imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Google vas svuda prati – čak i ako to ne želite!


Zahvaljujući odličnom izveštaju AP-a, saznali smo da je Google uspevao da prikupi podatke o vašoj lokaciji, čak i u situacijama kada ste vi bili protiv toga? Da li vas to iznenađuje? 

Nijedna kompanija ne prikuplja više podataka od Google-a. To im, između ostalog, omogućava da budu vodeća kompanija na području razvoja veštačke inteligencije. Ovakva politika, ukratko, ima brojne prednosti i možemo je smatrati prihvatljivom. Ali isključivo pod uslovom da

se pridržavaju pravila, a to znači da budu iskreni i kažu u koje svrhe koriste podatke koje prikupljaju. 

Ipak, kompanija je uspela da prekrši to vrlo jednostavno pravilo. Zahvaljujući istraživanjima Associated Press-a i Univerziteta u Prinstonu, otkriveno je da Google prikuplja i čuva podatke o lokaciji čak i onih korisnika koji nisu dali dozvolu za tako nešto.

To se, primera radi, događa prilikom upotrebe Google Maps-a, jednog od najpopularnijih sistema za navigaciju. Ako želite pomoć prilikom navigacije, logično je da morate da date podatke o svojoj lokaciji. Korisnicima ne smeta ni što Google čuva te podatke u folderu pod imenom Location History, jer dokumentovanje u tom folderu može da se onemogući.

Ili je bar Google tako rekao milionima korisnika. Dovoljno je, dakle, samo isključiti Location History i podaci o vašem kretanju se više ne beleže? Grešite! Ispostavilo se da je to samo mera koja nam pruža osećaj sigurnosti, jer aplikacija i dalje dokumentuje i čuva vašu lokaciju svaki put kada je iznova pokrenete. I to važi za svaku Google-ovu aplikaciju i na Android-u i na iOS-u.

Novinari AP-a su spremili pitanja i kontaktirali Google. Iz kompanije su priznali da su sva njihova saznanja istinita, ali i dalje tvrde da to ne predstavlja veliki problem već potpomaže i unapređuje korisničko iskustvo.

Nas baš i nisu razuverili…

Izvor: AppleInsider

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!