imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Samo Apple i ovlašćeni servisi mogu da popravljaju iMacPro u MacBook-ove 2018


Od sada, samostalni servisi, restorani brze hrane, hausmajstori ili bilo koja druga neovlašćena lica ne smeju da vrše poprake T2 čipova i to zaista treba da bude tako….

Prema internom dokumentu koji je dospeo u ruke Motherboard-a, Apple će blokirati sva neovlašćena servisiranja iMac Pro-a i MacBook-ova 2018 uz pomoć jednog softverskog rešenja. U skladu sa tim, samo će Apple i ovlašćeni servisi (kao što je iSTYLE) moći da izvode određene popravke uređaja.

Pokretač ovog razvoja događaja je T2 čip, koji između ostalog ima mnogo bezbednosnih funkcija od ključnog značaja – zbog čega kompanija i želi da bude vrlo obazriva. S obzirom na to da trenutno samo dva uređaja imaju ovaj čip, ova novina se trenutno odnosi samo na njih, ali bi lista u budućnosti trebalo da se proširi i na nove uređaje.

Od sada se određene popravke hardvera neće smatrati potpunim sve dok na uređajima AST 2 System Configuration suite ne završi svoj posao. Ukoliko se ovaj korak ne ispuni, sistem neće moći da se pokrene i biće neoperativan. Pošto samo ovlašćeni serviseri mogu da dobiju pristup softveru, bilo koji drugi konkurent će ispasti iz igre.

Kada je u pitanju MacBook Pro, zamena ekrana i Touch ID-a, matične ploče ili gornjeg dela kućišta su popravke koje ova promena pogađa, dok za iMac Pro softver mora da se koristi ako se menjaju matična ploča ili SSD disk.

Kritičari veruju da Apple samo želi da uveća profit ovakvim pristupom popravkama. Ipak, drugo tumačenje bi bilo da Apple zapravo želi da ima kontrolu nad rizičnim popravkama i da zaštiti T2 čipove zadužene za sigurnost.

Izvor: 9to5Mac

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!