imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Candy Crush proslavio peti rođendan


Mnoge igre postanu svetski uspešne, ali je još veći uspeh kada to postigne igra za telefone. Candy Crush Saga je danas napunila pet godina, a njena popularnost se ne smanjuje.

Čuvena igrica u kojoj morate upariti tri iste bombone, objavljena je u aprilu 2012. godine kao Facebook igra stvorena po ugledu na Bejeweled, koja je u to vreme već imala deset godina. Nešto manje od šest meseci kasnije objavljena je u App Store-u i na Google Play-u.

Igra je dobila mnogo dodatnih mogućnosti tokom godina, od posebnih bombona, čokoladnih blokada, pa sve do različitih boostera i dodatnih izazova. Ono što je napravilo veliku razliku u odnosu na ranije igre su likovi. Tiffi, osmogodišnja devojčica koja obožava slatkiše, i Mr. Toffee, vaš glavni pomagač, koji vas slede na vašem putovanju.

Prva verzija se završavala na legendarnom 65. nivou. Jedan od kreatora igre, Tobias Nyblom, je za ovaj naizgled nemogući zadatak rekao da su namerno stvorili vrlo tešku misiju za igrače, pošto nisu bili sigurni da li će igra uopšte dobiti nastavak.

Srećom, napravljena je i druga verzija, i to sa velikim uspehom. Ona je preuzeta više od 10 miliona puta za mesec dana nakon što je objavljena na App Store-u 12. novembra. Do 2013. godine, imala je više od 6.7 miliona stalnih igrača i ukupno preko 500 miliona preuzimanja na svim platformama. U tom periodu, razvojni tim King, koji stoji iza igre, imao je dnevni prihod od 633 hiljada dolara samo sa iOS App Store-a, a trebamo uzeti u obzir da je igra u početku bila potpuno besplatna i da se u njoj nalazilo samo nekoliko oglasa.

Uskoro je zamenjena ‘freemium’ verzijom koja je sa sobom donela kupovine unutar igre. Dostigla je vrhunac 2015. godine, sa 245 miliona aktivnih korisnika mesečno, koji su Kingu doneli skoro 1.3 milijarde dolara. Jedina greška koju su napravili bila je kada su 2015. godine sa izlaskom Windows-a 10 objavili kako bi želeli da naprave igru za Home verziju, što se na kraju nije dogodilo. Ipak, igra je i dalje uspešna, pa je čak i dan danas najpopularnija i najčešće preuzeta igra za iOS i Android.

Iako prva igra još uvek nije gotova, mnogi nastavci i spinoff-ovi su dostupni na App Store-u, među kojima je najpopularniji Candy Crush Soda Saga, gde su bombone zamenjene sokovima.

Šta bi bolje moglo pokazati njen uspeh od pojavljivanja u popularnim medijima? Pojavljuje se čak i u sceni u ovogodišnjem Emoji filmu.

Popularni pevač Psy takođe igra Candy Crush u spotu za svoju drugu, takođe poznatu pesmu, Gentleman.

Liam Neeson se pojavio u ulozi mr Toffee-a u skeču emitovanom na The Late Show-u sa Stephen Colbert-om. Spominju i da je Activision-Blizzard kupio razvojni tim za 5.9 milijardi dolara, što je veći iznos od onog koji je Dizni potrošio na Ratove Zvezda (4 milijarde dolara).

Ove godine su čak dobili i svoju seriju na CBS-u. Igrači moraju igrati Candy Crush na ogromnom displeju, dok istovremeno moraju prelaziti teren sa preprekama. Prva sezona je emitovana ovog leta, ali ne znamo hoće li dobiti nastavak.

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!