imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Testirali smo iPhone XS Max

Pogledajte kako funkcioniše na duže staze!

Najpopularnije aplikacije na App Store-u u proteklih 10 godina


Koliko god neverovatno zvučalo, App Store je počeo sa radom pre gotovo 10 godina. Tom prilikom, portal App Annie je ukratko opisao proteklih 10 godina te prodavnice aplikacija.

10. jul 2008. se definitivno smatra nezaboravnim danom, danom koji stoji podebljanim crvenim slovima u četrdesetogodišnjoj Apple istoriji. Na taj dan, pre 10 godina, Apple je javnosti predstavio App Store, koji je u početku nudio “samo” 500 aplikacija. Iako Steve Jobs nije verovao u App Store, kasnije je promenio mišljenje.

App Store je od tada ostvario veliki napredak, donosi milijarde dolara u prihodima i Apple-u i developerima, a da i ne spominjemo kako korisnicima pružaju visokokvalitetnu i ogromnu zalihu aplikacija. Trenutno, katalog broji oko 2 miliona aplikacija, koje su preuzete više od 170 milijardi puta. Oko 10 000 aplikacija je ostvarilo prihod koji premašuje iznos od milion dolara.

Budući da je godišnjica sve bliže i bliže, kompanija App Annie je napravila temeljan i opsežan izveštaj brojeva i trendova u App Store-u tokom proteklih 10 godina. U ovom članku želim da sa vama podelim nekoliko zanimljivih činjenica koje su zasnovane na prethodno spomenutim podacima.

Najpopularnije aplikacije tada i danas

Što se tiče ove kategorije, poređenje neće biti savršeno, jer su najraniji podaci koje imamo iz 2010. godine; ipak, možemo zaključiti puno toga. Pre 8 godina, najpopularnija aplikacija je bila Talking Tom Cat, ne znam zašto, ali sećam se da su je svi koristili. U poređenju, sada je pobednik aplikacija Tik Tok, ali verovatno niste čuli za nju, jer je ta društvena mreža popularna u Kini.

U pogledu društvenih mreža, u ovom segmentu se jasno može videti situacija na tržištu. Facebook je ostao, iako su MSN, Skype i Twitter zamenjeni s Facebook Messenger-om, Instagram-om i Snapchat-om. Činjenica da u top 10 možemo pronaći samo aplikacije društvenih mreža i aplikacije za slanje poruka govori puno toga.

Gde najviše trošimo?

Tada su ljudi trošili novac na produktivnost, pa su aplikacije koje su pomagale sa produktivnošću, poput Document to Go, LogMeIn ili Quickoffice-a, bile najpopularnije. Međutim, danas je uzor Netflix & Chill, tako da trošimo novac na serije, filmove i aplikacije za upoznavanje ljudi.

Omiljene igre

Verujem da vas rezultati ove kategorije neće šokirati. U proteklih 10 godina, popularnost su držali naslovi slični današnjima. Angry Birdy, Candy Crush, Clash of Clans, itd.

Trošimo na igre

Ako pogledamo na koju igru je najviše potrošeno, rezultati su prilično iznenađujući. Na primer, prilično je iznenađujuće da je Pokemon GO dospeo na listu. Zanimljivo je i da dok su igre činile svega 31% od ukupnih preuzimanja u proteklih 10 godina, 75% prihoda stiglo je upravo iz ove kategorije. Drugim rečima, trošimo više novca na igre nego na jednostavne aplikacije, bez obzira što preuzimamo više aplikacija.

Cene u zemljama

Spomenuti rezultat nije toliko šokantan ako pogledamo koje su zemlje potrošile najviše u App Store-u. Jasno se može videti da je Azija vrlo zastupljena, a žarište se nalazi u Kini, Japanu, Južnoj Koreji i na Tajvanu.

TOP 10

Na kraju, pogledajmo top 10 listu aplikacija koje su najčešće preuzimane sa App Store-a u poslednjih 10 godina. On i nije nekakvo iznenađenje, s obzirom na to da su pobednici uglavnom aplikacije društvenih mreža i aplikacije za slanje poruka.

Oni koji su zainteresovani za detaljnije informacije, bacite pogled na celokupni izveštaj App Annie-a.

Izvor: 9to5Mac

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!