Apple unosi reforme u televiziju?

#Vesti
2017. 02. 21.
Trenutno imamo Apple Music i App Store sa mnoštvom aplikacija i igara za naš TV, ali šta je zapravo Apple TV i kuda se kreće u smislu razvoja?

Apple je napravio najveći korak prema osvajanju prostora na tržištu televizije i streaming-a početkom ovog meseca, kada je potpisao ugovor sa kraljem ovog posla, Timothyjem D. Twedhalom, koji je došao na poziciju rukovodioca Apple TV sektora. Ovaj čovek dolazi pravo iz tima Amazon Fire TV-a, ali je radio i za Netflix i Roku. Zbog toga, poseduje sjajno predznanje i iskustvo u području softvera i hardvera. Možemo zaključiti da će Apple uskoro predstaviti 5. generaciju Apple TV-a, uprkos tome što javnost nema velika očekivanja na tom polju.

Apple reformira televiziju?

Može vam se činiti čudnim što nema nikakvih glasina vezanih za novi uređaj. Ono što možemo zaključiti je da specijalizovani mediji ne prate ovaj uređaj, jer nema preteranog interesovanja javnosti. Ipak, moguće je pronaći određene informacije. Neki izvori su sigurni da će novi uređaj podržavati 4K (koji je postao dostupan ove godine na mnogo televizija). Ali niko ne očekuje mnogo više od toga, pa verovatno neće biti reči o Apple-ovom proizvodu koji će pomeriti sve granice.

Ono što takođe nije jasno je šta Apple planira sa novim Apple TV-om, ili ko im je ciljna grupa. Postojali su neki koncepti koji su upućivali na to da će promeniti dizajn uređaja. Druga dilema je bila treba li 4. generaciji AppleTV-a kontroler, odnosno da li Apple želi da se nadmeće sa Sony-jem ili Microsoft-om u industriji video igara. To se još uvek nije dogodilo. Ali imamo Siri, opciju uz pomoć koje možemo preuzimati aplikacije za različite sadržaje, a možemo i prenositi sadržaj sa naših uređaja na TV.

Apple reformira televiziju?

Novinar Bloomberg-a, Mark Gurman, izjavio je da korisnici nisu shvatali šta očekuju. Mnogi ljudi smatraju kako jednostavno nije reč o revolucionarnom uređaju. Gurman smatra da je Apple TV trenutno iPhone sa velikim ekranom na koji možete instalirati aplikacije, kao što to možete raditi na telefonu ili tabletu. Kompanija je još jednom dobila kritike da treba da naprave bolji uređaj, što nije nikakva novost za njih. Korisnici smatraju da bi trebali da imaju ili najbolji uređaj ili nikakav.

Apple nije objavio rezultate prodaje Apple TV-a, ali Luca Maestri je potvrdio pad u odnosu na fantastične sezone 2015. i 2016. godine. Kompanija koja se bavi istraživanjem tržišta eMarketer izjavila je da je Apple-ov deo ovog tržišta konstantno u padu od izlaska 4. generacije Apple TV-a. Uzrok tome bi mogla biti činjenica da Amazon Fire TV i Roku nude gotovo iste uređaje po mnogo nižoj ceni.

Apple reformira televiziju?

Iako sudbina Apple TV-a nije toliko bitna kompaniji, jer ga stavljaju u kategoriju “ostalo”, nezainteresovanost za uređaj utiče na usluge, koje su postale drugi najveći izvor prihoda, nakon iPhone-a. Apple je imao 25 milijardi dolara prihoda samo od aplikacija i muzike u fiskalnoj godini, a kompanija priželjkuje da više korisnika sedne ispred TV-a kako bi konzumirali njihov sadržaj.

Apple TV je u početku bio namenjen konzumiranju iTunes sadržaja i programa koje bi korisnik odabrao. Naravno, sa tim se nisu složili prodavci usluga, jer bi im se više isplatilo kada bi korisnici uzimali ceo paket programa po većoj ceni. Zato je Apple morao ukloniti ovu opciju sa uređaja, koji je mogao pristupiti samo iTunes sadržaju.

Apple reformira televiziju?

Postavlja se pitanje, za šta je Apple TV dobar u 2017. godini? TV aplikacija služi za iTunes sadržaje. Možete preuzeti aplikacije koje morate platiti. Mada nije sve toliko jednostavno. “Watch Now” funkcija vrlo dobro funkcioniše, konstantno nam prikazujući nastavke naših serija ili nedovršenih filmova. Ali neki Apple-ovi inženjeri su mišljenja da je ova funkcija imala negativnu stranu. Nisu mogli napraviti korisnički interfejs koji možete detaljno prilagoditi sebi. Sve ovo znači da ne treba mnogo da se očekuje od novog uređaja. Korisnici će početi više da kupuju Apple TV kada bude postojala dobra ponuda usluga vezanih za njega.

Zbog toga kompanija želi emisiju na svojoj muzičkoj platformi, Apple Music-u. Prebacili bi se u dnevne sobe svojih korisnika sa već uspešnim proizvodom. To je nešto što sigurno vredi 5 dolara, koliko staje pretplata. Pete Distad se, sada kada je Twerdhal došao, može koncentrisati na ovaj deo projekta, a setimo se kako je ranije radio marketinški sadržaj za Hulu, zbog čega je verovatno i postavljen na ovu poziciju, te se od njega mnogo očekuje u budućnosti.

Izvor: Bloomberg

Ostavite komentar