Apple Watch se odlično prodaje, a novi dobavljač je pridružen proizvodnji!

#Vesti
2017. 04. 06.

Apple Watch može biti ekstravagantan, ponekad elegantan, ali najčešći i najtraženiji model je onaj prilagođen sportskim potrebama. Ovaj proizvod postaje sve bitniji Apple-u, što je stvorilo potrebu za nalaženjem novog dobavljača, jer im jedan postojeći nije dovoljan da bi u potpunosti uspeli da zadovolje potrebe tržišta.

Apple je uradio odličan posao kada je ove godine ažurirao svoj sat lansiranjem dva nova modela sa kaiševima različitih materijala i različitih kombinacija boja, čije se varijante konstantno povećavaju. Takođe, ne treba zaboraviti ni Nike+ kaiš, koji se od sada može kupiti i odvojeno. Da znamo tajnu njihovog uspeha, verovatno bismo svi dali otkaz na sadašnjim poslovima i počeli sa dizajniranjem cool pametnih satova za kojima svi žude.

01_apple_watch_sells_well_plus_new_supplier

Apple nije objavio cifre vezane za prodaju satova, reklamna kampanja za taj proizvod je u velikom jeku i samo se mogu čuti nagađanja o dovođenju novog dobavljača. Razlog za to je verovatno nastojanje da se održi korak sa potražnjom. S obzirom na to da nema zvaničnih podataka, možemo samo da nagađamo koliko satova Apple prodaje. Upravo zato, ne možemo a da se ne zapitamo: koliko je Apple Watch zaista uspešan?

Canalys, kompanija koja se bavi analizom tržišta, tvrdi da je u četvrtom kvartalu 2016. godine prodato 9 miliona pametnih satova, od kojih je čak 6 miliona Apple-ovih. To znači da porast prodaje u odnosu na isto razdoblje prethodne godine iznosi 12%. Ne treba zaboraviti ni podatak da je tada postojao samo jedan model u ponudi, a da je paleta proizvoda proširena tek u jesen prošle godine. Možda je i to uzrok pomenutog porasta, ali je činjenica da je došlo do sveopšteg rasta popularnosti pametnih satova.

02_apple_watch_sells_well_plus_new_supplier

Iako ništa ne navodi na to da za sada jedini dobavljač, kompanija Quanta Computers, ne ispunjava Apple-ove zahteve, izgleda da će i Compal Electronic početi sa proizvodnjom delova hardvera u drugoj polovini 2017. godine. Razloga za ovo ima više. Primera radi, Apple možda želi da spremno dočeka neočekivan i značajan porast potražnje za satovima u budućnosti. Takođe, možda možemo da očekujemo i pojavu novog modela.

Međutim, Apple je najverovatnije želeo da stvori konkurenciju između dobavljača i samim tim podstakne pad cene proizvodnje (a možda i samog proizvoda), da bi na taj način, povećao sopstvenu zaradu. Ne bi bio prvi put da Apple uradi tako nešto. Ista situacija se dogodila 2015. godine, kada su povezali pokretne trake iste kompanije u kojoj su proizvodili delove za Apple Watch i iPhone 6.

Izgleda da će ovaj dogovor imati pozitivne posledice. Apple-u bi se pružila šansa da smanji troškove proizvodnje, a Compal bi mogao da kompenzuje gubitke iz prošle godine koji su uzrokovani padom prodaje notebook-a. Reč je o drugoj najvećoj kompaniji u domenu proizvodnje laptopova, koja je poslednjih godina postala aktivna i na ostalim područjima. Samo prošle godine je proizvedeno ukupno 5 miliona pametnih satova, a ove godine bi se taj broj mogao i udvostručiti.

Informacija o trećoj seriji Apple Watch-a još uvek nema, pa ne znamo da li će taj pametan sat biti unapređivan svake godine. Nismo sigurni da li je tako nešto i potrebno, s obzirom da se radi o relativno mladom segmentu tržišta. Verovatno je da nam nisu potrebne redovne nadogradnje, jer većina ljudi sigurno ne planira da menja svoje pametne satove na svakih godinu dana.

Izvor: Cult of Mac

Ostavite komentar