imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Postajemo sve više zavisni od mobilnih telefona


Bar nam tako pokazuje poslednje američko istraživanje. Iako ljudi tvrde da bi voleli da isključe telefone, sve češće ih proveravaju.

Deloitte je pripremio svoje godišnje istraživanje o korišćenju mobilnih telefona u SAD, pod nazivom Global Mobile Consumer Survey. Rezultati pokazuju da osoba, u proseku, na dan pogleda u telefon 52 puta, dok je prošle godine taj prosek bio 47. Ovaj broj raste bez obzira na pol ili uzrast.

Većina učesnika nije se iznenadila rezultatom, 40% njih tvrdi da preterano koristi svoje uređaje. 60% učesnika, starosne grupe od 18 do 34 godine, priznalo je da su zavisnici. 63% njih pokušava da ograniči vreme provedeno u korišćenju telefona, ali manje od polovine je u tome i uspelo.

Ono što više iznenađuje jeste to da se broj korisnika, koji imaju makar jedan pametan telefon, ponovo povećao za 3% i dostigao 85%. Stariji ljudi dosipaju ulje na ovu vatru: u grupi ljudi od preko 45 godina, broj se povećao za 7%.

Ali kada se radi o tabletima, čini se da je ovaj trend obrnut, jer je pad očigledan – sa prošlogodišnjih 62% na 57%. Takođe, nije slučajnost to što su Apple-ovi izveštaju puni dodataka: 14% Amerikanaca ima smart watch, dok broj smart speaker-a teži da se udvostruči i dostigne 20%. Zbog toga je i korišćenje pametnih pomagala (kao što je Siri) poraslo za 11%.

Amerikanci zahtevaju jednu stvar: 5G. U starosnoj grupi od 65+ godina, oko 31% pokazalo je interesovanje, iako sam siguran da većina njih nije svesna svakog detalja tehnologije.

Srećom, nećemo morati da pripremamo duge upitnike, sve što treba da uradite je da bacite pogled na Screen Time funkciju i kažete nam koliko vremena ste proveli u korišćenju svog telefona prošle nedelje.

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!