imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple je najintimniji brend. Samo malo, kako to mislite?


Da, jedna kompanija je sprovela istraživanje na temu koji brend je najintimniji. Naravno, Apple je pobedio. Ali šta to znači i kako se takav parametar može izmeriti?

Kompanija MBLM je istraživala, računala, brojala, množila i delila kako bi saznala koji brend je najintimniji. Teško je pronaći čudniji pridev za jedan tehnološki brend, ali ovo istraživanje za rezultat ima jasno izražene brojke.

Prema MBLM-u, najintimniji brendovi u zadnjih 10 godina su sve bolji i bolji prema listi Standard & Poor (S&P) i na Fortune top500 spisku, rang listama koje se baziraju na prihodima i profitu. Najnovije istraživanje nazvano Brand Intimacy 2017 Report je najveće istraživanje koje rangira brendove prema osećanjima korisnika. Reč je zapravo o anketi o zadovoljstvu korisnika proizvodima, ali reč intimnost verovatno je upotrebljena kako bi izazvala više pažnje.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Pogledajmo metodologiju istraživanja. Anketa je sprovedena u SAD-u, Meksiku i Ujedinjenim Arapskim Emiratima. Ispitali su oko 6.000 korisnika i više od 54.000 brendova. Analizom rezultata dobili su koeficijent intimnosti brenda, a u nastavku su varijeteti koji su ispitivani:

  • Ispunjenje: očekivanja, usluge, kvalitet i efikasnost.
  • Identitet: odnosi se na snažan imidž ili vrednosti koje ostavljaju utisak.
  • Proširenje: napredovanje korišćenjem brenda.
  • Ritual: uvođenje brenda u svakodnevne radnje, brend postaje važan deo svakodnevnice.
  • Nostalgija: fokusira se na prošlost i lepa osećanja. Često je reč o brendovima uz koje je korisnik odrastao.
  • Beneficije: stvaranje snažnih osećanja koja su povezana sa trenucima zadovoljstva.
Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Ali to nije sve! Istražili su snagu povezanosti, poverenja i još mnogo zanimljivih aspekata. Reč je o zaista kompleksnom istraživanju. Ako vas stvarno zanima, možete posetiti web stranicu MBLN-a. Kompanija naziva intimnost brenda novom paradigmom, što nije u potpunosti nelogično, ako pogledate kompleksnost istraživanja.

Intimnost brenda je nova paradigma koja stvara snažnu emotivnu vezu između korisnika i brenda.

Sve u svemu, ako uzmete u obzir korisnike svih uzrasta, pola i platežne moći, Apple je pobedio sa ukupnim koeficijentom 77. Nakon Apple-a slede Disney, Amazon, Harley Davidson, Netflix, Nintendo, Samsung, Whole Foods, BMW i Toyota.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Ako pogledate detaljne rezultate, možete videti kako 80% Apple korisnika svoje proizvode koristi svakodnevno. Čini se kako su njima izuzetno zadovoljni, jer je Apple ostvario rezultat 55 na skali od -100 do +100, a merilo je bilo pitanje da li bi preporučili proizvod drugima. Čini se kako Apple doseže limit cena, jer je samo 16% korisnika odgovorilo kako bi kupili proizvod da je cena 20% viša.

Od pomenutih šest kategorija, Apple je najviše bodova dobio u Ritual kategoriji (65) i kategoriji Proširenje (62). U kategoriji Ispunjenje ostvarili su 53 boda, u Beneficijama 46, Identitetu 43 i 19 bodova u Nostalgija kategoriji. Najmanje bodova u zadnjoj kategoriji nimalo ne čudi.

Apple je najintimniji brend. Samo malo, što?

Za kraj, vredi pomenuti kako je Apple završio prvi na listi u SAD-u i UAE-u, dok je u Meksiku završio na trećem mestu, iza American Express-a i Nike-a. Reč je o lepom uspehu, koji izgleda još bolje pored onog koji su dobili od Greenpeace-a, kao „najzelenija“ kompanija.

Izvor: MBLM

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!