imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Australijsko udruženje podiže tužbu protiv Apple-a!


Bolje ikad nego nikad! Australijanci su napokon saznali za „skandal“ poznatiji kao Greška 53 i odlučili da je pravi trenutak za podizanje tužbe protiv Apple-a. Neka im je sa srećom.

Australijsko udruženje potrošača (Australian Competition and Consumer Commission, odnosno ACCC) je podiglo tužbu protiv Apple-a zbog prestrogih pravila kompanije vezanih za popravku uređaja i garanciji, a naročito u kontekstu Greške 53. Ako se ne sećate o čemu se tačno radi, predstavljamo vam kratak pregled događaja s početka ove godine.

Mnogo korisnika se žalilo da su im telefoni postali neupotrebljivi nakon što su dobili obaveštenje o misterioznoj grešci broj 53. Čak ni Apple-ovi servisi nisu uspeli da reše ovaj problem. Na kraju se ispostavilo da se greška pojavila samo na onim uređajima koji su bili na popravci kod neovlašćenih servisera, pa je uređaj obrisao sve podatke nakon ažuriranja iOS-a. Razlog je bio jednostavan i razumljiv, jer kada je sistem shvatio da je neko pokušao da pravi „malverzacije“ sa TouchID-em, telefon je krenuo u samoubilačku misiju, kako bi zaštitio korisnikove podatke.

01_australian_consumer_commission_suing_apple

Kako korisnici obično nemaju kodove za lansiranje nuklearnih projektila u svojim uređajima, autodestrukcija telefona se čini pomalo preteranim i neopravdanim potezom, ali Apple je zapravo samo želeo da pomogne svojim korisnicima. Novinari su dodatno pojačali celokupan efekat afere, a nekoliko nezadovoljnih korisnika je poželelo da tuži Apple zbog neprijateljskog stava. Kompanija je ubrzo objavila ažuriranje koje je efikasno rešilo problem i čitava priča je polako pala u zaborav.

Ipak, čini se da Australijsko udruženje potrošača nije i nikada neće oprostiti Apple-u ovaj fijasko. Smatraju da svaki kupac koji kupi neki proizvod ima pravo na određene garancije. Neke od tih garancija su i jemstvo da će proizvod zadržati svoj kvalitet, biti sposoban da služi svrsi radi koje je proizveden i da će zadržati sve važne karakteristike koje mu se mogu pripisati. Ove stavke su dodatak zvaničnom garantnom listu i kompanije su u potpunosti odgovorne da reše sve probleme koji na bilo koji način mogu da spreče realizaciju pomenutih garancija. ACCC smatra da Apple nema pravo da negira zagarantovana prava, samo zato što je treća strana popravljala telefon.

Odbijanje ispunjavanja zagarantovanih prava, onim korisnicima koji su odlučili da poprave telefon u neovlašćenom servisu ne utiče samo na te korisnike, već može da odvrati druge korisnike od donošenja promišljene odluke vezane za odabir servisera koji popravlja mobilne telefone po nižoj ceni od proizvođača.

02_australian_consumer_commission_suing_apple

Njihova logika očigledno da nema čvrste temelje. Ako kupac popravi telefon u nekom nasumično odabranom servisu sumnjive reputacije, Apple nema razloga da preuzme odgovornost ukoliko taj „profesionalni serviser“ pogreši i vrati matičnu ploču na pogrešno mesto. Zato i postoje ovlašćeni Apple-ovi servisi koji garantuju korisnicima da će njihov uređaj biti popravljen precizno i sigurno, po Apple-ovim standardima. Ipak, kao što smo već pomenuli, Apple je priznao da nisu najsrećniji što je do ovog slučaja uopšte i došlo. Rešili su problem, a čak su i vratili novac onim korisnicima koji su morali da popravljaju svoje telefone zbog ove greške.

U ovakvoj situaciji nema idealnog rešenja, ali videćemo šta sud misli o svemu.

Izvor: 9to5mac

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!