imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kome su namenjene reklame za iPhone?


Jeste li ikada razmišljali o tome zašto su reklame za iPhone kreirane na način na koji su kreirane? Koje su im osnovne perspektive? Zašto se u njima sve događa onako kako su u Apple-u zamislili? Koju grupu korisnika žele da targetiraju? Čak i da vam ne odgovorimo na sva ova pitanja, sledeća studija daje veoma zanimljiv zaključak.

Apple je postao legenda advertajzinga i marketing industrije. Ne postoji veći izazov za stručnjake od kreiranja klipova za Apple. Kompanija koja je otpočela ludilo Super Bowl oglasa 1984. godine je dala belim slušalicama kultni status sa iPod-om i kreirala Mac vs PC seriju reklama.

Ako nas redovno pratite znate da volimo da vas informišemo o svim novostima i aktuelnostima u vezi ove kompanije. To je bio slučaj i sa pojedinim klipovima koji su objavljivani. Prema anketi koju je sproveo UserTesting, uzbuđenje koje zavlada sa svakom novom reklamom se ne dešava samo zato što su je režirali poznati i talentovani filmski producenti. Reč je o vrlo precizno ciljanom procesu.

Apple je namerno odabrao svoj stil, boje i atmosferu kako bi ciljao određenu starosnu grupaciju. Očigledno je da se radi o mlađoj populaciji. Pitali su 200 korisnika Android-a i iOS-a da pogledaju tri različite reklame za iPhone i da prenesu svoje utiske o datim video klipovima.

Prvi rezultat je bio da su se reklame više svidele korisnicima iPhone-a nego onima koji trenutno koriste Android. Drugi rezultat koji je bio sasvim očigledan je da se korisnicima starijim od 55 godina nije preterano svidela nijedna od njih, a da je poruka najbolje prihvaćena kod korisnika koji se nalaze u grupi između 18 i 25 godina starosti. Štaviše, mlađem segmentu Generacije Z su se svidela sva tri video zapisa.

Studija je takođe istakla boje, brze redove i nered kao vodeće aspekte. Što je više tog elemenata i faktora, omladina će se bolje identifikovati sa oglasom, što pomaže Apple-u da poveća lojalnost svojih kupaca. Istraživanje Piper Jaffray kaže da čak 84% tinejdžera u SAD-u smatra da će njihov sledeći uređaj biti iPhone.

S druge strane, ponašanje starije generacije je potpuno drugačije. Ispostavilo se da starosna grupa od preko 55 godina nema dovoljno poverenja u Face ID. Svojim ispitivačima su jasno stavili do znanja da ih ta tehnologija plaši i da smatraju da im je privatnost ugrožena. To bi mogao da bude ključni smer u razvoju biometrijske identifikacije u Apple-u.

Ovo istraživanje takođe ističe i da se lojalnost i pripadnost koju mladi osećaju prema Apple-u pojavljuje vrlo rano. To je očigledno zato što je ljudski um podložniji sugestijama i oblikovanju u mlađoj dobi, što je zaista nalik Apple-u.

Setimo se vremena kada je Apple predstavio Macintosh u SAD-u i kada je lansirao eMac koji je bio posebno dizajniran za škole. To je bio jedan od njihovih najboljih marketinških poteza, jer ako kao vrlo mladi učite kako da koristite računar na Mac-u, vrlo verovatno je da ćete u dužem periodu preferirati upravo tu platformu.

Iste takve namere bi mogle da se nađu i iza lansiranja novog iPad-a ovog proleća, a takođe moramo da dodamo i to da Apple pruža mnoge edukativne sadržaje korisnicima u vidu predavanja u svojim specijalizovanim prodavnicama koja su namenjena kako za decu tako i za učitelje.

Izvor: Apple World Today

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!