imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Autor Doom-a baš i nije uživao sarađujući sa Jobsom


Kao što je mnogima već poznato, Steve Jobs je imao vrlo čudnu narav. Ali moramo priznati da njegove genijalne ideje poprilično nedostaju današnjem svetu. Međutim, ima i onih koji su u prošlosti sarađivali sa Jobsom, a koji ni dan danas nemaju najbolje mišljenje o njemu. Među njima je i John Carmack, autor Doom-a, koji je ispričao podužu priču o svom odnosu sa Jobsom. 

Ime John Cormack će možda biti poznato onima koji su igrali video igrice od njihovih samih početaka. On je autor kultnih igrica poput Doom-a, Wolfenstein-a 3D i Quake-a – svih velikih hitova iz 90-ih.

Međutim, tek nekolicina nas zna da je Carmack neko vreme radio sa Steve Jobs-om. Njihov prvi susret se dogodio tokom Jobsovog „NeXT perioda“ kada je Carmack želeo da njegova igra Doom nosi oznaku da je razvijena na NeXT računarima. Jobs je odbio tu ideju, ali se kasnije predomislio.

Ubrzo su Jobs i Carmack počeli da razvijaju poslovni odnos i saradnju, a potom su počele svađe. Razlog za prvi problem je bio Carmackov utisak da Jobs nema visoko mišljenje o njegovoj igrici. Štaviše, činilo mu se da Jobs ne želi da igrice zauzimaju važno mesto na njegovim platformama.

Nekako su ipak uspeli da prevaziđu taj problem jer je Jobs shvatio da nema razloga za izbegavanje tog segmenta. Carmack je predložio adaptiranje OpenGL standarda, sa čime Jobs nije mogao nikako da se složi. Prema Carmackovoj priči, usledile su brojne svađe, najpre zato što je Jobs imao naviku da „pun samopouzdanja govori o nečemu u šta se nimalo nije razumeo.“ Njegov pristup je bio da ismeva savremena mišljenja i da me onda natera da mu se suprotstavim. To možda jeste pragmatično, ali nije dobro.

„Imam Pixar. Napravićemo nešto [neki API], što će zapravo biti dobro.“ Često sam bio frustriran jer je mogao da govori sa puno samopouzdanja, a da nimalo ne bude u pravu, kao na primer koja je idealna cena memorije za video kartice ili kolika širina pojasa sistema može da se iskoristi na AltiVec ekstenzijama.

Kao što verovatno znate, Carmack je na kraju uspeo da uveri Apple u svoju ideju što smatra jednim od svojih najvećih dostignuća. Istini za volju, morao je da radi mnogo Keynote-ova sa Jobsom, pa se ne može u potpunosti reći da su mu se ostvarili svi snovi…

Mladi John Carmack.

Uvek se sve radilo ludačkim tempom i sa premalo vremena za usavršavanje, a neretko je bio potreban lavovski trud brojnih pojedinaca da bi se taj događaj uopšte i realizovao. Jedne godine je čak Jobs rekao Carmacku da odloži svoje venčanje, jer je bilo zakazano istog dana kada i Keynote.

Njihov odnos je nastavio da se urušava pogotovo nakon lansiranja iPhone-a. Jobs je u početku dao prostor samo internet aplikacijama. Prva verzija iOS-a nije imala App Store. Carmack je smatrao da treba da se usmere na mobilne aplikacije. I ta rasprava je završena burnom svađom, a Carmackova uverenja su našla put do medija, što je bila kap koja je prelila čašu.

Ljudi su nas izbegavali. Ako je Steve bio ljut, Apple-ovi zaposleni nisu želeli da ih njegov izraz lica podseća na taj osećaj. Kasnije mi je jedan od direktora rekao da „Steve ceni žučne rasprave“.

S obzirom da sam i dalje bio razočaran, rekao sam neke stvari koje su stigle do novina. Steve-u se to nije dopalo.

Steve-ova podela sveta na „junake i kretene“ je bila stvarna, a ja sam nakon dugo vremena držanja visoke pozicije, pao na samo dno. Neko mi je rekao da je Steve dao jasne naredbe da mi ne dozvole pristup ranom iPhone SDK-u kada je konačno bio spreman.

Ipak, nekoliko Carmackovih igrica je lansirano i na iOS-u, a poslednja se zvala Rage (Bes). Ostaje nam da nagađamo kakva se simbolika krije u tom nazivu. Iako je nastavio da sarađuje sa mnogima iz Apple-a, sa Jobsom se više nikada nije pomirio.

Ovo je samo deo cele priče koju je Carmack podelio na Facebook-u. Ako želite da saznate više, ovde možete da pročitate njegovu objavu u celini.

Izvor: MacRumors

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!