imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kada je reč o ličnim podacima, korisnici veruju Apple-u


Prema nedavnom istraživanju koje je sprovedeno u SAD-u, korisnici imaju poverenja u Apple-ova pravila o privatnosti. Kada se radi o ličnim podacima, ispitanici SurveyMonkey i Recode-ovog istraživanja smatraju da je Apple jedna od najpouzdanijih kompanija. 

Tehnološki svet je u poslednje vreme pun zanimljivih dešavanja. Drama oko Facebook-a je dotakla svaku tačku na planeti. Iako je delovalo da se radi o “običnom” kršenju prava na privatnost, podaci koje je prikupio Facebook su ipak ukazali na važna društvena pitanja.

Prošla su dva dana od saslušanja Marka Zuckerberga u američkom Senatu kada je osnivač ove društvene mreže preuzeo svu odgovornost, a kasnije obećao i uvođenje strožijih regulacija, kao i mogućnosti pojavljivanja plaćene verzije Facebook-a. Istovremeno su sprovedene dve ankete u kojima je od korisnika traženo da se izjasne kojim stranicama veruju više, a kojima manje.

Korisnici su mogli da biraju između: Amazon-a, Apple-a, Facebook-a, Google-a, Lyft-a, Microsoft-a, Netflix-a, Snap-a, Tesle, Twitter-a i Uber-a. Dakle, u ispitivanju su bili obuhvaćeni i proizvođači hardvera i softvera, proizvođači automobila kao što je Tesla, jer svi oni koriste vaše lične podatke.

Kao što možemo da zaključimo, poređenje nije bilo nimalo pošteno. Visoko rizične su one stranice koje se često koriste i pomoću kojih se obavlja kupovina kao što su Amazon, Apple, Facebook, Netflix i Microsoft. Sasvim je jasno i da ova anketa nije previše reprezentativna i da bi rezultati bili potpuno drugačiji da se radi o globalnom istraživanju.

Kada bi umesto Amazon-a bio Aliexpress, Netflix umesto Spotify-ja, a Uber umesto Taxify-ja, grafik bi sigurno izgledao sasvim drugačije. Prema istraživanju SurveyMonkey-ja, američki korisnici smatraju Netflix najpouzdanijim prodavcem usluga. Nakon Netflix-a slede Apple, Microsoft, Lyft i Tesla. Samo 2% ispitanika ne smatra Apple pouzdanim.

Nakon svih prethodnih dešavanja, nimalo ne iznenađuje podatak da se Facebook nalazi na listi manje pouzdanih kompanija, ali rezultati su čak i za ovu kompaniju izvanredni. Više od polovine korisnika je dalo poverenje Facebook-u. Ipak, da nije bilo skandala koji se dogodio, rezultati bi bili sasvim drugačiji u korist ove društvene mreže.

Upoređujući Facebook sa Twitter-om (3%) i Google-om (5%) koji imaju skoro identičnu poslovnu strategiju rezultat razočarava. Kompanija obećava ogromne promene regulacija, a nakon što je javnost saznala sve, svakom korisniku je omogućeno privatno preuzimanje podataka.

Izvor: Recode

Beats
Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!