imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Australijski McDonald’s prima studentske prijave za posao preko Snapchat-a


McDonald’s, popularni lanac restorana brze hrane, traži nove zaposlene putem društvenih mreža. Da biste se prijavili, potreban vam je samo pametan telefon i Snapchat, popularna aplikacija koju voli mlada populacija.

Ne radi se o novoj praksi. Otkad su društvene mreže postale sastavni deo naših života, osoblje odgovorno za zapošljavanje novih ljudi uvek pregleda Facebook i Google profile svih kandidata. LinkedIn je takođe postao sastavni deo tržišta radne snage, pa definitivno i na njemu trebate da postavite svoj CV, barem ako se prijavljujete za posao u nekoj multinacionalnoj kompaniji.

01_australian_mcdo_snapchat_application

Ova inicijativa, nazvana „Snaplikacija“, zapravo je plod saradnje između Snapchat-a i McDonald’s-a i ima više potencijala nego što možda mislite. Ako obratite pažnju i pogledate koliko tinejdžera zna da napiše ispravan i kvalitetan CV, bili biste prilično razočarani. Gotovo je nemoguće iznositi bilo kakve pretpostavke vezane za budućnost zaposlenja u Australiji, ali utešno je i ohrabrujuće znati da neka multinacionalna kompanija pokušava da komunicira sa određenom grupom ljudi koristeći upravo njihov jezik.

Ne čudi što je ovaj eksperiment sproveden baš u Australiji, jer je u toj državi procenat mlađih od 18 godina koji rade u McDonald’s-u prilično visok. Od ukupno 106.000 zaposlenih, 65% čine osobe tog starosnog doba, a svi oni, kao i njihovi prijatelji, potencijalni su korisnici Snapchat-a. Ta aplikacija za slanje slika ima oko četiri miliona registrovanih korisnika u toj državi.

02_australian_mcdo_snapchat_application

Kako biste se prijavili za posao u McDonald’s-u putem Snapchat-a, neophodno je da snimite video dugačak deset sekundi u kom se predstavljate koristeći posebne filtere sa kačketom (eng. snapback) i uniformom, a zatim ga poslati na McDonald’s-ov profil. Filtere možete preuzeti preko linka koji se nalazi na internet stranici restorana, a koja će vas preusmeriti na Snapchat, a desetak sekundi kasnije vaša prijava će već biti primljena. Radi se o vrlo brzoj metodi, ali je pitanje koliko je zapravo korisna.

U McDonald’s-u su potvrdili da ne odlučuju o zaposlenju kandidata isključivo na osnovu Snapchat videa. Međutim, tako im je lakše da odaberu koga žele da pozovu na intervju, nego da čitaju CV svakog kandidata.

Tražimo nekog pozitivnog, vesele naravi, nekog za koga smatramo da će se dobro snaći u radu sa ljudima. – Shaun Rumin, glavni menadžer australijskog McDonald’s-a.

US-MCDONALDS

Uz činjenicu da je ovo bio simpatičan potez za odeljenje ljudskih resursa, radi se o vrlo efikasnom načinu oglašavanja. Ovaj fenomen će privući mlade ljude koji će početi da koriste nove filtere radi zabave, a i pričaće o njima. Ne znamo koliko je McDonald’s ovo platio, ali sigurno se radi o dogovoru koji je bio od koristi za obe kompanije.

Izvor: Cult of Mac

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!