imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Apple želi da proizvodi memoriju za svoje uređaje


Verovatno bi bilo dobro za Apple da ne mora da zavisi od drugih, pogotovo ne od rivala poput Samsung-a. Prema najnovijem izveštaju, Apple je jedna od kompanija koja učestvuje u aukcijskom ratu za Toshibino odeljenje proizvodnje NAND flash memorijskih čipova.

Pre nego što počnemo da pričamo o novom aukcijskom ratu, objasnimo šta je to NAND flash memorijski čip. Danas je većina novih uređaja opremljena Solid State Drive-om (SSD), koji ima velike prednosti u odnosu na Hard Disk Drive-ove (HDD), korišćene u prošlosti. Na primer, SSD nema pokretne delove, pa je i manje osetljiv na mehaničke uticaje poput pokreta i udara, a i puno je brži. SSD diskovi se najčešće sastoje od dva dela: memorijskog upravljača i memorijskih čipova. Upravo ti memorijski čipovi se zovu NAND-ovi.

NAND je takozvani „nezaboravni“ memorijski čip, što znači da će čuvati sve podatke sačuvane na njemu, čak i ako nema izvora energije, što ga čini idealnim. Kako u današnje vreme i najobičniji aparat za kafu mora imati memoriju, ova komponenta je očigledno od velike važnosti u savremenoj informatičkoj tehnologiji. Trenutno postoje dve velike kompanije koje snabdevaju proizvodnju sa NAND čipovima, a to su Toshiba i Samsung. Toshiba je posebno značajna jer je ona jedna od kompanija koje su tokom 80-ih učestvovale u stvaranju flash memorijskih sistema, a danas su odgovorni za 20% ukupne proizvodnje NAND čipova.

01_apple_buying_new_department_for_memory_chips

Cook-ovoj kompaniji je očigledan cilj da sve manje zavise od nezavisnih proizvođača. Čak i kada su se pojavile prve vesti o OLED displeju na iPhone 8, pričalo se da bi proizvodnja tog uređaja mogla biti u opasnosti jer Samsung, glavni proizvođač modula za displeje, nije siguran da će moći održati korak sa potražnjom. Upravo bi ovakve situacije Apple lako mogao da izbegne kada bi imao direktan uticaj na veći deo proizvodnog procesa. Kupovina Toshiba NAND odeljenja bio bi veliki korak u smeru ostvarivanja tog cilja.

Ipak, ne čeka ih lak posao jer moraju ponuditi veću cenu od giganta poput Google-a, Amazon-a i Broadcom-a. Prema najnovijim vestima, Broadcom je ponudio Toshibi 18 milijardi dolara, što je prilično mnogo novca, čak i za Apple. Međutim, čini se da Broadcom i nije najzainteresovaniji kupac, već da je to kompanija Western Digital, koja se bavi proizvodnjom memorijskih uređaja i koja je na tom polju prilično uspešna.

Prema navodima časopisa Korea Herald, Apple-ova dva glavna dobavljača TSMC i Foxconn, će se ujediniti kako bi sklopili ovaj posao vredan milijarde dolara, što bi bile odlične vesti za Apple. Nažalost, ni Toshiba, a ni japanska vlada, nemaju veliku želju da prodaju svoju tehnologiju Kinezima, jer se boje da bi tako njihove poslovne i tehnološke tajne mogle da procure u javnost. S obzirom na to da informacije o novim Apple proizvodima dođu u javnost mesecima pre samog lansiranja proizvoda, njihovi strahovi su sasvim opravdani.

02_apple_buying_new_department_for_memory_chips

Pitanje koje se postavlja je koliko jako Apple želi da bude nezavistan. Nije da im je NAND odeljenje apsolutno neophodno, pogotovo zato što bi ih drugi proizvođači mogli snabdevati čipovima bez problema. Poslednji iPhone ima Toshiba NAND čipove, dok novi MacBook Pro ima čipove proizvedene u Samsung-u. Ako bi Apple imao problema sa jednim dobavljačem, lako bi mogli naručiti potreban broj čipova od druge kompanije, a pritom ne bi trebali potrošiti oko 20 milijardi dolara na novo odeljenje.

Izvor: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni... - Klikni ovde!