imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Siri kao žrtva perfekcionizma


Sa lansiranjem HomePod-a, brojne kritike o Siri su ponovo došle u središte pažnje. Sada jedan od ljudi zaslužnih za njeno postojanje objašnjava zašto se to dogodilo.

Kada je 2011. godine Apple lansirao svoju virtualnu pomoćnicu kao jednu od novih mogućnosti iPhone 4s, ceo svet je bio prijatno iznenađen. Razgovaranje sa sopstvenim telefonom bilo je poput prave magije. Sledećih nekoliko godina, Apple je vredno radio na toj tehnologiji, a ubrzo su dobili i konkurenciju u vidu drugih kompanija koje su se pridružile tom tržištu sa svojim rešenjima i tako potvrdile ispravnost i korisnost samog koncepta. Zaista se isplatilo imati virtualnog pomoćnika.

Kako je vreme prolazilo, Siri je prestala biti simpatičan dodatak i postala važan deo pametnog telefona – korisnici su, opravdano, očekivali da će se nadograđivati svake godine, poput kamere i performansi. Međutim, jasno je da je Apple zakazao u tom pogledu, jer razvoj Siri napreduje vrlo sporo, a usluga je u potpunosti dostupna u tek nekoliko država. Taj problem je pogotovo dobio na važnosti u kontekstu HomePod-a, čije se lansiranje uskoro očekuje.

Norman Winarsky, jedan od ljudi odgovornih za postojanje Siri, izneo je svoje mišljenje o toj temi. Najviše je govorio o različitim idejama za razvoj Siri pre i nakon što je ta pomoćnica postala Apple-ovo vlasništvo. Prema njegovom mišljenju, virtualna pomoćnica trebala je biti vrlo inteligentna u nekoliko područja, na primer u kontekstu zabave ili putovanja, i trebala se razvijati postepeno, bez gubljenja na kvalitetu.

Međutim, danas vidimo da je Siri postala pomoćnica za sve, ali, istovremeno, kao da nam ni u čemu ne može pomoći. Evo kako je Winarsky to opisao:

Ovo su ozbiljni problemi, a kada ste vi kompanija koja ima korisničku bazu od gotovo milijardu ljudi, ti problemi brzo postaju sve ozbiljniji. Verovatno teže nivou savršenstva koji ne mogu da postignu.

Drugim rečima, Winarsky smatra da je glavni problem koji Apple ima njihova težnja perfekcionizmu: toliko su visoko podigli nivo da više ni sami ne mogu da ga dosegnu. Greg Joswiak još je u junu prošle godine vrlo jasno objasnio koja je poenta Siri – naime, opisao je pomoćnicu kao „mašinu koji radi šta joj se kaže“. Kada bi napokon odustali od napora da Siri zna sve, možda bi ona znala da radi samo neke stvari, ali radila bi ih vrhunski.

To bi sigurno zadovoljilo korisnike.

Razvoj Siri započeo je 2008. godine, kao jedan od projekata kompanije SRI International, na čelu sa Winarsky-jem. Stvari su očigledno išle u dobrom smeru, jer se prva Siri aplikacija za iOS pojavila 2010. godine. U videu možete videti za šta je sve pomoćnica bila sposobna pre nego što ju je preuzeo Apple. Samo dva meseca nakon pojavljivanja aplikacije u App Store-u, Apple je preuzeo tu kompaniju, povukao aplikaciju iz ponude i predstavio vlastitu verziju Siri kao deo sistema sa iPhone-om 4s.

Svi znate kako su se stvari razvijale nakon toga. Sada nam samo preostaje da vidimo šta nam sledi.

Izvor: MacRumors

Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!