imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Dislike na dnevnom redu YouTube-a


Očigledno žele da otežaju posao uvredljivim kampanjama i tako zaštite ostale autore. Ovaj korak se može shvatiti kao reakcija na napade kojima u bili izloženi, ali su za to odabrali užasno vreme.

YouTube je odličan kanal društvenih medija, verovatno i najbolji među onima koji stvaraju kreativne sadržaje. Naravno, to ne znači da je savršen! Kontinuirano je u razvoju, stalno se ažurira, a programeri sa malim koracima pokušavaju da poboljšaju korisničko iskustvo.

Sledeće pitanje koje bi trebalo da reši rukovodstvo je funkcija dislike-a: kada neko samo klikne na video da bi dao dislike, a posle nestane.

Tom Leung, lider za upravljanje proizvodima YouTube-a, je u svom blogu izvestio o toj temi (objašnjava je u prvih 4 minuta):

Prema Leung-u, priča je trenutno u svojoj ranoj fazi, ali je podelio neke od ideja koje bi na prvi pogled mogle delovati drastično i svakako bi zahtevale dodatno podešavanje:

  • Samo uz dodatno obrazloženje bi bilo moguće koristiti dislike
  • Ne bi bio moguć prikaz like-ova i dislike-ova
  • Uklonili bi ceo dislike sistem (to je Facebook-ova funkcija, koja čak ni za Leung-a nije dovoljno demokratsko rešenje)
  • Korisnici bi mogli da daju like, ali ne i dislike (možda je ova najgora od svih)

Činjenica da nam YouTube daje uvid u proceduru pronalaženja rešenja već na samom početku je svakako simpatična. Postoji samo jedan jedini problem, a to je vreme koje su za to odabrali. Očigledno postoji nešto u pozadini o čemu ne žele da pričaju:

YouTube rewind 2018.

Video koji ima najviše dislike-ova u istoriji YouTube-a (trenutno oko 15 miliona). Očigledno je da ova ogromna količina dislike-ova potiče od sledbenika koji su pozvani da učine ovaj korak, a ne od regularnih gledalaca video snimka. Jasno, video je bio namenjen oglašivačima, medijima i širenju političke korektnosti, a ne stvarnoj proslavi YouTube zajednice. Ipak, ovaj pokušaj je bio bezuspešan. Mada bolje da ne zalazimo u detalje…

Među komentarima možemo naići na zaista dobre ideje koje bi YouTube mogao da primeni ukoliko stvarno želi da prilagodi svoje usluge korisnicima. Na primer, trebala bi da postoji vremenska ograničenost za davanje dislike-a. Pretpostavljamo da bi to bilo moguće nakon prvog reklamnog bloka…

U trenutnoj situaciji, postoji rešenje za borbu kanala protiv ofanzivne kampanje: iako je opcija like/ dislike prisutna kod svakog videa, ona se lako može isključiti, baš kao i komentari. Pitanje je samo koja se poruka šalje na taj način?

Interesantna je i činjenica da trenutni video snimak Tom Leung-a ima 1.200 like-ova i 1.400 dislike-ova. Ipak, svi oni koji su zainteresovani za YouTube i njegove interne procese trebali bi da se prijave na Creator Insider kanal. Srećno (dis)lajkovanje.

Mislite da bi YouTube trebao da preduzme mere protiv uvredljivih kampanja? Kako?

 

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!