imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Koliko novca potrošite na lasere u jednoj godini?


Apple je potrošio 400 miliona dolara na lasere pre samo nekoliko dana. I to ne kao investiciju, već kao nagradu proizvođaču specijalnih lasera Finisaru. Verovatno možete da pretpostavite pravi razlog za to…

Ovo bi za pojedince mogla da bude nova informacija. Naime, Apple ima finansijski fond pod nazivom “Advanced Manufacturing Fund” koji iznosi milijardu dolara. Kompanija sa tim novcem podržava “inovativne razvoje u američkoj proizvodnji i stvaranju poslova”. Ovo, naravno, ne važi za sve proizvođače, već samo za one za koje Apple smatra da zaslužuju “nagradu”.

U Finisar fabrici.

Budimo realni, nije u pitanju nagrada već investicija, ali ona vrsta investicije koja je ustvari dobra ideja. Finisar proizvodi VCSEL lasere. Glavna stvar je da Apple koristi ovu posebnu lasersku tehnologiju u mnogim novim projektima, kao što su Face ID ili AirPods. (I definitivno u projektu automobila, ako taj projekat uopšte postoji.)

Ali kako to postaje ulaganje? Kao što znamo, Apple želi da kupi deset puta više VCSEL wafera u budućnosti. Korisno je sarađivati sa kompanijom koja proizvodi VCSEL lasere, i koju su već iznenadili sa 400 miliona dolara…

U Finisar fabrici.

Zbog čega je tako velika potražnja za VCSEL-om? Apple verovatno ne namerava da proizvede deset puta više AirPods-a ili iPhone-a X u odnosu na sada. Po svoj prilici, čini se da će waferi, koji se prvenstveno koriste za 3D prostorne senzore, pomoći sa Apple-ovim AR ambicijama. Kao na primer, sa parom naočara.

Očigledno da još uvek nije vreme za to, čak ni po najoptimističnijim procenama. Međutim, Apple pretpostavlja da unapred vidi budućnost, znaju da AR može da postane ogromno tržište. Sve ovo je verovatno deo strategije, jer će Apple i na ovom području želeti da bude vodeći na tržištu. Nije loše obezbediti se ključnim komponentama i podrškom proizvođača kao što je Finisar.

Tehničar priprema wafere za testiranje.

Ono što je sada 400 miliona dolara troška, sledeće godine će biti milijarde dolara prihoda.

Izvori: RecodeApple

iPad
Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!