imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple-ovi rezultati drugog kvartala beleže blagi rast


Apple-ov finansijski tim je naporno radio prošlog meseca, da bi objavio izveštaj kompanije za drugi kvartal 2017. godine. Sve u svemu, Apple je uspeo da ostvari rast u odnosu na prošlu godinu, ali ne obaraju rekorde.

Pre nego što krenemo sa brojevima, ukratko ćemo objasniti šta znači Apple-ov „drugi kvartal“. Generalno, reč je o drugoj fiskalnoj četvrtini godine, a u Apple-ovom slučaju se to odnosi na period između januara i marta. Može se primetiti blagi porast u odnosu na isti period prošle godine, ali su rezultati i dalje iza onih iz istog perioda 2015. godine. Tim Cook je izjavio sledeće:

Sa ponosom možemo objaviti da je martovski kvartal bio jak, sa povećanjem prihoda od decembarskog kvartala, kao i kontinuiranom velikom potražnjom za iPhone 7 Plus modelima. Primetili smo odličan odgovor kupaca na oba modela posebnog izdanja novog iPhone-a 7 (PRODUCT)RED, a posebno nas raduje rast naših usluga, sa najvećim dosadašnjim prihodom za kvartal od 13 nedelja. Sada gledamo napred i jedva čekamo da poželimo dobrodošlicu posetiocima sa svih krajeva sveta, koji će se okupiti na tradicionalnoj Apple-ovoj godišnjoj WWDC konferenciji sledećeg meseca u San Hozeu.

Prihodi i zarada

Apple-ov ukupan prihod u drugom finansijskom kvartalu iznosi 52,9 milijardi dolara, što znači da je ostvaren rast od 5% u odnosu na isti period 2016. godine. Podela prihoda prema kategorijama proizvoda je sledeća: 58% iPhone, 7% iPad, 10% Mac, 13% usluge, i ostalo 12%. Ako uzmemo u obzir geografsku podelu, Severna Amerika još uvek vodi sa 40%, drugo mesto, tradicionalno zauzima Evropa sa 24%, Kina je na trećem mestu sa 20%, a sledi je Japan sa 8%, kao i ostatak Azije sa 7%. Neto vrednost prihoda iznosi 11 milijardi dolara, što takođe pokazuje rast od 5%.

iPhone

Crveni iPhone nije uključen u ove rezultate pošto je postao dostupan tek u martu. Pitanje je koliko bi njegova prodaja uticala na porast u odnosu na prošlogodišnje rezultate. Apple je uspeo da ukupno proda 50,8 miliona iPhone-a tokom prva tri meseca ove godine, što označava pad od 1% u odnosu na prošlu godinu. Ipak, prihodi su porasli za 1%.

iPad

Novi i jeftiniji iPad je u istoj situaciji kao i crveni iPhone 7 – lansiran je na samom kraju kvartalnog perioda. I ovde je pitanje da li bi taj proizvod pomogao porastu prodaje i zaustavio njenu padajuću putanju. Apple je u drugom kvartalu prodao ukupno 8,9 miliona iPad-a, što predstavlja pad od čak 13% u odnosu na prošlogodišnje rezultate.

Mac

Kategorija Mac-ova i dalje nastavlja sa trendom smenjivanja između stagnacije i laganog porasta. Apple je ukupno prodao 4,2 miliona uređaja u periodu od januara do marta, što označava porast od 4% u odnosu na prošlu godinu. Zanimljivo je da je ukupan prihod značajno porastao (za 14%), mada je porast broja prodatih uređaja jedva primetan. Ta vest je sigurno obradovala deoničare.

Usluge

Usluge već godinama ostvaruju rast. App Store obara rekorde, jedan za drugim, broj pretplatnika Apple Music-a raste, a u iCloud serverima nalazi se veliki broj podataka. Sve se to jasno odražava na prihod. U prva tri meseca ove godine, Apple je uspeo da zaradi 7 milijardi dolara samo od usluga, što označava rast od 18% u odnosu na 2016. godinu.

Ostalo

Ova kategorija uključuje sve ostalo, od dodataka, preko Beats-a, pa do Apple Watch-a. Ovde možemo primetiti značajnu sezonsku promenu: prodaja raste krajem godine, dok ostali meseci beleže stagnaciju sa povremenim blažim porastima i padovima. Radi poređenja, ovaj segment je doživeo ogroman rast u drugom kvartalu 2017. godine. Apple-ovi dodaci ostvarili su prihod od 2,8 milijardi dolara, što označava porast od 31%. Prodaje li se i Apple Watch tako dobro?

O ovim rezultatima su Tim Cook i Luca Maestri, glavni finansijski direktor (CFO), detaljno razgovarali sa investitorima, a kasnije su odgovorili i na nekoliko pitanja.

Za one koji vole grafikone, na sledećim slikama možete pogledati Apple-ove rezultate drugog kvartala 2017.

01_apple_q2_small_increase02_apple_q2_small_increase03_apple_q2_small_increase04_apple_q2_small_increase05_apple_q2_small_increase06_apple_q2_small_increase07_apple_q2_small_increase08_apple_q2_small_increase

Izvor: Apple

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!