imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Savitljivi iPhone? | Mišljenje


Zvanično su stigli uređaji koji su zaista savitljivi. Da li će se i Apple priključiti listi proizvođača ili će za sada gledati i učiti? Da li bi savitljivi iPhone uopšte bio tražen?

Prethodnih par nedelja je više Android proizvođača predstavilo svoje uređaje. Odavno se znalo da će ovaj trenutak doći i do sada je viđeno mnogo prototipa i koncepata. Ove godine je završeno sa test fazom i uređaji su konačno lansirani.

Dakle, tehnologija je došla do tačke razvoja u kojoj se proizvođači usuđuju da je predstave svojim korisnicima, da preuzmu krivicu i sve što ide uz to. Drugim rečima, imaju dovoljno poverenja u tehnologiju da žele da je iskoriste kako bi poboljšali svoje brendove.

Iz Foldable.News-a su pitali Roy Gisling-a, dizajnera, da kreira nekoliko koncepata savitljivog iPhone-a, što nas navodi da se zapitamo: gde će se Apple pozicionirati na ovom tržištu i u okviru ovog trenda. Ako to uopšte možemo nazvati trendom.

Postoje dva glavna pitanja:

1. Da li Apple to može da izvede?
2. Ako može, da li će to i u raditi?

Hajde da počnemo sa prvim pitanjem. U ovom trenutku tehnološkog napretka, masovna proizvodnja savitljivih displeja će biti moguća jedino za OLED displeje. Ovo je pomalo novina za Apple, jer je prvi Apple uređaj sa OLED displejem bio iPhone X. Većinu korišćenih displeja je proizveo njihov veliki rival, Samsung. Uglavnom zato što je najbolji u tome.

Dok Apple ne izbaci svoj brend displeja, većinu delova koja im je potrebna će morati da kupi od Samsung-a. Ali, većina analitičara smatra da Samsung nema nameru da deli svoj brižljivo čuvan patent sa konkurencijom. Ukoliko je to tačno, Apple-u jedino preostaje da izmisli sopstveni savitljivi displej i da ga sam proizvodi.

Apple očigledno ima dovoljno sredstava i ljudskih resursa da ovo uradi- ako već nije. Dakle, tehnologija ne predstavlja stvarnu prepreku za jednu tako veliku kompaniju. A tu na scenu stupa drugo pitanje. Da li Apple želi to da uradi?

Najverovatnije razmatraju tu ideju, jer poseduju mnogo  sličnih patenata. Možda kriju nekoliko prototipa u svojim tajnim laboratorijama, ali to ne možemo da tvrdimo jer znamo da rade na mnogo različitih opcija.

Apple-ov stav u odnosu na slične tehnologije je vrlo podeljen. S jedne strane, oni su više nego inovativni- od iPhone-a, preko Apple Watch satova, pa sve do Face ID-ja, istorija kompanije je popločana pionirskim poduhvatima na polju tehnologije.

S druge strane, vole da budu prilično konzervativni po pitanju izbacivanja novih tehnologija i trendova. Uzmite, na primer, OLED displej. U čemu bi bila razlika u implementiranju Face ID i OLED displeja?

Postoji više razloga zašto su OLED iPhone-i stigli na tržište sa zakašnjenjem. Jedan od njih je tehnologija koja nije dostigla nivo na kome bi ispunila Apple-ove standarde kvaliteta. Pomislimo samo na oštećenja displeja, problema sa pikselizacijom i druge stvari. Nema mesta primedbama, jer je Apple već odlučio da će radije da kasni, ali da zna da će biti vodeći na tržištu.

Apple pravi razliku između tehnologije i tehnologije zasnovane na mogućim potrebama svojih korisnika. Izbacili su Face ID jer su bili ubeđeni da će već prva njegova verzija biti bolja od Touch ID-ja. Preskočili su OLED tehnologiju jer su u tom trenutku mislili da je iPS tehnologija bolja i da prelazak na OLED neće značiti korak napred.

Međutim, to ne znači da su sami donosili svoje odluke. Konstantno su pratili i analizirali tržište i trenutno stanje u tehnologiji. Onog trenutka kada su odlučili da je došlo vreme za to, ušli su na tržište sa novim proizvodom. Ovo je Apple-ova strategija koja u većini slučajeva fukcioniše prilično dobro.

Apple-ova najvrednija imovina je njihov brend koji se vezuje za atribute kao što su poverenje, doslednost, elegancija, luksuz i drugi. Neće rizikovati svoj status uvođenjem tehnologija koje bi u određenom trenutku mogle da omanu. Ako im se učini da će nešto funkcionisati na duže staze i da će korisnici tražiti tu tehnologiju ili uređaj, oni će se tome posvetiti. Pre toga, ne.

Ne zaboravite da osim hardvera, ova tehnologija zahteva i novi softver kako bi savijanje bilo zaista efikasno. Iako postoji iOS sa mobilnom i tablet verzijom, još uvek nije spreman za prelaženje sa jednog na drugi način rada za par delića sekunde. Po mišljenju kritike, ovaj problem postoji i kod nedavno izbačenih uređaja. Imati spreman hardver je samo pola posla, ali, šta ćemo sa softverom?

Sve je to samo pitanje vremena. Možemo da se kladimo da savitljivi iPhone-i neće biti predstavljeni bar još godinu i po dana. Radije ćemo reći da nikada neće biti predstavljeni. A to i nije tako veliki problem…

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!