imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Qualcomm traži zabranu uvoza za iPhone


Neslaganje između Apple-a i Qualcomm-a se iz dana u dan približava vrhuncu. Apple je najpre tužio ovog proizvođača čipova, koji je uzvratio kontratužbom. Ova „bezazlena“ rasprava, kakvom je bila smatrana u početku, dobila je ozbiljan preokret – Qualcomm sada traži obustavu uvoza iPhone-a.

Sudski sporovi sa drugim kompanijama su postali svakodnevna pojava za veliku tehnološku kompaniju kao što je Apple. Deo ovih sporova je pokrenuto od strane manjih kompanija koje optužuju Apple za krađu patenata i koje se nadaju da mogu da zarade nešto novca od toga. Drugi deo uključuje ozbiljne sudske ratove koji su vredni više milijardi dolara. Razmislite samo o sudskim sporovima koji su godinama trajali između Samsung-a i Apple-a. Trenutna situacija sa Qualcomm-om pripada upravo toj grupi.

Priča počinje sa United States Federal Trade Commission (Federalna trgovinska komisija Sjedinjenih Država) ili kraće FTC, koja je pokrenula sudski postupak protiv Qualcomm-a jer je, prema njima, ova kompanija prekršila savezni zakon koji propisuje posebna pravila ponašanja prilikom konkurentskih nadmetanja. U osnovi, to znači da je kompanija koja se bavi proizvodnjom čipova, pokušala da stekne nepravednu konkurentsku prednost nad ostalim kompanijama korišćenjem svojih uticaja i veza. To u praksi znači da je ova kompanija na svaki mogući način nastojala da postane glavni dobavljač baseband procesora (LTE čipova) onim kompanijama koje se bave proizvodnjom mobilnih uređaja.

01_qualcomm_asking_for_import_ban_on_iphone

Ipak, ovaj plan nije legalan prema postojećim zakonima. Iz FTC-a kažu da je Qualcomm iskoristio ovu situaciju, kao i činjenicu da imaju vlasništvo nad brojnim patentima, čime su prisilili proizvođače da sklope nepravedne ugovore sa njima. Jedna od kompanija koja je bila prisiljena na takav ugovor je upravo Apple. Rešenje za tu situaciju su pronašli u dogovoru sa FTC-om, kada su zajedničkim snagama podigli tužbu od 1 milijarde dolara protiv Qualcomm-a, pritom izjavivši da je dobavljač hteo da proda tehnologiju sa kojom Apple ne može ništa da učini.

Qualcomm se toliko uvredio ovim činom, da je rapidno uzvratio kontratužbom. Radilo se o ozbiljnim optužbama usmerenim ka Apple-u, poput one da je kompanija iz Kupertina prekršila mnoge tačke ugovora između dve kompanije, čime je, naravno na štetu Qualcomm-a, otežavala dogovore i poslovne odnose sa drugim kompanijama. Takođe se navode i optužbe da je Apple zadržao neke isplate za patente o kojima su se obe strane prethodno dogovorile. Štaviše, mišljenja su da je Apple namerno vratio satove sa komponentama korišćenim u iPhone-u 7s, a koje su proizvedene od strane Qualcomm-a, samo iz razloga da bi ih zadržali na istom nivou sa čipovima koje je proizveo Intel. U dokumentu koji objašnjava razloge za ovakvu reakciju, Qualcomm navodi i da im je Apple zabranio da javno govore o tome.

02_qualcomm_asking_for_import_ban_on_iphone

Do sada su ove dve kompanije vrlo oprezno „vređale“ jedna drugu, ali Bloomberg tvrdi da kompanija za proizvodnju čipova želi da podigne igru na viši nivo. Qualcomm je spreman da pokrene postupak kod Komisije za međunarodnu trgovinu ne bi li zabranili uvoz iPhone-a iz Azije, gde su sastavljeni, sa posebnim fokusom na model čiji je izlazak zakazan za septembar ove godine. Anonimni izvor časopisa ne daje nikakve posebne razloge za to, ali možemo samo da pretpostavimo da nema indicija da se tako nešto i dogodi i da se čini da je Qualcomm negativac u celoj priči. Takođe, FTC-u ne bi bio prvi put da osudi neku kompaniju.

Izvor: Macrumors

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni... - Klikni ovde!