imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Platite kafu svojom Pametnom čašom


Ovo je poruka najnovijeg proizvoda Costa Cafe-a u Velikoj Britaniji, što uz par sitnih modifikacija može da bude sjajna stvar!

Živimo u svetu u kome se na jedenje mesa iz kartonske kutije (KFC) ili ispijanje kafe iz čaše za poneti gleda kao na nešto što je fensi. Ali potpuno je jasno da će trošenje papirnih čaša biti veliki problem za životnu sredinu. Prema brojkama objavljenim u Independent-u u januaru ove godine, Velika Britanija troši 7 miliona papirnih čaša na dan. To je više od dva biliona čaša godišnje!

Ali, iako sam naziv ‘papirna čaša’ zvuči kao nešto organsko što može da se reciklira ili razgrađuje, zbog otpornosti na vlagu zapravo govorimo o polu plastičnom proizvodu. Ovaj trend definitivno nije održiv, pa se čini logičnim da naredni korak preuzmu vlasti koje će oporezivati čaše kako bi smanjili njihovu potrošnju.

Najveći britanski lanac kafeterija, koji je Coca-Cola kupila za 3.9 biliona funti ove godine, pokušava da napreduje po pitanju ove situacije. Trenutno lansiraju svoj novi proizvod, ‘pametnu čašu’. To je plastična čaša za višekratnu upotrebu sa pametnim umetkom: ima beskontaktno plaćanje na dnu čaše. Svoju šolju možete dopuniti novcem koristeći telefon uz pomoć novog servisa u novoj aplikaciji Barclays-a (jedna od najvećih banaka u Britaniji), tako da možete kupiti kafu koristeći sopstvenu čašu. Ovo je sjajna ideja za sve: vi dobijate jeftiniju kafu, Costa dobija više klijenata, a banka vam pruža uslugu zbog koje češće koristite njenu aplikaciju.

Ali, ovo rešenje može da funkcioniše samo na duže staze i može da bude zaista dobro za planetu Zemlju ukoliko ovu čašu koristite nekoliko godina, kao i u slučaju plastičnih kesa. Dakle, funkcionisaće samo ako možete da je koristite kod više dobavljača, na primer u prodavnicama nultog otpada, koje mogu biti zelena budućnost kupovine. Isto tako, mora biti promovisana dobrim ponudama: cena mora biti niža kako bi ohrabrila kupce da je koriste, a mi bi trebalo  uvek da imamo raspoloživog novca na njoj kako ne bismo zaboravili da je koristimo. Upravo to je ono što je razlikuje od obične plastične čaše koju smo kupili zato što je ekološka, a zaboravili na nju nakon par puta korišćenja. Da li je ovo možda nova ideja za startup?

Ako bi postojalo nešto kao što je pametna čaša, da li biste je kupili?

Izvor: Engadget

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!