imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Jony Ive govorio o razvoju Apple Watch-a


Časopis o satovima Hodinkee je objavio intervju sa glavnim dizajnerom Apple-a. Glavna tema je bio Apple Watch, a saznali smo i dosta zanimljivih informacija koje se tiču razvoja ovog pametnog sata. 

Bez obzira na to da li je reč o nekom novom uređaju ili veličanstvenim građevinama Apple Park-a, Jony Ive je glavni dizajner svih Apple-ovih projekata već dugi niz godina. Radio je i na Apple Watch-u, ali još uvek nismo čuli nijednu insajdersku priču o dizajniranju tog Apple-ovog uređaja. Nakon intervjua koji je dao časopisu Hodinkee, saznali smo i kako je nastao Apple Watch.

Apple Watch i Nautilus 

Otkrili smo da je njegov prvi sat bio Omega Speedmaster, koji je kupio u kvartu Kowloon u Hong Kongu kada je 1992. godine bio na tom putovanju. Taj sat je, naime, nosio jedan od astronauta dok je bio na Mesecu. Zato taj sat na neki način unosi optimizam, ali i ambiciju i hrabrost onome ko ga nosi. Rekao je da mu se svideo i Nautilus Pateka Philippe model, koji je opisao kao vrlo “bizaran predmet”.

Vratimo se, ipak, Apple Watch-u. Ive je rekao da Jobs nikada nije bio preterano zainteresovan za satove, pa da ta tema nikada nije došla na dnevni red. Taj projekat je dobio šansu tek nekoliko meseci nakon smrti Apple-ovog osnivača 2012. godine. Najpre su morali da odluče u kom pravcu će razvijati ovaj uređaj, a rukovodstvo kompanije je smatralo da bi Apple Watch bio dovoljno konkurentan da postane nov i zanimljiv dodatak.

Čitav proces njegovog dizajniranja bio je u potpunosti van okvira uobičajenog. Nije postojala nikakva preporuka sa kojom su mogli da krenu. Savetovali su se sa mnogim stručnjacima, što nije nešto što je tipično za Apple, s obzirom da oni uvek sami rešavaju sve nedoumice na koje nailaze. Među stručnjacima su se našli Will Andrewes (naučnik sa 40-godišnjim iskustvom), Jonathan Betts (kustos  u britanskom kraljevskom opservatorijumu), Dominique Fléchon (specijalista za antičku hronologiju), Grégory Gardinetti (istoričar iz švajcarske Fondation de la Haute Horlogerie), Claudia Hammond (autorka i profesorka psihologije), David Rooney (kustos sektora Tehnologije i inženjerstva u londonskom Muzeju umetnosti) i Chris Lintott (astrofizičar sa Univerziteta u Oksfordu).

Apple Watch možete da posmatrate iz ugla specifikacija ili iz ugla šta sve možete da uradite sa uređajem koji ima toliko mnogo tehnologije u sebi, a koji je non stop uz vas. Većina nas se ne odvaja od svojih telefona, ali oni nisu konstantno povezani sa nama. Za razliku od telefona, korisnici Apple Watch-a uvek sa sobom nose pravu mašinu.

I mogućnosti sa ovim uređajem su fenomenalne. Posebno kada sagledamo sve puteve i pravce tehnologije u današnjoj informatičkoj eri.

Prema Iveu, Apple-ov cilj sa Apple Watch-em nije bio da reši neki krucijalan problem, već da otvori nove mogućnosti. Sve što su učinili u pogledu tog uređaja su uradili sa ciljem da se pronađe najbolje rešenje. Želeli su da istaknu sopstveni značaj. Iz tog razloga su i eksperimentisali sa vrhunskim materijalima poput zlata i keramike kao u slučaju Edition modela. Ti novi materijali su imali jednu svrhu “da učine više nego što i sam Apple jeste”.

U pogledu zdravstvenih funkcija koje Apple Watch poseduje, sam dizajner je dodao da većim dostignućima smatra povratne informacije koje se dobijaju od korisnika, nego novinske naslove kao što je “sat sa najvećim prihodima”.

Iskreno, više mi motivacije daje jedan korisnik koji veruje da je Watch unapredio njegov život. Čast je raditi na proizvodima koji ljudima nešto znače i koji su im važan i pozitivan deo svakodnevnog života.

Izvori: HodinkeeMacRumors

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!