imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Na koji način procure najveće tajne Apple-a


Što se tiče novih uređaja, radoznalost korisnika se nije promenila tokom godina, kao ni činjenica da informacije uvek procure. Ali, da li je količina informacija koje procure stvarno sve veća?

Oni koji su seli za svoje računare 12. septembra da gledaju predstavljanje ovogodišnjeg iPhone-a, možda su se malo rastužili. Neke dve nedelje ranije mogli smo da saznamo sve: za tri nova iPhone-a, novi Apple Watch, nove boje i još veće ekrane. Iako nam je Apple dao mnoge druge informacije i obuhvatio mnoge druge teme u Keynote-u, glavne karakteristike su bile unapred poznate.

Baš kao imenovanje, količina prostora itd, sve te stvari koje bi mogle da nateraju prosečnog korisnika da promeni uređaj. Da li je tada iscurelo najviše informacija? Obzirom na to kakve je prirode, može se reći da jeste. Sve što je moglo da procuri, procurelo je. Međutim, prema reakciji korisnika i pažnji koju je dobilo, nije ni blizu Top 3.

Krajem avgusta, autori 9to5Mac-a servirali su nam najveće propuštanje informacija. Rambo, koji je prošle godine postao poznat zbog svoje fiksiranosti za HomePod, i njegov partner, Chance Miller, podelili su ekskluzivne slike vezane za iPhone XS, iPhone XS Max i četvrtu generaciju Apple Watch modela. Sve su ovo uređaji koji imaju mnoge interesantne karakterisrike iznutra i samo nekoliko promena spolja, u poređenju sa prošlogodišnjim modelima.

Vraćajući vreme unazad, možete videti da je dosta informacija procurelo. Iako ih je mnogo, možemo ih razvrstati prema različitim aspektima. Sada smo proverili reakcije korisnika, kako su oni prihvatili ova nova lansiranja i koja su bila najneugodnija za Apple. Počnimo sa Top 3.

Turning the wheel of time back, you can see that there were many leaks. Even that much that we can group them by different aspects. Now we checked users’ reactions, how did they accept these new launches and which were the most inconvenient for Apple. Let’s start with the Top 3.

3. Ogromno ažuriranje  dizajna za iPhone X

Apple je prebacio iPhone-e u sasvim novu dimenziju prošle godine. iPhone X je imao značajan uticaj na tržište i doneo mnoštvo promena, u pogledu dizajna i prepoznavanja lica. Informacije o neverovatnom izgledu, koji se može primetiti iz daleka, prvi je pustio Guilherme Rambo iz izvornog koda HomePod-a. Ovaj izgled je odmah kopiran i prilagođen od strane kineskih proizvođača mobilnih telefona. Ptičice su dojavile da će novodolazeća Pixel serija takođe imati polje za kameru na prednjoj strani.

Takođe smo znali da će stići Face ID, jer su ID-jevi za autentičnost bili uključeni u firmware pokvarili Apple, vikend pred Keynote. Voleo bih da sam video lice Tim Cook-a, kada je dobio vesti da su dizajn, koji su oni usavršavali godinama, i nova tehnologija pokvareni pre zvanične objave i  očigledno su novinari koji prate tehnologiju rasturili čitavu temu i dozvolili svima da saznaju za lepe detalje, pre nego što se zapravo pojavio uređaj.

2. Potpuno stakleni iPhone

Sada ćemo morati da se vratimo u 2010. godinu. Dakle, nedavno je Apple šokirao svoje kupce sa prvim ažuriranjem glavnog dizajna i „Samo izbegavajte tako da ga držite“ rešenjem. iPhone 4 je ponosno predstavio Steve Jobs. Raspršen je „držač za sapune“ oblik prethodnih iPhone-a, imao je uglast oblik sa staklenim panelima napred i nazad, kao i metalne ramove.

Bez obzira na to, vremenom su sva ova sećanja postala sretnija i vreme je zaista dokazalo da niko, ko je sumnjao u uspeh iPhone-a 4, nije bio u pravu. Pored „Samo izbegavajte tako da ga držite“ skandala, ovo je bio jedan od najboljih i najlepših iPhone-a koji je Apple ikada stvorio. I za mnoge Evropljane bio je prvi, jer je to bio drugi model koji je postao dostupan na ovim prostorima.

