imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Jedinstveni iPhone-i za svako tržište?


Prema nekadašnjem savetniku Apple-a, problemi kompanije na kineskom tržištu bi mogli biti rešeni ekskluzivnim modelom iPhone-a koji je kreiran posebno za njih. Kako bi izlegao evropski iPhone?

Pre par nedelja, Tim Cook je i sam upozorio investitore da mogu da očekuju slabiji kvartal nego obično po pitanju finansija. Kada je par dana nakon toga stigao i sam izveštaj, ispostavilo se da brojke nisu toliko strašne. Štaviše, Apple je bio u plusu, dok se pad mogao zabeležiti samo na azijskom tržištu. Da pojednostavimo, iPhone nije isti u Kini i u Americi.

Zašto je to tako? Nije li iPhone odličan uređaj svuda u svetu? Ako ovo posmatramo površno, odgovor je pozitivan- identičan hardver sa uglavnom istim funkcijama. Međutim, zahtevi određenog tržišta takođe predstavljaju bitan činilac. Istina je da naizgled iste funkcije softvera i hardvera ne mogu da ispune različite zahteve.

Realno gledano, iPhone-i su primarno namenjeni američkom tržištu, i u pogledu karakteristika, i u pogledu cene. Nije slučajnost što su uređaji upravo tamo najpopularniji. Mi u Evropi nemamo baš razloga za žaljenje, ali se u isto vreme na ovom kraju sveta oseća da neke funkcije i dalje nedostaju, dok u Americi već uveliko postoje. Problem su i cene ( oni proizvodima dodaju PDV, kao i stepen rizika) koje nisu u skladu sa našom minimalnom zaradom.

Elem, mi uglavnom potpadamo pod ciljnu grupu. Nasuprot nama, Azija je nešto sasvim drugo. Prema Carl Smit-u, nekadašljem savetniku Apple-a za azijsko tržište, iPhone nije toliko popularan u Kini, jer zahteve njihovog tržišta bolje ispunjavaju uređaji njihovih brendova, dok Apple reaguje previše sporo na te iste zahteve.

Uzmite u obzir samo činjenicu da se revolucija “veće je bolje” javila mnogo ranije na njihovom tržištu, dok je Apple-ov najveći uređaj bio 4-inčni iPhone 5S. Dok su njihova deca mogla da čitaju QR kodove preko WeChat-a kao što su evropska čitala rezance u obliku alfabeta, Apple je QR čitač mogao da ugradi tek u iOS 11. A tu je i Dual SIM koji je tek nedavno stigao na američko tržište…

Teško da nas od ovoga išta dotiče, jer su kod nas razvoj i dostignuća stigla odgovarajućom brzinom, a i iPhone je prilagođen nama. Ali, kako bi dostigao pravi bum na kineskom tržištu, biće potrebni druga brzina, druge funkcije i drugačiji razvoj. Prema Carl Smit-u, za Apple bi najbolje bilo da počne da radi na ekskluzivnom iPhone-u posebno dizajniranim za azijsko tržište sa funkcijama koje su im zaista potrebne.

Ovo je probudilo mnoga pitanja u nama. S jedne strane, koliko i u kojoj meri je dobro raditi podelu linije proizvoda na tako visokom nivou. Kapacitet sasvim sigurno ne predstavlja problem za Apple, jer imaju mnoštvo inženjera, ljudskih i finansijskih resursa kako bi realizovali ovu sjajnu taktiku. Međutim, sasvim sigurno ćemo naći grupu američkih ili evropskih kupaca kojima će biti potreban baš takav iPhone dizajniran po merama azijskom tržišta, a u tom slučaju će isti glasno izraziti svoje nezadovoljstvo: zašto, dođavola, ne možemo i mi da imamo takav. A to ne bi bilo baš zgodno.

S druge strane, ukoliko Azija dobije takav jedistven model, hoće li i Istočna Evropa dobiti jedan? Kako će taj uređaj izgledati? Hoće li biti jeftiniji? Hoće li imati bolji odnos cene i kvaliteta? Hoće li na poleđini imati otvarač za flaše? Zapravo, Apple je počeo da proizvodi starije i jeftinije iPhone za Indiju: za te ljude proizvode takve telefone, jer su i zahtevi tog tržišta upravo takvi.

Izvor: AppleInsider

Koji bi bili vaši posebni zahtevi? 

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!