imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Kompresovanje PDF-ova na Mac-u


Ako želite da sačuvate svoje dokumente u formatu koji je dostupan za svaku platformu, najbolje je da odaberete PDF. Međutim, tako se obično dobije prilično veliki fajl, pa pogledajmo kako mu možete smanjiti veličinu.

Svakodnevno radimo s PDF-ovima, to je format koji svi mogu otvoriti i uređivati. Lako je čitljiv i vrlo je kvalitetnog izlaznog oblika. Međutim, njegova veličina vrlo lako može doći i do nekoliko desetina hiljada megabajta, čime se prostor za čuvanje na iPhone-u i iPad-u može brzo napuniti.

Mac krije opciju za smanjivanje datoteka u PDF-u, sa minimalnim narušavanjem kvaliteta. U slučaju da se radi isključivo o tekstualnom dokumentu, neće biti nikakve promene; međutim, ako su uključene i slike, njihov kvalitet može biti malo smanjen. S tim na umu, lako možete prilagoditi smanjenje veličine datoteke.

Pronađite veće PDF-ove u Finder-u. Otvorite ih u Preview-u, a potom otvorite meni File i odaberite Export… Ovde možete lako inapraviti i kopiju datoteke, dati joj novi naziv i tagove, kao i podesiti kompresiju. Ako samo menjate način kompresije, možete lako zameniti fajl novim, koji će zauzimati samo desetinu prostora u odnosu na original.

U Quartz Filters odaberite Reduce File Size. Meni se ta opcija pokazala najboljom, ali slobodno isprobajte i neke druge. Ne možete podesiti nivo kompresije, ali to nije važno. U određenim slučajevima, možete smanjiti veličinu datoteke i za 90 do 95%, ali obično se radi o vrednosti oko 55%.

Pazite: Ako želite kompresovati manju datoteku (veličine, na primer 1,5 MB), dobijena datoteka može čak biti veća od originalne.

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!