Apple je najintimniji brend. Samo malo, kako to mislite?

#Vesti
2017. 01. 25.
Da, jedna kompanija je sprovela istraživanje na temu koji brend je najintimniji. Naravno, Apple je pobedio. Ali šta to znači i kako se takav parametar može izmeriti?

Kompanija MBLM je istraživala, računala, brojala, množila i delila kako bi saznala koji brend je najintimniji. Teško je pronaći čudniji pridev za jedan tehnološki brend, ali ovo istraživanje za rezultat ima jasno izražene brojke.

Prema MBLM-u, najintimniji brendovi u zadnjih 10 godina su sve bolji i bolji prema listi Standard & Poor (S&P) i na Fortune top500 spisku, rang listama koje se baziraju na prihodima i profitu. Najnovije istraživanje nazvano Brand Intimacy 2017 Report je najveće istraživanje koje rangira brendove prema osećanjima korisnika. Reč je zapravo o anketi o zadovoljstvu korisnika proizvodima, ali reč intimnost verovatno je upotrebljena kako bi izazvala više pažnje.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Pogledajmo metodologiju istraživanja. Anketa je sprovedena u SAD-u, Meksiku i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Ispitali su oko 6.000 korisnika i više od 54.000 brendova. Analizom rezultata dobili su koeficijent intimnosti brenda, a u nastavku su varijeteti koji su ispitivani:

  • Ispunjenje: očekivanja, usluge, kvalitet i efikasnost.
  • Identitet: odnosi se na snažan imidž ili vrednosti koje ostavljaju utisak.
  • Proširenje: napredovanje korišćenjem brenda.
  • Ritual: uvođenje brenda u svakodnevne radnje, brend postaje važan deo svakodnevnice.
  • Nostalgija: fokusira se na prošlost i lepa osećanja. Često je reč o brendovima uz koje je korisnik odrastao.
  • Beneficije: stvaranje snažnih osećanja koja su povezana sa trenucima zadovoljstva.
Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Ali to nije sve! Istražili su snagu povezanosti, poverenja i još mnogo zanimljivih aspekata. Reč je o zaista kompleksnom istraživanju. Ako vas stvarno zanima, možete posetiti web stranicu MBLN-a. Kompanija naziva intimnost brenda novom paradigmom, što nije u potpunosti nelogično, ako pogledate kompleksnost istraživanja.

Intimnost brenda je nova paradigma koja stvara snažnu emotivnu vezu između korisnika i brenda.

Sve u svemu, ako uzmete u obzir korisnike svih uzrasta, pola i platežne moći, Apple je pobedio sa ukupnim koeficijentom 77. Nakon Apple-a slede Disney, Amazon, Harley Davidson, Netflix, Nintendo, Samsung, Whole Foods, BMW i Toyota.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Ako pogledate detaljne rezultate, možete videti kako 80% Apple korisnika svoje proizvode koristi svakodnevno. Čini se kako su njima izuzetno zadovoljni, jer je Apple ostvario rezultat 55 na skali od -100 do +100, a merilo je bilo pitanje da li bi preporučili proizvod drugima. Čini se kako Apple doseže limit cena, jer je samo 16% korisnika odgovorilo kako bi kupili proizvod da je cena 20% viša.

Od pomenutih šest kategorija, Apple je najviše bodova dobio u Ritual kategoriji (65) i kategoriji Proširenje (62). U kategoriji Ispunjenje ostvarili su 53 boda, u Beneficijama 46, Identitetu 43 i 19 bodova u Nostalgija kategoriji. Najmanje bodova u zadnjoj kategoriji nimalo ne čudi.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Za kraj, vredi pomenuti kako je Apple završio prvi na listi u SAD-u i UAE-u, dok je u Meksiku završio na trećem mestu, iza American Express-a i Nike-a. Reč je o lepom uspehu, koji izgleda još bolje pored onog koji su dobili od Greenpeace-a, kao “najzelenija” kompanija.

Izvor: MBLM

Ostavite komentar