imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Muzej inovativnih promašaja


Švedski Muzej promašaja krije neke dragocenosti za koja možda nikada niste čuli, ali koja su dovela do zaista revolucionarnih proizvoda. Samuel West, 43-godišnji psihijatar, vlasnik je svojevrsne kolekcije od oko 50 inovativnih, ali neuspešnih proizvoda.

Svet je pun neuspelih stvari. Propalih ekonomija, političara, vlada, sportista, poznatih osoba, kompanija, i proizvoda. Ovaj švedski muzej pokazuje kako su određene ideje propale i tako otvorile put profitabilnim poslovima za druge. Tih ideja je puno i raznolike su. Od Forda Edsela, interneta pre interneta, telefona sa tasterima za kupovinu ili tvitovanje, pa sve do čuvenog Apple-ovog promašaja, Newton-a.

01_the_museum_of_innovative_failures

Ova izložba, koju je osmislio 43-godišnji Samuel West, smeštena je u Helsinborsu u Švedskoj, te priča priču o svim tim proizvodima. Razlozi zbog koji su ti proizvodi propali različiti su, a ovaj kratki video pokazuje neke od njih. Verovatno ne trebamo objašnjavati zašto je igra „Trump the game“ loše završila. Ima i nekih prilično jedinstvenih predmeta, poput Teleguide-a, koji je trebao biti internet pre interneta. Mogli ste pretraživati telefonske brojeve iz baze podataka, a zatim ih nazvati pomoću slušalice smeštene sa gornje strane ekrana. Genijalno.

Poput te, i druge ideje koje su bile ispred svog vremena i mnogo koštale, takođe su bile osuđene na propast. Mnogo Apple-ovih proizvoda palo je u zaborav na isti način. Rani prototipi pametnih telefona radili su na drugačiji način. Twitter Peak bio je namenjen samo za tvitovanje i koštao je 200 dolara. Amazon je lansirao svoj telefon nazvan Fire, sa posebnim tasterom za kupovinu, a da je pritom u potpunosti zanemario potrebe korisnika.

02_the_museum_of_innovative_failures

Znamo da 80 do 90% inovativnih projekata propadne i nikada više ne čujete za njih, ali barem možemo naučiti nešto iz tih promašaja“, rekao je West.

Rođenje digitalne ere nije uticalo samo na tržište telefina i računara, nego i na preference kupaca. Napredovali smo od VHS kaseta do CD-a i DVD-a. Ali i oni su sada deo prošlosti. DivX bio je DVD koji se sam uništio 48 sati nakon gledanja. Kupili biste nešto što se moglo koristiti samo određen period. Čak je i posuđivanje video-kaseta bilo praktičnije i zdravije za okolinu. Nije ni čudo da su svi mrzili DivX i da nije postao popularan.

Maska za lice koja je radila na principu elektrošokova samo je šlag na torti. Ko bi koristio nešto tako?! Ipak, ovi nesretni proizvodi nisu u potpunosti promašaji. Osnovna ideja ovog muzeja je pokazati šta je ove proizvode učinilo promašajima. Među izloženim uređajima možete pronaći i Apple Newton-a, kojeg možemo smatrati stvarno, ali stvarno ranom i užasnom verzijom iPhone-a i iPad-a.

Ako imate priliku da posetite ovu izložbu, nemojte je propustiti. Možemo vam obećati da se nećete razočarati.

Izvor: The Verge

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!