imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple logo koji je bio okrenut naopako


Apple je poznat po naglašavanju svog dizajna i po tome što sami planiraju svoje laptopove i mobilne telefone sve do poslednjeg šrafa. Kako se onda moglo dogoditi da je Apple-ov logo dugo stajao naopako na otvorenim laptopovima? Da li je to bilo slučajno? Ili Apple-ovi dizajneri nisu obratili dovoljno pažnje? Da li je to uopšte bila greška?

Baš kao i za mnoge druge lude stvari iz Apple-a, i za ovu možemo naslutiti da dolazi od Steve Jobs-a. Nakon što je legendarni direktor kompanije preminuo, pojavile su se mnoge anegdote, a priču o naopakom logu je prvi put objavio Joe Moreno, koji je proveo 9 godina radeći za Apple u doba Steve Jobs-a.

Zaposleni u Apple-u bili su zbunjeni jabukom koja je stajala naglavačke kada su otvorili laptopove. U to vreme, kompanija je imala svoj interni forum gde su se mogla postavljati pitanja koja treba razmotriti. Ovo je bilo jedno od njih.

Logo je bio okrenut prema korisniku kada je laptop bio zatvoren, a okrenuo bi se kada je bio otvoren. Ako su želeli da jabuka stoji ispravno kada je laptop uključen, logo je morao da bude okrenut za 180 stepeni, baš kao što je sada. Dizajneri su razmotrili ovo pitanje, ali konačna odluka je zavisila od Steve Jobs-a. Tako su PowerBook-ovi iz ‘90-tih predstavljeni sa naopako okrenutom jabukom.

01_The_Apple_logo_that (1)

Kažu da je Steve Jobs ovako odlučio zbog boljeg korisničkog iskustva. Doneo je svoju odluku zbog toga što su korisnici mogli da vide jabuku samo kada bi zatvorili svoj laptop. Vreme je prolazilo, a jabuka se iznenada okrenula u pravilnom smeru. Naravno, ova odluka je opet bila Jobs-ova, koji se vratio u Apple nakon nekoliko godina.

Ne znamo tačno koji je bio razlog za ovu promenu. Možda se dogodila zbog toga što je Apple bio prilično popularan u Holivudu, a naopako okrenuta jabuka nije izgledala toliko dobro na ekranu. Bloomberg-ov članak je već potvrdio tu teoriju ranije i rekao kako je Apple ovako odlučio zbog pritiska koji su producenti vršili na njih. Ljudima iz filmske industrije je obrnuta jabuka bila toliko jeziva da su čak stavljali nalepnicu preko nje kako bi je okrenuli u pravom smeru.

02_The_Apple_logo_that

Postoje neke zabavne činjenice o vezi između Apple-a i filmova. Glasine su tvrdile kako su samo dobri likovi na filmu koristili Apple proizvode, a negativci su koristili nešto drugo. U seriji „24“, na taj način su pokvarili otkrivanje ko su izdajice… oni koji su koristili Microsoft proizvode. Tom Cruise je takođe koristio Mac-ove kako bi spasio svet nekoliko puta, baš kao što je i Jeff Goldblum učinio sa svojim PowerBook-om u „Danu Nezavisnosti“. Sve ovo nadahnulo je Apple da napravi reklamu o tome.

Sada možemo reći da Apple ima moć da spasi svet.

Izvor: Wired

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!