imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Saving Mikey: post-apokaliptična avantura u zemlji zombija


Popularne tekstualne avanturističke igre 1980-ih nisu nestale u potpunosti, štaviše još uvek se konstantno pojavljuju. Dozvolite nam da vam predstavimo Saving Mikey, najnovije ostvarenje mađarskog tima. 

Fighting Fantasy, popularni serijal knjiga za igranje, potiče iz 1980-ih, u kojoj je sudbina protagoniste zavisila od odluke čitaoca. U osnovi, koncept nikada nije potpuno nestao, na primer, nedavno je Black Mirror-a pokušao ponovo da oživi ovaj koncept u obliku filma pod nazivom Bandersnatch. Osećanja su bila mešovita, s obzirom da film nije uspeo da dočara dobro poznati osećaj. Mađarski programeri Uplezz Creative Group-a verovatno su predvideli ovaj scenario, pa su se opredelili za stariju verziju kako bi ispričali priču o svojoj zombi apokalipsi.

Radnja Saving Mikey-a se odvija u fiktivnom delu Sjedinjenih Američkih Država, gde je sve nestalo u roku od samo nekoliko dana nakon širenja virusa pod nazivom Lyssa. Spas od bolesti, koja nakon širenja infekcije stvara opake zombije od ljudi, se može pronaći u karantinskoj zoni. Međutim, devetogodišnji Mikey se nakon nesreće zatekao u zaraženom regionu i računa na vas. Isključivo od vas i vaših odluka zavisi može li da stigne do mesta evakuacije ili ne.

Developeri su stvorili post-apokaliptični svet, gde se pored zaraženih, moramo boriti i sa ludim ljudima koji uživaju u situaciji, sektašima koji virus smatraju čudom, pa čak i sa psihopatom koji nosi masku. Ne postoji ultimativno rešenje uklesano u kamenu jer do konačnog odredišta možete doći na nekoliko načina. Opstanak malog Mikey-a mnogo puta zavisi samo od sreće, jer nećete uvek imati dovoljno informacija da biste doneli pravu odluku.

Naravno, možete pretpostaviti da se ne radi o neverovatno skupom proizvodu velike kompanije, ali mađarski momci su dali sve od sebe. Na primer, ilustracije izgledaju prilično impozantno, a iako su zvučni efekti osnovni, oni su dovoljno prilagođeni i ne uništavaju igračko raspoloženje. Mapa koju dobijamo za praćenje puta malog junaka je odličan dopunski materijal, a sam tekst otkriva jednu uzbudljivu priču koja je puna napetih situacija. Na sajtu posvećenom igri možete pročitati njen sadržaj, tako da pre kupovine možete još jednom razmisliti da li želite da oživite ovaj svet ili ne.

Zombi avantura traje samo nekoliko sati, iako puno zavisi od načina na koji Mikey preživljava različite poteškoće. U slučaju da umre tragično u jednoj od situacija, morate se vratiti na početak određene staze, gde ćete dobiti priliku da donesete drugačiju odluku. U suštini, poruke dobijate u realnom vremenu, tako da kada se dečak odmara nekoliko minuta, zaista se ništa drugo ne dešava (predlažemo dopuštanje obaveštenja). Oni korisnici koji su nestrpljivi mogu da isključe ove pauze, ali za potpun doživljaj igre ne bi preporučili ovu mogućnost.

Tokom testiranja smo uspeli da kontaktiram i programere, koji su ljubazno podelili sa nama neke insajderske informacije. Developeri Peter Balogh i Csaba Babos su dugogodišnji prijatelji koji žive u Štutgartu, a nakon mnogih zajedničkih hobi projekata, prošle godine su se odlučili za Saving Mikey. Kreirali su okvir priče u specifičnom open-source alatu namenjenom za interaktivne, nelinearne priča u okviru Twine-a (pogledajte fotografiju), a kako bi je oživeli izabrali su pouzdani Unity. Uprkos činjenici da su namerno izostavili krajnje nasilne elemente, Apple je dozvolio da igra bude prisutna u App Store-u nakon dugih procedura i starosnog ograničenja (morate imati najmanje 17 godina kako bi preuzeli igru). Saznali smo i to da će njihova sledeća kreacija biti nešto bazirano na akciji, tako da definitivno ne smete da zaboravite na ove momke.

Saving Mikey zaista opravdava sva očekivanja u slučaju da volite tekstualne avanture, ali i u slučaju da nikada niste igrali igru ove prirode. Igra ne zahteva veći finansijski izdatak, a istovremeno ćete podržati rad mladih programera u usponu. Da budem iskren, likvidirao sam jadnog Mikey-a najmanje 6 puta svojim lošim savetima. Da li ste vi bili uspešniji?

 

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!