imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple ponovno proglašen najzelenijom kompanijom


Apple je zaradio titulu najzelenije kompanije već treću godinu za redom. Prema istraživanju Greenpeacea, nema kompanije koja više brine o ekologiji, ali nije uvek bilo tako…

Aktivisti su godinama kritikovali Apple zato što ta kompanija nije obraćali dovoljno pažnje na pitanja ekologije u svojim uslugama ili zbog materijala koje su koristili u svojim proizvodima. Zatim se dogodila iznenadna promena, pa je kompanija počela koristiti obnovljive izvore energije i druga rešenja. Promena je bila toliko značajna, da je Apple postao najzelenija kompanija koja se bavi tehnologijama – ikad. Očigledno je da žele zadržati tu poziciju i čini se kako im to ide vrlo dobro, pošto su već treću godinu za redom na vrhu.

Dobili su čak četiri od pet najboljih ocena (A). Jedina kategorija u kojoj nisu dobili najbolju ocenu, nego drugu najbolju (B), je kategorija “Advocacy”. Ona je deo kategorije obnovljivih izvora energije, pa je zato Apple dobio samo 83%. Nemaju se čega stideti jer im ostale kompanije nisu ni blizu, čak ni u „Advocacy“ kategoriji. Facebook je na drugom mestu sa 67%, dok je Google treći sa 56%. Apple je očigledno daleko iznad svojih konkurenata, a najveći rival Samsung ima samo 11%.

Apple ponovno proglašen "najzelenijom" tvrtkom

Mnogi koje interesuje ekologija i zaštita životne sredine srećni su zbog toga što je Apple otvoren o svojim dostignućima i što se trude da očuvaju što više energije. Apple stimulišu svoje dobavljače da ekološki posluju i posadili su drveća u Kini kako bi materijal koji koriste za pakovanje proizvoda dolazio iz kontrolisanih uslova koji ne štete okolini.

Greenpeace je izjavio sledeće o Appleovim dostignućima:

Apple je zadržao vodeću poziciju treću godinu za redom. Apple i Google nastavljaju voditi u sektoru na način kojim usklađuju svoj rast sa obnovljivim izvorima energije, a obe kompanije koriste svoj uticaj kako bi stimulisali države, kao i svoje partnere da povećaju korišćenje obnovljivih izvora energije.

Apple ponovno proglašen "najzelenijom" tvrtkom

Uz sve to, mnogi će se pitati zašto je Greenpeace dao ocenu B za kategoriju Advocacy? Razlog su centri podataka koje vodi kompanija Dupont Fabros Technology. Dupont je uvek bila loša kompanija u očima Greenpeacea, jer koriste 31% nuklearne energije, 29% energije uglja i 32% prirodnog gasa. Kompanija obično dobije najgore ocene.

Iako je Apple imao određenog uspeha sa uveravanjem svojih dobavljača da prelaze na obnovljive izvore energije, njihova nedavna odluka da prošire svoju zavisnost o infrastrukturi kompanije Dupont Fabros Technology u gradovima Čikagu i Virdžiniji čine se kao korak u lošem smeru.

Apple ponovno proglašen "najzelenijom" tvrtkom

Još jedna stvar koja je vidljiva iz podataka Greenpeacea je kako je Apple počeo koristiti više neobnovljivih izvora energije u odnosu na prošlu godinu. Korištenje energije uglja i nuklearne energije im je iznosnilo 5% za svaku kategoriju, dok je korišćenje gasa bilo na 4%. Prošle godine su imali 0% u svim kategorijama.

 

Izvor: iMore i Greenpeace

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!