imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Koliko dugo traju Apple proizvodi?


Iako su Apple proizvodi prilično skupi, oni traju dosta duže od konkurentskih uređaja, tako da ćete potrošiti manje novca na vaš sledeći uređaj – tako barem Apple tvrdi. Ima li istine u tome? Analitičar je dokazao ovu tvrdnju brojevima.

Ako postoji jedna stvar za koju ne možete optužiti Apple, onda je to upotreba nekvalitetnih materijala. Od samog početka su obratili veliku pažnju na upotrebu dobrih i kvalitetnih materijala u svojim proizvodima: laptopovima, desktop računarima, telefonima, MP3 plejerima i pametnim satovima.

To je dovelo do toga da su ti proizvodi prepoznatljivi kao izdržljivi, kao i da se isplati odabrati Apple. Očigledno, proizvod koji je napravljen kvalitetno i od kvalitetnih materijala će i trajati duže. Drugim rečima, dodatni iznos koji plaćate pri kupovini će vam se vratiti, dugoročno gledano.

U teoriji, to zvuči savršeno, ali pitanje je: da li i brojevi stoje iza toga? Kada je reč o brojevima, ne znamo previše zato što Apple voli da sakriva tačne detalje, međutim, u izveštaju o prošlogodišnjem kvartalu zabeleženo je oko 1.3 milijarde uređaja koji su u aktivnoj upotrebi barem jednom mesečno. Asymco analitičar, Horace Dediu, uzeo je digitron u ruke.

Analizu je započeo otkrivanjem razloga iz kog su sada odlučili da podele brojeve, kada to nisu radili pre. Prema njegovim rečima, u pitanju je savršen indikator Apple-ovog “zdravlja” i naravno da je to nešto što će pokazati investitorima.

Dok je različitim anketama o zadovoljstvu korisnika moguće lako manipulisati, činjenica da se stotine miliona uređaja redovno koriste govori sama za sebe. Apple je u još jednoj prilici pričao o brojevima i to kada su prešli target od milijarde uređaja 2016. godine.

To nije najvažnija činjenica u Dediu-evim kalkulacijama. Sabrao je sve uređaje koje je Apple ikada prodao i od tog broja oduzeo 1.3 milijarde. Dobio je sledeći rezultat:

Trenutno je u upotrebi više od dve trećine (64%) svih prodatih Apple proizvoda.

Nije loše, ali nije ni odgovor na pitanje o njihovoj trajnosti. Kako bi došao do odgovora, Dediu je napravio model. Proverio je rezultate svakog pojedinačnog kvartala u prošlosti, što je dovelo do sledećeg dijagrama. Naveo je da brojevi ne mogu biti 100% tačni zbog dostupnih izvora, i da bi to trebali uzeti u obzir.

Možemo videti da ako je prodato 2.05 milijardi uređaja i ako se trenutno koristi 1.3 milijarde, “samo” 750 miliona uređaja je neaktivno. Ako pronađete tačku gde je ukupna prodaja iznosila oko 750 miliona uređaja, videćete i prosečni životni vek, jer bi to mogli biti uređaji koji trenutno nisu u upotrebi.

Ta tačka se nalazi u trećem kvartalu 2013. godine. Od tada je prošlo 17 kvartala ili tačnije, 4 godine i 3 meseca. To je procenjeni životni vek Apple proizvoda. Možemo videti da trajnost i izdržljivost Apple-ovih proizvoda nisu samo urbana legenda. Takođe morate uzeti u obzir i činjenicu da su sve četiri godine imali i softversku podršku.

Moramo dodati da postoji nekoliko veoma sumnjivih stvari u Dediu-evim brojevima. Pre svega, pojam “uređaji” obuhvata sve, od laptopa pa do Apple Watch-a. Očigledno je da ćete računar koristiti dosta duže od iPhone-a, pa ne možemo reći da će iPhone uglavnom trajati 4,5 godine – iako to moja lična iskustva potvrđuju.

Takođe, morate dodati i to da je broj prodatih uređaja nedavno iskusio eksponencijalni rast. Moguće je da je od 1.3 milijarde uređaja pola njih aktivirano u protekle 2 godine.

Osim navedenog, njegovi brojevi deluju realistično. Koje je vaše mišljenje? Koliko dugo traju vaši uređaji?

Izvor: Asymco

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!