imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple Watch je izrazito uspešan proizvod


Mnogi ljudi su napadali Apple Watch kada je prvi put predstavljen. Priznajemo, bilo je trenutaka kada se ne bismo kladili da će ovaj uređaj postići uspeh, ali ta vremena su prošla. Sve je postalo očigledno nakon Apple-ovog Q1 izveštaja: ovaj uređaj zaslužio je svoje mesto u Apple-ovoj ponudi.

Kada je Apple predstavio svoj prvi pametan sat zajedno sa iPhone-om 6 u septembru 2014. godine, cinična strana sveta ga je počela napadati. Pričalo se da je proizvod osuđen na propast zbog oblika, nedovoljnih mogućnosti ili watchOS-a. Ujedinjavalo ih je mišljenje da će Apple Watch biti razočarenje.

Apple Watch je odlučno uspješan proizvod

Tada su korisnici počeli glasati svojim novčanikom. Koji je rezultat? Potpun uspeh, ako Tim Cook ima šta da kaže o tome:

Ovo je bio najbolji kvartal i za Apple Watch, što se tiče proizvoda i što se tiče prihoda, jer je praznična potražnja bila toliko velika da nismo uspeli proizvesti dovoljne količine proizvoda. Apple Watch je najprodavaniji pametni sat na svetu i korisnici ga najviše vole, pošto ima najbolji procenat zadovoljstva kupaca u svojoj kategoriji. Apple Watch je najbolji uređaj za zdrav život, te je osnovni standard za pametne satove. Ne možemo biti uzbuđeniji zbog Apple Watch-a.

Mišljenje koje svakako nije nepristrasno. Kao prvo, da su ovi brojevi zaista toliko sjajni, ne bi bili tajni. Kao drugo, kategorija u kojoj se nalazi Apple Watch je zapravo pala u odnosu na prošlu godinu, pa bez obzira što je Apple Watch bio uspešan u Q1, nije jasno da li je ostvario sve nade koje su polagane u njega. Bilo kako bilo, Apple Watch se sigurno ne može nazvati neuspehom, pošto je najprodavaniji pametni sat na svetu.

Apple Watch je odlučno uspješan proizvod

Druga stvar koja ljudima smeta u vezi Apple Watch-a je što nije baš apsolutan uspeh kao što su iPhone, iPad ili Mac bili u svoje vreme. Ovo je potpuno istinito, ali ne bi trebali zaboraviti da je reč o potpuno drugačijem uređaju koji cilja na druge korisnike. Ako uporedimo Apple Watch sa ostalim sličnim proizvodima, uspeh postaje relativan pojam. Neil Cybart, autor Above Avalon-a, se sjajno izrazio. Na svom Twitter nalogu je napisao da je Amazon Echo proglašen potpunim uspehom, dok je Apple Watch proglašen neuspehom, iako je prodaja Apple Watch-a tri puta nadmašila prodaju Echo-a.

Zato, iako ne možemo pričati o uspehu na nivou iPhone-a, mnoge kompanije bi sve dale da mogu imati proizvod sa ovakvim rezultatima. Kada smo već kod konkurencije, Google je morao odložiti izlazak Android Wear-a 2, pa je jedina verzija trenutno dostupna na tržištu stara gotovo tri godine. U odnosu na to, watchOS je od početnog zaostatka puno napredovao i nedavno dobio čak treću veliku nadogradnju. Proizvođači kao što su Motorola i Lenovo već su ispali iz trke. Pebble je u vrlo lošoj finansijskoj situaciji, pa su morali prodati kompaniju. FitBit, koji je kupio Pebble, još uvek posluje, ali zadnji kvartal im je bio tragičan. U isto vreme, Apple Watch iz kvartala u kvartal sve više i više profitira.

To nikako ne bismo očekivali od proizvoda koji je osuđen na propast.

Izvor: iMore

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!