imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple je preuzeo Shazam


Preuzimanje popularnog servisa za prepoznavanje muzike je najveće ulaganje ove vrste u koje je Apple investirao posle 2014. godine, kada su kupili Beats za 3 miliona dolara. Iz Apple-a su dali zvaničnu potvrdu za kupovinu i obećali „uzbudljive planove“ za budućnost.

Verovatno da nikome ne treba da predstavljamo Shazam. Ta aplikacija je bila na svim pametnim telefonima još pre nego što su lične pomoćnice imale tu funkciju (Siri koristi Shazam-ovu tehnologiju). Interesovanje je malo opalo, ali je to i dalje jedna od najpopularnijih besplatnih aplikacija za prepoznavanje muzike. Zato je vest da je Apple nedavno kupio tu britansku kompaniju vrlo značajna.

Naravno, nisu objavili finansijske podatke, ali možemo da nagađamo. Kada su se pojavile prve glasine pre nekoliko nedelja, na TechCrunchu su spominjali 400 miliona dolara, navodeći kao izvor osobu iznutra. Ako su uspeli da postignu dogovor za ovaj iznos, to se verovatno desilo na Black Friday, jer je Shazam-ova tržišna cena 2015. godine iznosila 1 milijardu dolara.

I Apple i Shazam u izjavi su komentarisali kupovinu. Evo šta je rekao Apple:

Oduševljeni smo što će se Shazam i njihova talentovana ekipa pridružiti Apple-u. Od lansiranja App Store-a, Shazam je stalno držao poziciju kao jedna od najpopularnijih aplikacija za iOS. Danas je koriste milioni ljudi širom sveta, na različitim platformama. Apple Music i Shazam su prirodan par, s obzirom na to da su obe aplikacije strasno posvećene muzici i pružaju korisnicima odličan muzički doživljaj. Pripremamo uzbudljive planove i radujemo se udruživanju sa Shazam-om čim se potvrdi današnji dogovor.

Slično su izjavili i iz Shazam-a. Ono što je zanimljivije od obraćanja javnosti je to na koji način će  Apple koristiti ovu tehnologiju. Bilo bi logično da će Apple Music igrati veliku ulogu u ovoj priči, ali kako je Shazam integrisan u razne aplikacije od Snapchat-a do iMessage-a, onda tu postoji mnoštvo opcija.

Na primer, ta aplikacija ima eksperimentalnu funkciju koja koristi proširenu stvarnost i pomaže vam da otkrijete sadržaj uz pomoć slika i sličnih stvari. S obzirom na to da su se u Apple-u zdušno posvetili AR-u, zainteresovani su i za sve slične tehnologije.

Za kraj, jedna zanimljivost. Kada je Shazam lansiran 2002. godine, ta usluga se zvala 2580 jer su korisnici trebali da pozovu taj broj ako su želeli da prepoznaju neku pesmu. Taj poziv bi bio prosleđen kompaniji, gde bi pokušali da prepoznaju traženu pesmu. U slučaju da pesmu pronađu, poslali bi SMS poruku pozivaocu sa informacijama o izvođaču i naslovu pesme.

Ovo zaista pokazuje koliko se svet promenio u poslednjih 15 godina u pogledu zabavne tehnologije.

Izvor: Macrumors

iPad
Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!