imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kako je Apple stvorio sopstvenu stvarnost


Najvrednija IT kompanija na svetu dobro zna da odlični dizajneri i inžinjeri nisu dovoljni. Potrebno je mnogo više kako bi se stiglo na sam vrh. Ali kako Apple-ova mašina komunikacije funkcioniše?

Uzmite sanjara, dodajte izuzetnog inženjera i pristupite im onako kako konkurencija to ne radi. Da li bi to mogao da bude izvodljiv model? Delom, da. Sa druge strane, Apple nije uvek bila uspešna kompanija kakva je danas. Ipak, od kako je osnovana, ova tri faktora bila su ključ za osnovu svakog proizvoda koji je kompanija ikad stvorila.

Naravno, mogli bismo da polemišemo satima da li je ovaj drugačiji pristup zaista još uvek prisutan u DNK Apple-a, kao što je bio prisutan u godinama kada su se uzdigli do slave. Kako god bilo, nešto je definitivno ostalo isto: narativ. Iako možete naći veće, bolje i ušminkanije događaje tokom godine, jedno je sigurno: ako pozivnice iz Kupertina stignu, svako im posveti svoju punu pažnju.

Toga dana Apple-ovi novi uređaji su na naslovnicama svih magazina. Ovaj fenomen je bio definisan kao “hajp”. Ipak, priča, ili Apple-ova istorija, je mnogo komplikovanija. Kako bi predstavili svoja nova dostignuća, druge kompanije ih izlažu na konferencijama kao što su CES ili IFA i održavaju svoje sopstvene monumentalne događaje tokom godine. Za to vreme, Apple bi voleo da nam ispriča priču. Svoju priču. Uvek iznova.

Narativ koji oni koriste oslanja se na tri stuba:

1. Pogled u prošlost
2. Upoznavanje sa novim inovacijama
3. Pogled u budućnost

Ako uzmemo strukturu narativa u obzir, nebitno kada je ili šta je Apple predstavio u septembru, ova tri ključna momenta su uvek bila prisutna. Svi Keynote-ovi počinjali su rekapitulacijom: reakcijama korisnika, rezultatima, brojevima, statistikom. Prošle godine, prezentacija Apple Watch-a započela je ovako:

Priče o životima koji su poboljšani zahvaljujući Apple satu. Tim Cook rekao je u par reči kako je Apple stigao od računara do telefona, pa do satova i kako je to uticalo na živote korisnika. I nije zaboravio da pomene kako je Apple Watch postao pametni sat broj jedan u svetu.

Zatim je predstavljanje tehnologije došlo na red. Ovo takođe ima uobičajeni scenario. Sve nove karakteristike upoređene su sa prethodno pobrojanim starim karakteristikama, ističući vrednosti novih dostignuća. I na kraju obično ide zaključak kako je kompanija upravo na scenu unela novu stvar koja će ponovo promeniti živote korisnicima.

Dok slušamo ovaj neprekidni ciklus, kao da nas priključuju na infuziju i njihove jedinstvene priče, lica i situacije sa kojima možemo da se saživimo kreću da kaplju. Ostajemo na Apple Watch temi:

Šta je to što čini Apple-ovu priču jedinstvenom? Činjenica da u svetu Apple-a postoji samo Apple. Apple je bio tu u prošlosti, prisutan je sada i ima budućnost. Apple-ova tačka poređenja je sâm Apple. I oni prikazuju svoj sopstveni životni ciklus svaki put, uvek, bez izuzetka. Sve ovo stvara kompanijinu sopstvenu realnost, koja je toliko živahna, šarena i koja dopire do toliko ljudi, da ćete i nehotice videti sebe kao deo tog ekosistema.

Izvor: The Verge

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!