Kako je Steve Jobs spasio Nike?

#Vesti
2017. 03. 30.
Partnerstvo između kompanija Apple i Nike traje već desetak godina. Ipak, malo je onih koji su svesni činjenice da Nike upravo ovom partnerstvu može da zahvali na tome, što su ostali jedna od vodećih kompanija sportske opreme na tržištu.

Kada je Mark Parker preuzeo Nike 2006. godine, ova kompanija je, naizgled, bila jedna od najuspešnijih na svetu. Ipak, nije bila toliko jaka kakvom su je mnogi smatrali. Imali su uspešan brend, ali nisu znali kako da prilagode digitalnu strategiju za stotine hiljada proizvoda koje su imali u ponudi. Parker je upitao Steve Jobsa za pomoć tokom jednog telefonskog razgovora, koji je zauvek promenio odnos između Nike-a i Apple-a.

Nike ima u ponudi neke od najboljih proizvoda na svetu. Proizvode koje ljudi zaista žele. Ali proizvode i mnogo užasnih proizvoda. Rešite se tih loših proizvoda i fokusirajte se samo na one dobre.

Kako je Steve Jobs spasio Nike

Steve je smatrao da bi svi trebali da rade sve što je u njihovoj moći, kako bi postigli najbolji mogući rezultat. Nike je bio na vrhu tržišta sportske opreme i bez obzira o kom sportu pričamo, ovaj brend bi bio prvi koji bi nam pao na pamet. Apple je uspeo da postane popularan nakon velikog uspeha iPod-a. Kompaniju su odlikovali pouzdani i inovativni proizvodi, a logo zagrižene jabuke je postao neverovatno popularan, što je slučaj i dan danas.

Bio je u potpunosti u pravu. Morali smo preurediti ponudu – izjavio je Parker.

Umesto predstavljanja novih proizvoda na slabim temeljima tehnologije, u Nike-u su doneli najbolju moguću odluku. Stupili su u partnerstvo sa Apple-om, koje uspešno traje do danas. Stoga, Jobs nije samo dao odličan savet Parkeru, već su sklopili partnerstvo koje je bilo korisno za obe strane. Nike+ proizvodi su postali jedni od glavnih proizvoda u ponudi kompanije, a dodaci za iPod su takođe bili vrlo uspešni.

Kako je Steve Jobs spasio Nike

Nije slučajno što je Parker pitao upravo Jobsa za savet, s obzirom da je i sam Apple imao slične probleme. Prvo što je Steve Jobs uradio nakon što se vratio iz svojih avantura u Pixar-u i NeXT-u je ukidanje 70% proizvoda u ponudi. Apple je preokrenuo gubitak od milijardu dolara u dobitak od 309 miliona dolara. Jobs je smatrao da je Apple počeo da posluje sa gubitkom, zbog ogromne količine mogućnosti, jer su brojne ideje za proizvode oduzimale mnogo novca, vremena i energije, a nisu vraćale profit.

Steve je preusmerio snagu na prioritetne projekte i objasnio zaposlenima da kompanija ne može i ne mora da bude savršena u svemu što radi, ali da mora da proizvodi bar jedan vrhunski proizvod. Apple je tokom Jobsovog prvog vođenja kompanije imao samo jedan proizvod. Njihovi inženjeri su mogli da vide najbolja rešenja za svoje proizvode, jer su u jednom trenutku bili fokusirani na samo jedan problem. Jobs je smatrao da je preveliki rizik uložiti vreme i novac na proizvode koji su dobri, ali nisu najbolji.

Kako je Steve Jobs spasio Nike

Možda vam se to čini čudnim, pogotovo ako pogledamo neke trenutne Apple-ove proizvode, ali neki proizvodi su ipak povučeni iz ponude. Setite se Thunderbolt ekrana. Nisu mogli da ga nadograde ili su mislili da im se ne bi isplatilo, pa su odlučili da dopune ponudu sa LG ekranima koji imaju prihvatljivu cenu, dobar kvalitet i sjajan prikaz boja. U isto vreme, napravili su novi proizvod u obliku Apple Watch-a, koji nema rivala u kategoriji pametnih satova, što je očigledno prema statistici Apple-ove prodaje.

Izvor: Quartz

Ostavite komentar