Apple odbio studenta dizajna, koji je sam redizajnirao Apple Music!

#Vesti
2017. 05. 11.

Jason Yuan je mladić kome nije bio problem da se uhvati u koštac sa temeljnim funkcijama Apple Music-a i da ih redizajnira. I pored toga što su ovog mladog dizajnera odbili u Apple-u, kada se prijavio da odradi svoj pripravnički rad, pohvalili su ga i poručili mu da ne treba da odustaje od svojih snova.

Mišljenja o tome koji je stream servis bolji su oduvek bila podeljena. Mnogo je onih kojima su Apple-ovi proizvodi mera za kvalitet i koji beskompromisno i vrlo pristrasno podržavaju svaki potez koji ova kompanija napravi. S tim u vezi, osim Apple Music-a, za njih nijedan drugi stream servis nije dovoljno dobar. Na drugoj strani, mnogo je onih koji su ljubitelji Apple proizvoda, ali koji, kada je u pitanju streaming muzike, prednost daju Spotify-ju. Ukusi su različiti, a odveć je poznato da se o njima ne raspravlja.

01_Design_student_got_rejected

Jason Yuan je zaista oduševio ceo marketing tim Apple Music-a. Pokazao je da je posao dizajnera znatno kompleksniji od običnog crtanja i bojenja. Taj mladi umetnik sa Univerziteta Northwestern se prijavio da bude pripravnik u Apple Music-u, ali je odbijen. Kako navodi u svom blogu, Apple mu nije da zvanično objašnjenje svoje odluke. Poslali su mu kraći odgovor u kom su ga uredno obavestili da im se sviđa njegov rad i da bi trebao da nastavi da ulaže u sebe i svoj lični i profesionalni razvoj.

S obzirom da je bio razočaran, Jason je verovao da iOS aplikacija Apple Music-a zaslužuje više, pa je počeo da je redizajnira. Za početak, kao i svaki drugi dobar UX dizajner, analizirao je korisnike Apple Music-a, prema njihovom muzičkom ukusu i odabiru. Najvažniji faktor je bio osnovna navika korisnika, tj. način na koji otkrivaju nove muzičke hitove. Podelio ih je u dve grupe.

02_Design_student_got_rejected

Imamo “Skupljače” koji imaju svoju muzičku kolekciju, ali i “Nomade” koji nasumično biraju postojeće muzičke liste i ne prave sopstvene. Jasonovo istraživanje je pokazalo da ovi korisnici mogu istovremeno da koriste i Spotify jer on ima funkcije koje im više odgovaraju. Apple Music se zasniva na “Skupljačima”, koji će ponosno reći:

Ako čuješ nešto što ti se sviđa, dodaj to u svoju kolekciju.

Ovakav način razmišljanja nije neobičan za Apple. Možda čak potiče i pre iTunes-a, kada su svi bili Skupljači. Međutim, korisnici usluga za streaming donose drugačije odluke kada je u pitanju slušanje muzike. Ako želite uspeh, onda ljudima treba da ponudite muzičare i albume, a ne muzičke liste. S obzirom na to da je ciljana publika podeljena u dve grupe, morate da budete spremni na kompromise. Jason Yuan je svoju aplikaciju nazvao My Sampler, pa je ponuđeno rešenje trenutnog problema „novih muzičkih mix-ova“.

03_Design_student_got_rejected

Kada pritisnete i zadržite prst na nekom od muzičara iz ponude My Sampler-a, bićete u prilici da čujete 15 sekundi njihove muzike. U tom trenutku morate da odlučite da li vam se pesma sviđa ili ne. Ista je situacija i na Tinder-u. Odluka se donosi na osnovu prvog utiska. Tog muzičara možete dodati u svoju kolekciju ili ga ukloniti, ukoliko smatrate da mu tu nije mesto. Dodavanjem opcije swipe, Jason bi vratio dinamiku Apple Music-u koju, po njegovom mišljenju, Apple već dugo podcenjuje.

Jason se u drugoj fazi posvetio izgradnji identiteta aplikacije. Ovaj mladi UX dizajner je zaključio da Apple Music sadrži veliki broj nejasnih simbola, kao i naslovne slike albuma koje nisu privlačne i u suštini su odbojne korisnicima. S obzirom na to da aplikacija vrlo loše komunicira sa korisnicima putem slika, vrlo lako se možete izgubiti u raspoloženjima i izvođačima. Yuan bi stavio veći naglasak na izvođače, a simbole bi uprostio da bi pregled bio jasniji. Pored toga, dizajnirao je i mnogo skladnije i jasnije grafikone, koji nisu dosadni poput iskačućih prozora na internet stranicama.

04_Design_student_got_rejected

Na kraju je prilagodio i čitav interfejs, misleći pritom na jednostavnu navigaciju, tranziciju između menija, kao i na elegantan i skladan odabir slova. Vodio je računa i o rastezanju teksta tokom listanja. Yuan smatra da je i sam mnogo naučio radeći na ovom projektu tokom tri meseca, bez obzira na to da li će Apple prihvatiti njegove predloge. Nastavio je sa svojim studijama na drugom Univerzitetu. Ono čemu se najviše naučio je koliko je važno misliti o finalnim potrošačima proizvoda, u ovom slučaju, usluge. Ponajviše o tome koliko je bitno konstatno implementirati nešto novo kako bi veza između usluge i korisnika stalno jačala.

05_Design_student_got_rejected

Izvor: 9to5mac

Ostavite komentar