imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Da li nam je potrebno prepoznavanje lica u stvarnom vremenu?


Lažna aplikacija sa softverom za prepoznavanje lica je izazvala pravu buru komentara. Dobili smo i dokaz da Facebook zaista štiti naše fotografije. Pitanje je, koliko dugo će to potrajati?

Facezam, poprilično “jedinstvena” aplikacija, nedavno je izazvala burne reakcije. Developeri su tvrdili da može odmah da prepozna lice osobe ispred naše kamere i da potom uporedi rezultate sa profilnim fotografijama u Facebook-ovoj bazi podataka. Takva aplikacija bi prekrišila prava na privatnost, a režirala bi i vrlo zastrašujući scenario, jer bi svako mogao da bude prepoznat i identifikovan na ulici uz pomoć telefona.

Aplikacija bi koristila podatke o korisnicima koji su dostupni developerima na Facebook-u i povezala ih sa fotografijama. Developeri tvrde da bi ovaj proces trajao deset sekundi, a prepoznavanje lica je bilo uspešno u 70% testiranih slučajeva. Nemate sreće ako ne želite da učestvujete u ovome, jer ste u bazi podataka, uz preostalih 2 milijarde korisnika Facebok-a. Aplikacija je trebala da izađe 21. marta.

Je li nam potrebno prepoznavanje lica u stvarnom vremenu?

Na kraju se ispostavilo da je cela priča lažna. Aplikaciju je razvila marketinška agencija Zacozo, tačnije razvili su dizajn, sačinili detaljan opis aplikacije i promovisali je najbolje što su mogli. Ideja je odmah kritikovana na Twitter-u, ali kompanija nije previše marila zbog toga. Izjavili su da su znali da će aplikacija biti kontroverzna.

Slične invazivne aplikacije su uvek popularne u medijima, pa smo mislili da će i sa našom to biti slučaj – izjavio je portparol kompanije.

Kompanija je u pravu, iako vredi razmisliti zašto je to tako. Internet je prepun lažnih obećanja, ali ne bismo se iznenadili da Facezam zaista i postoji. Sistemi prepoznavanja lica su se snažno razvili u poslednjih nekoliko godina, a danas nam nije čudna ideja da neko ovom tehnologijom može da prepozna drugu osobu na ulici. Snapchat, Facebook i druge aplikacije takođe prepoznaju ljudsko lice.

Je li nam potrebno prepoznavanje lica u stvarnom vremenu?

Naš zaštitnik, Facebook

Zanimljivo je da je prvi problem na koji bi naišla navedena aplikacija, bio Facebook. Stvaranje algoritma za prepoznavanje lica nije toliki problem, ako imate kapital. Sa druge strane se nalazi ogromna baza fotografija koju poseduje Facebook. Ipak, Facebook ne želi da te fotografije dođu u ruke drugim kompanijama, jer ne tolerišu da im druge kompanije uzimaju podatke.

Bilo koja kompanija bi sigurno bila izbačena sa Facebook-a kada bi napravila čitav marketing na ovaj način. To se i dogodilo. Facezam je dobio email od pravnog tima Facebook-a, 24 sata nakon prve izjave za novinare.

Je li nam potrebno prepoznavanje lica u stvarnom vremenu?

Kada bi u Facebooku hteli Facezam, lako bi ga dobili

Postoji jedan malo nelagodniji deo ove vesti. Kada bi Facebook poželeo da uvede sličnu aplikaciju, vrlo lako bi mogao da je napravi. Kompanija već ima ugrađen sistem prepoznavanja lica u sistem označavanja fotografija, što im je već donelo nekoliko sudskih tužbi. Apple kao i Google imaju slične algoritme analiziranja fotografija, iako Google nema toliku bazu fotografija poput Facebook-a. Bilo bi vrlo zahtevno provući toliko fotografija kroz sistem, ali ako bi jedna kompanija to mogla da učini, bez dileme je u pitanju Facebook.

Slična situacija se već događa u Rusiji. Prva takva stranica je bila Vkontakte, što je praktično ruska verzija Facebook-a. Stranica je dosta tolerantnija prema sistemu prepoznavanja lica: imaju dodatak koji upoređuje fotografije sa bazom podataka od oko milijardu profilnih fotografija. Reč je o vrlo popularnoj stranici, koju koristi gotovo pola miliona ljudi.

Je li nam potrebno prepoznavanje lica u stvarnom vremenu?

Protivljenje ovoj funkciji od strane Facebook-a više je poslovna, nego etička odluka. Čini se da im to ne bi pomoglo da ostvare trenutne ciljeve. Ipak, ti ciljevi se mogu promeniti, a korisnici i dalje neće imati uticaja na tu odluku.

Pitanje koje se postavlja je koliko dugo će Facebook misliti da je bolje da čuva naše fotografije nego da ih proda drugim kompanijama. Do tada, možete im otežati posao u nekoliko poteza. Nemojte sve svoje fotografije objavljivati kao javne na svom nalogu, i takođe, obratite pažnju sa kim delite svoj sadržaj.

Izvori: The Verge i Breitbart

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!