imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Nema većeg „trola“ od Google-a!


U Kupertinu nisu stigli da otvore ni šampanjac kako bi proslavili sjajne rezultate Q1 kvartala, a Google je već stigao da im pokvari tu sreću. Zar su morali da urade ovo baš sada?

Čovek bi pomislio da pored čistog rivalstva, postoji i malo empatije među tehnološkim kompanijama. Ali, Google je dokazao da nimalo nije tako. Zamislimo sledeću situaciju: Tim Cook vozi prema svojoj kući, vrlo zadovoljan nakon prezentovanja rekordnih rezultata Q1 kvartala koje je Apple ostvario. Nedaleko od kuće pali vatru u svom kaminu, kako bi ga dočekao topli dom, a aktivira i savršeno ambijentalno osvetljenje. Stigavši kući, pravi toplu kupku, a nakon nje, oblači svoj bade-mantil i priprema 50 godina stari Chivas Regal. Potom seda u svoju omiljenu fotelju sa čašom u ruci kako samo CEO najvrednijeg brenda može.

Uzima u ruke svoj iPad kako bi proverio šta se po medijima piše o gore pomenutom izveštaju i već zamišlja sve članke sa naslovima kao što su: “Apple je sve uspešniji”, “Tim Cook izgleda mlađe nego ikad!”. A onda ima šta i da pročita:

Google preuzeo titulu najvrednijeg brenda od Apple-a!

Ne postoje veći “trolovi” od tvrtke Google

Prilično okrutno, zar ne? Google je mogao kolegama iz Apple-a priuštiti bar dve nedelje da u miru proslave svoj uspeh. Nije prošao ni ceo dan, i oni su morali postati najbolji, prvi put od 2011. godine.

Ono što moramo napomenuti u odbranu Google-a, jeste da su morali postići zaista sjajne rezultate kako bi zauzeli vodeću poziciju. Trka je tokom prošle godine izgledala ovako: Apple je vredeo oko 146 milijardi dolara, a Google svega 88 milijardi. Razlika je bila ogromna. Google je, zatim, uspeo da napravi neverovatan porast od 24%, kojim je dostigao 109 milijardi dolara, dok je Apple izgubio 40 milijardi, pa je završio na oko 107 milijardi dolara.

Još gore je i to što je Apple zapravo pao za gotovo dva mesta. Trenutno imaju negde oko milijardu dolara prednosti ispred Amazona, iako su prošle godine vredeli duplo više od njih. Ovako izgleda cela lista:

Ne postoje veći “trolovi” od tvrtke Google

Kompanija Brand Finance izrađuje ovakvu listu svake godine. Prvo odrede “snagu” svih brendova, što podrazumeva rezultate u kategorijama marketinga, lojalnosti korisnika, zadovoljstva korisnika i slično. Nakon toga koriste ove podatke kako bi zaključili kako brend utiče na prihod kompanije. Nakon nekoliko magičnih formula dobija se vrednost pojedinih brendova. Brand Finance zatim formira listu koju su nazvali Brand Finance Global 500.

Ipak, nema potrebe za panikom u Kupertinu, jer još uvek postoji mnogo lista na kojima Apple suvereno vlada. Primera radi, prema Interbrand-u je još uvek najvrednija kompanija. Zar nije, onda, bolje verovati njima?

Izvor: AppleWorld Today

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!