imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Jedna pretplata – uvek novi Apple uređaji i usluge


Tako bi mogli ukratko opisati ideju poslovnog koncepta, o kom je Horace Dediu pričao Wall Street Journal-u. Ta ideja bi mogla biti alternativa kojom bi Apple mnogo dobio.

Apple voli da drži sve pod kontrolom i moramo priznati da su u tome vrlo dobri. Međutim, jedno veoma važno polje niko ne može baš u potpunosti da drži pod kontrolom: prodaju.

Niko ne može sa apsolutnom sigurnošću znati šta kupci žele. Nemoguće je predvideti koji će poslovni model biti uspešan, kada će tržište zadesiti neka kriza, koliko će dugo korisnici koristiti određeni uređaj, hoće li kupiti novi proizvod, hoće li kupiti iPhone svojoj deci i slično. Radi se o vrlo složenoj varijabli, koju je teško izračunati. Naravno, postoje prilično pouzdane procene, a u Apple-u radi i mnogo iskusnih analitičara. Ipak, u pitanju je jedno od najvažnijih, ali i najnesigurnijih područja nad kojim bi Apple zaista hteo kompletnu kontrolu.

Horace Dediu je osmislio alternativni poslovni model koji bi mogao biti koristan Apple-u. Zasnovan je na ideji postojanja jedne opširne pretplate na čitav ekosistem i usluge. Na primer, ako želite da imate iPhone, MacBook, Apple Watch i Apple Music sa dodatnih 50 GB prostora za čuvanje podataka na iCloud-u, vaš paket pretplate bi pokrivao sve to.

Takođe, svake godine dobili biste novi iPhone i Apple Watch, a novi MacBook svake treće godine. Vaš Apple Music i prostor za čuvanje podataka na iCloud-u osvežavali bi se svake godine kao deo paketa. Naravno, bili bi uključeni i određeni popusti s obzirom na to da se radi o fiksnoj pretplati.

To bi zaista moglo biti odlično rešenje za obe strane. Korisnici bi imali razne popuste, a Apple bi imao precizan uvid u godišnje prihode, pa investitori ne bi brinuli oko kvartalnih finansijskih izveštaja. Ne smemo zaboraviti ni da prosečan korisnik odlaže kupovinu novog uređaja, dok broj pretplata na različite usluge stalno raste. Taj problem mogao bi se rešiti povezivanjem nadogradnji hardvera sa uslugama.

Analitičar Ben Bajarin je primetio da već postoje veze između ta dva područja. Na primer, imamo AirPods slušalice, koje se uglavnom koriste za pretplatu na usluge streaminga; takođe, Apple Music  je nezaobilazna usluga za sve koji koriste HomePod. Vrlo je verovatno da Apple može lako proširiti taj sistem na sve proizvode i usluge.

Šta vi mislite? Da li je bolje imati jednu veliku Apple pretplatu po razumnoj ceni, ili nastaviti kupovati pojedine delove ekosistema i dodatno plaćati pretplate?

Izvor: Wall Street Journal

iPad
Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!