imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Posle 35 godina Lisin fabrički kod je dostupan svima


Možemo očekivati nešto posebno u 2018. godini. Muzej računara je uspeo da pronađe Lisin fabrički kod iz 1983. godine. Njihovo otkriće je trenutno na verifikaciji u Apple-u.

Al Kossow, kustos softvera u Muzeju istorije računara u Mountain Viewu u Kaliforniji, objavio je 24. decembra da su uspeli da pronađu fabrički kod Apple-ovog računara Lisa iz 1983. godine. Nisu pronašli samo OS, već i aplikacije, tako da ćemo imati potpuno iskustvo. Kako Kossow navodi, jedini problem bi mogla da bude provera pravopisa u LisaWrite uređivaču teksta, koji koristi American Heritage rečnik.

Svoje otkriće će objaviti u 2018. godini, ali pre toga, Apple će pomoći sa čitanjem koda. Uz pomoć nekoliko trikova i emulatora, Lisu možete da koristite i sada.

Ne zaboravite da govorimo o sistemu starom 35 godina, što je prilično dug vremenski period za računar i operativni sistem. Sve u svemu, otkriven je deo stvarne istorije računara. Lisa je bila jedan od računara koji je bio opremljen grafičkim korisničkim interfejsom (GUI-em) i mišem.

Kako biste to lakše zamislili, pogledajte oficijalnu reklamu za Lisu u kojoj glumi tada 27-godišnji Kevin Costner. U reklami, on ulazi u kancelariju u ranim jutarnjim satima sa svojim psom. Hvata miš levom rukom i zatim počinje da klikće na zaista zanimljiv način. Nije tehnika pro gejmera, zar ne?

Što se tiče samog računara, on nije bilo Apple-ov najuspešniji uređaj. U dve godine, prodato je samo 100.000 primeraka. I to zahvaljujući ceni od 10.000 dolara i maloj grupi kojoj je računar bio namenjen. Da li i dalje mislite kako je iMac Pro sada skup?

Izvor: 9to5mac

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!