imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Šta će Apple uraditi sa iPod-om?


Apple je osvojio srca mnogih potrošača kada se pojavio na tržištu sa svojim muzičkim plejerom pod nazivom iPod. Kompanija je potpuno uspela da preoblikuje muzičku industriju iTunes-om, prvenstveno zahvaljujući fantastičnom uspehu ovog proizvoda. Međutim, često se postavlja pitanje da li iPod još uvek ima budućnost? U slučaju odričnog odgovora na prethodno pitanje, nameće se novo: zašto je iPod još uvek izložen na policama prodavnica?

Prvi proizvod koji je stvorio kilometarske redove ispred Apple-ovih prodavnica je verovatno iPod. Kada ste ga po prvi put izvadili iz kutije, bilo vam je jasno da je osećaj imati proizvod sa Apple-ovim logom u rukama, bolji od posedovanja bilo kog proizvoda drugog brenda. Razlog za to je što su u Apple-u veliki akcenat stavili na stvaranje „user-frendly“ softvera i jedinstvenog dizajna tokom procesa razvoja u Kupertinu. Sve to uključuje najsitinije detalje poput pažljivog dizajniranja i načina pakovanja ili osmišljavanja korisničkog priručnika i nalepnice koja se dobija uz proizvode. Iako danas više niko ne koristi nalepnice, otvaranje novog Apple proizvoda ne bi bilo isto bez njih.
01_what_will_apple_do_with_the_ipod

iPod nije bio samo muzički player ili “MP3 player”, kako što su ljudi tada nazivali kompaktne digitalne uređaje za reprodukciju muzike. iPod je bio doživljaj! Mogli ste da imate 1000 pesama u vašem džepu i snežno beli par slušalica u ušima. Slušalice koje su imale svetlucave poleđine bi se vrlo lako izgrebale, ali ste iz aviona mogli da primetite osobu koja koristi iPod. Popularnost iPod-a se polako probijala van granica SAD-a, mada on nije izgradio toliki kult, kao što je to bio slučaj u zemlji porekla. Vest o iPhone-u se, međutim, uskoro proširila širom sveta. Ljudima je bilo jasno da im nije potrebno podrobno poznavanje informacionih tehnologija da bi bili deo rastuće Apple porodice.

02_what_will_apple_do_with_the_ipod

Većina nas ima vrlo lepe uspomene na iPod. Samo pomislite da je ovo u osnovi bila ideja iz koje je nastala do sada najveća Apple-ova ideja, iPhone! Nastao je uređaj koji danas, uz reprodukciju muzike, ima odgovor na milion različitih zahteva korisnika. Situacija je bila poprilično očigledna: ako ljudi imaju telefone koji im mogu dati isti, a možda i bolji muzički doživljaj od onog koje im nudi iPod, onda će iPod postati nepotreban. Upravo to se i dogodilo. Ova metoda konzumiranja sadržaja prema kojoj smo počeli da se krećemo u korak sa vremenom, bila je po svim aspektima drugačija od našeg pređašnjeg uverenja o korišćenju uređaja za reprodukciju muzike, filmova, serija i TV programa.

03_what_will_apple_do_with_the_ipod

Trenutno postoje tri iPod modela u Apple-ovoj paleti proizvoda: iPod shuffle, iPod nano i iPod touch. Nažalost, moramo da priznamo da nijedan od ova tri uređaja ne odgovara zahtevima vremena u kom živimo, među kojima se nalaze bežične slušalice i streaming muzike. Uprkos tome, iPod je i dalje “cool”. Gotovo svi koji su imali iPod su kasnije kupili i iPhone, a tu su i oni srećnici čiji iPod-i još uvek funkcionišu. Iako su takvi slučajevi prava retkost, ima onih koji još uvek preferiraju slušanje muzike na svom iPod nano uređaju, umesto na iPhone-u. To se većinom dešava prilkom bavljenja nekim sportom ili onda kada bi njihovi dragoceni telefoni mogli da se nađu u opasnosti. Tada je upotreba iPod-a sasvim opravdana.

04_what_will_apple_do_with_the_ipod

Ipak, upotreba iznenada postaje neopravdana kada razmislimo o tome ko uopšte kupuje novi iPod ovih dana. Cene se kreću od 9.190 RSD do 54.190 RSD, što je malo iznenađujuće, s obzirom na to da možete da kupite iPad ili čak iPhone SE po ceni približno istoj kao i iPod touch od 64GB. Izgleda kao da je život prestao da se kreće unapred u Apple-ovom sektoru za razvoj iPod-a. Ako u tom sektoru uopšte i „ima života“. Međutim, nemojte misliti da bi Apple proizvodio iPod-e, da oni nisu vredni troškova proizvodnje. Ipak, uprkos tome što je već jednom bio najveći izvor prihoda kompanije, njegov značaj u tom pogledu je prilično mizeran ovih dana.

05_what_will_apple_do_with_the_ipod

Šta bi se dogodilo kada biste imali čitavu montažnu traku na kojoj proizvodite različite modele proizvoda kakav je, na primer, iPod? Kada biste proizvodili uređaj koji takođe ima zvučno ime, pa je samim tim postao zaštitni znak i referentna tačka za vašu kompaniju? Da li biste sve zatvorili i prekinuli prodaju? Naravno da ne. Nema nekog značajnijeg rivalstva unutar ove specifične kategorije tržišta i Apple verovatno uspeva da proda dovoljno uređaja svake godine, tako da trošak od proizvodnje iPod-a ne predstavlja gubitak za kompaniju. Takođe, dobar razlog za konstantnu cenu tokom godina bi mogao biti u tome što se na godišnjem nivou proizvede i proda mali broj ovih uređaja, pa je i trošak proizvodnje ostao isti, tj. na nivou od pre 5-10 godina.

06_what_will_apple_do_with_the_ipod

Po svemu sudeći, Apple nema nekih posebnih dugoročnih planova za iPod. Pitanje je samo koliko dugo će trenutni modeli (dva najzanimljivija: iPod shuffle i iPod nano) ostati na policama, budući da šesta generacija iPod touch-a još uvek ima softversku podršku. Međutim, ni to ne mora dugo da potraje.

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!