Apple CEO Steve Jobs poses with the new iPhone 4 during the Apple Worldwide Developers Conference in San Francisco, California June 7, 2010. REUTERS/Robert Galbraith (UNITED STATES – Tags: SCI TECH IMAGES OF THE DAY BUSINESS) ORG XMIT: WAS719

Samo još jedna stvar, koje se verovatno niko ni ne seća: te godine su procurele i fotografije prve generacije Magic Trackpad-a, koji je tek kasnije lansiran.

Otkrivanje gigantskog iPhone-a

Ne, ne radi se o prvom iPhone-u 6 zastrašujuće veličine iz 2014. koji je bio jedan od najuspešnijih ikad. Gigantski iPhone je takođe otkriven 2010. i u suštini je predstavljao prvi iPad. Tri nedelje nakon lansiranja, delovalo je da Wall Street Journal zna da Apple predstavlja novu kategoriju proizvoda u svojoj selekciji i da će prikazati uređaj sa ogromnim ekranom.

Tada su razni tableti bili dostupni, ali čak ni proizvođači nisu mogli da definišu čemu oni zapravo služe. Prema mitu, Steve Jobs bio je taj koji je pokazao novi uređaj pre lansiranja Walt Mossberg-u, legendarnom novinaru za tehnologiju, sa kojim je imao dobar odnos.

Iskopali smo sve izgubljene fajlove na Internetu, kako bismo našli priču koje se većina nas jasno seća. Međutim, nismo imali sreće da pronađemo nešto konkretno, a originalni članak, koji je predstavljen odmah nakon propuštanja informacija, nije objavljen pod imenom Walt Mossberg-a. On je verovatno upravljao iz senke, jer je tada bilo prašine oko Apple-a. Jobs-ova noćna mora postala je stvarnost, novinama se uopšte nije dopao uređaj. Mossberg je bio jedan od retkih, koji je hvalio iPad.

Kako je tako nešto moglo da se desi?

Što se tiče procurelih informacija o iPad-u, jedan od Apple-ovih bivših kontaktnih saradnika razgovarao je sa Mac Observer-om o tome kako funkcioniše kontrolisano curenje informacija. Bivši radnik se setio da su ponekad momci u odeljenju za komunikacije smatrali prikladnim, pa čak i profitabilnim, da se otkrije par detalja. To je prosperitetno za kompaniju jer:

  • Budi interesovanje kod kupaca za novi proizvod
  • Vidi se kako oni reaguju na vesti o cenama, pošto je Apple zaista na ivici, kada se radi o postavljanju novih cena
  • Čini da konkurente obuzme panika
  • Popularnost osigurava maksimalnu pažnju novinara za tehnologiju

 

Kontrolisano curenje informacija je izuzetno poverljiv i intiman proces. Kompanija ne deli unutrašnje informacije sa bilo kim i u većini slučajeva, oni ne određuju prirodu vesti, već samo puste neke informacije, uglavnom putem telefonskog razgovora. Nema e-pošte, pošte, samo brz poziv kako bi se pokrile obe strane. Informator je takođe dodao da je delo Velikog iPad curenja informacija, moglo da se desi samo nakon što se berza zatvorila, Apple se nije igrao sa podizanjem vrednosti svojih deonica.

U svakom slučaju, ne znači da su sva ispuštanja informacija maslo samo Apple-a. Danas, dešava se veoma retko, nismo sigurni da li je i dalje to jedno od održivih sredstava u kompanijinom odeljenju za komunikaciju. Nove tehnološke inovacije su zanimljive mnogim ljudima i to se dešava sa skoro svim kompanijama. Proizvodi Google-a i Samsung-a procure svake godine i sada se isto dogodilo u firmama Xiaomi, Huawei i GoPro.

I dalje se postavlja pitanje: da li je ranije bilo bolje? Da li su Keynote-i bili uzbudljiviji, jer je bilo manje curenja informacija? Zapravo, i veće vesti su curele ranije i tada verovatno čak i nije bilo planirano. Danas je postala industrijska specijalnost da se ovakvi delići informacija pronađu. I očigledno ljudi Interneta vole tračeve. Takođe, Apple mora prihvatiti da je ovo sama osnova popularnosti, čak i ako urade sve da zaustave ove informacije.

Izvori: Steve Jobs od Walter Isaacson-a, Wall Street Journal, The Mac Observer, 9to5Mac, AppleInsider

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!