imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple nezadovoljan novim sloganom kompanije Swatch


Švajcarski proizvođač satova je verovatno bio vođen vrlo neobičnom logikom, kada je odlučio da u svojoj reklamnoj kampanji adaptira Apple-ov čuveni slogan.

Ne možemo da shvatimo šta je bio cilj marketing tima kompanije Swatch kada je slogan “Tick Different” ubačen u upotrebu nakon lansiranja njihovih novih NFC-enabled satova. Zaista bi bilo neverovatno da još uvek nisu videli Apple-ovu, sada već kultnu “Think Different” kampanju koja je bila u upotrebi između 1997. i 2002. godine. Složićete se, sasvim neverovatno, s obzirom da su se u tim reklamama pojavljivale mnoge ličnosti kao što su: Albert Ajnštajn, Bob Dilan, Martin Luter King Jr., Ričard Brenson, Džon Lenon i Joko Ono, Bukmanister Fuler, Tomas Edison, Muhamed Ali, Ted Tarner, Marija Kalas, Mahatma Gandi, Amelija Irhart, Alfred Hičkok, Marta Graham, Džim Henson, Frenk Lojd Rajt i Pablo Pikaso.

 

Jedinstvena karakteristika ovih reklama je bila u tome što vam nisu direktno nudile ili prodavale proizvod. Apple je tada jednostavno istakao par vrlo uticajnih pojedinaca na plakatima, ispod kojih se nalazio dobro poznat logo i slogan “Think Different”.

Prema Watsonu, nakon ovih novosti, čelnici Apple-a su otišli pravo u Švajcarsku kako bi stopirali reklame kompanije Swatch. Međutim, naišli su na „zid“ kada je švajcarski Institut za intelektualnu svojinu odbio da ispuni Apple-ove zahteve. Apple nije želeo da popusti, pa su ovu spornu situaciju odlučili da reše sudskim putem, gde će sve reklame staviti pod razne testove ne bi li se utvrdila povreda zaštitnog znaka.

01_matching_swatch_slogan_not_ok_by_apple

Ovaj slučaj je komplikovaniji nego što mislite. Nema sumnje da je Swatch-ov slogan vrlo sličan pređašnjem Apple-ovom sloganu, koliko god slučajno to bilo. Sa druge strane, Apple je morao da prijavi sudu do kog nivoa Švajcarce asocira Swatch-ov slogan na Apple-ov i da li smatraju da je taj udeo iznad 50%. Proizvođač satova je izjavio da slogan koji je korišćen u kampanji nema nameru da upućuje na Apple, već na slogan “Always different, always new” koji je ova kompanija koristila 80-tih godina prošlog veka. Ako se dokaže da je ova ideja potpuno opravdana, Apple bi mogao da izvuče deblji kraj po završetku sudskog spora.

02_matching_swatch_slogan_not_ok_by_apple

Ovo nije prvi put da dve kompanije ne mogu da postignu kompromis u pogledu slogana i naziva proizvoda. Saznali smo razlog zbog kog Apple-ov pametni sat nije mogao da bude nazvan iWatch, već Apple Watch. Možda bismo ga i zvali iWatch da Swatch nije uspešno blokirao to ime. Osnova te blokade je bilo ime iSwatch, koje je kompanija Swatch tada već posedovala, a razlog za prigovor je činjenica da je, prema njihovom mišljenju, iWatch zvučao previše slično iSwatch-u. Apple-ov direktor Tim Cook nije čekao rešavanje tog spora, već je brzo promenio originalne planove. Još jedan zanimljiv podatak je i taj da je švajcarska kompanija pokrenula još jednu tužbu zbog “One more thing” slogana koji je poznat Apple-ovim fanovima, ali da ništa nije proisteklo iz toga. Naše mišljenje je da je sud u oba navrata postupio pravedno i da ni sada ne postoje objektivni razlozi da presuda ne bude zasnovana na temelju racionalnog rasuđivanja.

Izvor: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni... - Klikni ovde!