Apple ponovno proglašen najzelenijom kompanijom

#Vesti
2017. 01. 16.
Apple je zaradio titulu najzelenije kompanije već treću godinu za redom. Prema istraživanju Greenpeacea, nema kompanije koja više brine o ekologiji, ali nije uvek bilo tako…

Aktivisti su godinama kritikovali Apple zato što ta kompanija nije obraćali dovoljno pažnje na pitanja ekologije u svojim uslugama ili zbog materijala koje su koristili u svojim proizvodima. Zatim se dogodila iznenadna promena, pa je kompanija počela koristiti obnovljive izvore energije i druga rešenja. Promena je bila toliko značajna, da je Apple postao najzelenija kompanija koja se bavi tehnologijama – ikad. Očigledno je da žele zadržati tu poziciju i čini se kako im to ide vrlo dobro, pošto su već treću godinu za redom na vrhu.

Dobili su čak četiri od pet najboljih ocena (A). Jedina kategorija u kojoj nisu dobili najbolju ocenu, nego drugu najbolju (B), je kategorija “Advocacy”. Ona je deo kategorije obnovljivih izvora energije, pa je zato Apple dobio samo 83%. Nemaju se čega stideti jer im ostale kompanije nisu ni blizu, čak ni u “Advocacy” kategoriji. Facebook je na drugom mestu sa 67%, dok je Google treći sa 56%. Apple je očigledno daleko iznad svojih konkurenata, a najveći rival Samsung ima samo 11%.

Apple ponovno proglašen "najzelenijom" tvrtkom

Mnogi koje interesuje ekologija i zaštita životne sredine srećni su zbog toga što je Apple otvoren o svojim dostignućima i što se trude da očuvaju što više energije. Apple stimulišu svoje dobavljače da ekološki posluju i posadili su drveća u Kini kako bi materijal koji koriste za pakovanje proizvoda dolazio iz kontrolisanih uslova koji ne štete okolini.

Greenpeace je izjavio sledeće o Appleovim dostignućima:

Apple je zadržao vodeću poziciju treću godinu za redom. Apple i Google nastavljaju voditi u sektoru na način kojim usklađuju svoj rast sa obnovljivim izvorima energije, a obe kompanije koriste svoj uticaj kako bi stimulisali države, kao i svoje partnere da povećaju korišćenje obnovljivih izvora energije.

Apple ponovno proglašen "najzelenijom" tvrtkom

Uz sve to, mnogi će se pitati zašto je Greenpeace dao ocenu B za kategoriju Advocacy? Razlog su centri podataka koje vodi kompanija Dupont Fabros Technology. Dupont je uvek bila loša kompanija u očima Greenpeacea, jer koriste 31% nuklearne energije, 29% energije uglja i 32% prirodnog gasa. Kompanija obično dobije najgore ocene.

Iako je Apple imao određenog uspeha sa uveravanjem svojih dobavljača da prelaze na obnovljive izvore energije, njihova nedavna odluka da prošire svoju zavisnost o infrastrukturi kompanije Dupont Fabros Technology u gradovima Čikagu i Virdžiniji čine se kao korak u lošem smeru.

Apple ponovno proglašen "najzelenijom" tvrtkom

Još jedna stvar koja je vidljiva iz podataka Greenpeacea je kako je Apple počeo koristiti više neobnovljivih izvora energije u odnosu na prošlu godinu. Korištenje energije uglja i nuklearne energije im je iznosnilo 5% za svaku kategoriju, dok je korišćenje gasa bilo na 4%. Prošle godine su imali 0% u svim kategorijama.

 

Izvor: iMore i Greenpeace

Ostavite komentar