaje novine na Play Store-u, a Amazon ima sopstveni sistem pretplate. Očigledno je da bi se Apple trebao pridružiti toj grupi.

Sa druge strane, tu je i trenutna delikatna medijska situacija u SAD-u, koja je od nedavno postala prilično gruba. Postoje lažne vesti, Facebook manipulacije i politički pritisak na web-stranice koje prenose vesti. To je opet potvrdilo koliku moć mediji imaju i koliko mogu uticati na ljude. Očigledno je da Apple nema političkih ambicija, ali malo moći je uvek korisno kada je reč o suočavanju sa vođama.

Apple je takođe odabrao Texture kao jednu od najinovativnijih aplikacija u 2016. godini. Nakon kupovine, aplikacija još nije uklonjena sa App Store-a, takođe su i njene verzije za Android, Windows 10 i Amazon Kindle Fire ostale nepromenjene. Eddy Cue, Apple potpredsednik Internet softvera i Usluga komentarisao je akviziciju:

Posvećeni smo kvalitetnom novinarstvu iz pouzdanih izvora i želimo omogućiti časopisima da nastave da objavljuju predivno osmišljene i zanimljive članke za korisnike.

Ne bismo to mogli bolje reći.

Izvori: Apple NewsroomThe Verge

Texture još uvek nije dostupan u Srbiji, ali očekujemo da će se broj podržanih zemalja uskoro proširiti. Do tada, možete pogledati pregled aplikacije na App Store-u.

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!