imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple-ova najbolja direktorka nije zainteresovana za tehnologiju


Ne samo za Apple-ovu tehnologiju, već za bilo kakvu vrstu tehnologije. Ona nije tzv. “techie”. Ovu, kao i mnoge druge zanimljive činjenice saznali smo iz razgovora sa Angelom Ahrendts, o putu koji ju je doveo do elitnog kluba najuspešnijih ženskih lidera na svetu.

Angela Ahrendts je stigla u Apple 2014. godine. Pre toga je provela 8 godina vodeći luksuzni britanski brend Burrbery, koji je uspela da uzdigne zaista visoko. Osim toga, dodeljeno joj je i kraljevsko priznanje. U Apple-u, ona je potpredsednica zadužena za online, ali i stvarne prodavnice. To znači da ona upravlja time šta i kako je izloženo u prodavnicama, i kako se prodaje. Obavlja svoj posao vrlo dobro i zaradila je titulu najviše plaćene direktorke u SAD-u, a zanimljivo je da više zarađuje i od Tim Cooka.

Kakav je za nju bio taj trnovit put do uspeha? Dala je intervju za ABC-evu radio emisiju “No Limits with Rebecca Jarvis”. Ovo su najzanimljiviji detalji:

Kada je prvi put razgovarala sa Tim Cookom o navedenoj poziciji, Ahrendts nije bila toliko otvorena prema tome. Jasno je dala do znanja da nije ljubitelj tehnologije:

Želim biti zaista iskrena sa vama, nisam ‘techie’.

Reći nešto poput ovoga izvršnom direktoru najveće tech kompanije na svetu, kada vam nudi dobro plaćenu poziciju je prilično odvažno. Ali Ahrendts je dobila posao. Čini se da je za komercijalnu poziciju dovoljno voleti novac, umesto tehnologije.

Kada se počela pripremati za novo radno mesto, pročitala je puno toga o Steve Jobsu. U sećanje su joj se najviše urezale reči, koje je Steve Jobs podelio sa zaposlenima prve Apple prodavnice:

Ovo je posao, ali je i posao koji ima svrhu.

Ahrendts je takođe govorila i o godinama koje je provela studirajući. Zanimljivo je kako neko može pretvoriti kratkoročni neuspeh u dugoročni uspeh. Prvobitno je htela postati dizajner, ali jedna od njenih profesorki joj je savetovala da potraži drugo zanimanje, jer nije preterano talentovana za dizajn.

Imala sam profesorku na prvoj godini studija, koja mi je rekla da zapravo nisam naročito talentovana za dizajn, ali sam imala prilično snažno mišljenje, pa me je nazvala trgovcem. Tako sam završila u prodaji i marketingu.

Naravno, ne znamo šta se moglo dogoditi, ali je zanimljivo znati da jedan iskreni profesor može promeniti nečiji život. Ahrendts je sada mogla biti osrednji dizajner, umesto da postane jedna od najuspešnijih direktorki na svetu.

Ceo podcast možete poslušati ovde.

Izvor: 9to5mac

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!