imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Ovaj članak nije ažuriran više od godinu dana. Napominjemo da bi sadržaj mogao biti zastareo.

Apple je predstavio službenu knjigu


Apple je juče predstavio službenu knjigu u kojoj se nalaze informacije vezane za dizajn Appleovih uređaja, a koje mnoge korisnike zanimaju već duže vreme.

Da li ste dizajner bez inspiracije? Da li vam je najdraži proizvod Power Mac G4 Cube? Zanima li vas na koji način je dizajn igrao veliku ulogu u uspehu Applea? U tom slučaju kompanija je izdala knjigu upravo za vas. U njoj se nalaze fotografije proizvoda koji su u poslednjih dvadeset godina promenili svet. Osim toga, moguće je videti i fotografije procesa proizvodnje, bez obzira da li je reč o Macu iz 1998. godine ili prošlogodišnjem Apple Pencilu.

Knjiga je posvećena sećanju na Stevea Jobsa.

Ideja stvaranja nečeg zaista velikog za čovečanstvo bila je Steveova motivacija od samog početka, i ona ostaje naš ideal i cilj dok Apple gleda u budućnost. Ova arhiva postoji kako bi okupila sve proizvode koje je naš tim napravio kroz godine. Nadamo se da će ljudima biti jasnije kako i zašto postoje, a u isto vreme može služiti nekome kao inspiracija. – Johnny Ive

Apple je iznenada predstavio službenu knjigu

Knjiga sadrži čak 450 fotografija koje je fotografisao Andrew Zuckerman. Minimalistički i jednostavan dizajn knjige napravljen je kako bi istaknao fotografije, dok potpuno bele korice ukrašava vrlo poznata rečenica: Dizajnirao Apple u Kaliforniji.

Knjiga je izrađena od kvalitetnih materijala. Posebno su napravljene jedinstveno obojene stranice te korišćenjem posebne tinta. Osam godina je potrošeno za dizajniranje knjige, ali šta se drugo može očekivati od Applea?

Apple je iznenada predstavio službenu knjigu

Ive je opisao cilj knjige u predgovoru:

Iako je ovo knjiga o dizajnu, nije o dizajnerskom timu, kreativnom procesu ili razvoju proizvoda. Ona je objektivan prikaz našeg rada, koji nas opisuje. Opisuje kako radimo, naše vrednosti, naša razmišljanja i naše ciljeve. Uvek smo se trudili da nas opisuju dela, a ne reči.

Japanska web stranica koja se bavi dizajnom snimila je ekskluzivan intervju s Iveom u vezi knjige, koji možete pogledati u nastavku. Ive priča na engleskom jeziku, dok su titlovi na japanskom.

U intervjuu Ive objašnjava zašto je ova knjiga toliko posebna. Iako dizajneri zive za budućnost i stalno razmišljaju šta još nije napravljeno, ova knjiga predstavlja jedan od retkih dizajnerskih pogleda u prošlost.

U videu je moguće dobiti uvid u način na koji funkcioniše dizajnerski tim, prototipove i mesta na kojima su rođeni Appleovi proizvodi.

Apple je iznenada predstavio službenu knjigu

Ako zaključite da je ova knjiga nešto što vam je neophodno, može biti vaša u dve verzije: manjoj verziji od 25×30 centimetara i većoj od 33×41 centimetara. Porudžbine počinju danas samo u odabranim državama preko Appleove stranice. Najbliže države u kojima se može naručiti su Nemačka i Francuska. Cena manje verzije je 199 dolara, a veće 299 dolara.

Izvori: Apple i 9to5mac

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!