imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Šta se događa sa Apple-ovim softverom?


U zadnje vreme smo nažalost često pisali o problemima sa Apple-ovim softverom. Koji se razlozi kriju u njihovoj pozadini i kakve promene možemo očekivati?

Godina iza nas neće biti zapamćena kao jedna od uspešnijih u istoriji kompanije iz Kupertina. Međutim, što se tiče hardvera, 2017. je bila jaka. iPhone X je najuzbudljiviji iPhone svih vremena, a rame uz rame sa njim su treća generacija Apple Watcha i iMac Pro, dva uređaja koja su nas takođe oduševila.

Ali u pogledu softvera se desilo nekoliko propusta, i to u najgorem mogućem trenutku. Čim bi se slegla prašina oko novootkrivenog problema u sistemu, izbio bi neki novi skandal. Evo šta smo sve doživeli prošle godine:

  • Poteškoće sa LTE-om u trećoj generaciji Apple Watcha, uzrokovane problemima sa WiFi-jem u watchOS-u; doduše, na udaru su se našle samo strane države gde je uređaj bio na akciji.
  • Na engleskoj tastaturi iOS-a 11.1, tasteri J i A su bili zamenjeni; ni ovaj problem nije direktno uticao na nas.
  • Aplikacija Kalkulator nije registrovala sve tastere, a sve zbog problema sa animacijama.
  • Problem sa datumom u iOS-u 11, koji je uzrokovao boot loop nakon nadogradnje.
  • Najgora stvar bio je sigurnosni problem sa root korisnikom u macOS-u. Nije se radilo o manjoj poteškoći, nego o problemu zbog kojeg su se u opasnosti našli naši lični podaci. Ne znamo da li je iko bio direktno pogođen, ali svi Apple-ovi proizvodi su poznati upravo po visokom nivou sigurnosti, pa su ovakve stvari neprihvatljive.
  • Meltdown i Spectre su se dogodili u najgorem mogućem trenutku, bez obzira na to što sam Apple nije bio odgovoran za njih.
  • Takođe je vrlo nezgodno što nadogradnja kojom se popravljaju Meltdown i Spectre donosi i problem koji nam omogućava pristup sistemskim podešavanjima bez lozinke.

Spisak uopšte nije kratak. Naravno, Apple je odmah priznao greške i izvinio se javnosti:

„Sigurnost je prioritet za svaki Apple proizvod i – na žalost – zaleteli smo se sa objavom macOS-a“, priznao je Apple-ov PR. „Neopisivo nam je žao zbog ove greške i izvinjavamo se svim Mac korisnicima, kako zbog objavljivanja nadogradnje ovako otvorene za napade, tako i zbog brige koju smo time prouzrokovali. Naši korisnici zaslužuju bolje. Svi naši procesi za razvijanje prolaze inspekciju kako bismo sprečili da se ovako nešto ikada ponovi.“

Oglasio se i Phil Schiller:

Imali smo lošu nedelju. Dogodilo se par stvari, i to je sve. Naš tim će detaljno proveriti sisteme, pregledati sve procese, preispitati svoje poteze, i dati sve od sebe da se ovako nešto više nikada ne dogodi.

Naravno, nekoliko izvinjenja nije dovoljno da bi se korisnici umirili. Pogledajmo šta se možda krije u pozadini ovih nesrećnih događaja i kako Apple može rešiti te probleme.

U redu je, ali i nije

Najbanalniji i najmanje zadovoljavajuć odgovor je da je teško držati pod kontrolom toliko sistema i izbacivati toliko nadogradnji, a da sve budu besprekorne. Ipak, ni činjenica da Apple ima mnogo novčanih i ljudskih resursa da reši sve moguće probleme, nije uvek prednost. U radu u većim grupama obično najviše pati komunikacija, a i teško je sinhronizovati toliko osoba i odeljenja. Naravno, to nije opravdanje, ali moramo uzeti u obzir sve elemente.

Mnogi korisnici veruju da je glavni uzrok ovakvih problema loša organizacija kompanije. Apple se jako proširio u zadnjih nekoliko godina i postoji mogućnost da ne mogu uskladiti svoje sisteme i radne procese sa tim eksponencijalnim rastom. Ovakva vrsta ekspanzije obično podrazumeva stalne promene i premeštanje osoblja. Otvaraju se nove vodeće pozicije, a na njih dolaze novi ljudi sa sopstvenim očekivanjima. Ako se osobe na takvim pozicijama često menjaju, zaposleni koji tamo rade mogu izgubiti pojam o sopstvenim ulogama i obavezama.

Ovakav rast može lako dovesti do haosa, koji korisnici osete na sopstvenoj koži u obliku grešaka i problema s početka priče. Naravno, mi ne znamo kako Apple uistinu funkcioniše; ovo su samo pretpostavke, ali sigurno nismo daleko od istine. Uostalom, najbolji dokaz je iOS – odnosno sistem čija je baza korisnika eksplozivno narasla.

Šta je sledeće?

Ovo je hipotetičko pitanje. Apple ima samo jedan način da zadrži svoje verne korisnike u 2018. godini. Moraju rešiti koren svih ovih problema. Nije bitno podrazumeva li to reorganizaciju, nove strukture, nove metode testiranja ili pak čudo – MORAJU sve rešiti.

Dobra vest je da imaju sve predispozicije da budu uspešni. Apple se već nosio i sa težim problemima, pa imaju iskustva na tom području. U svojim priznanjima i izvinjenjima su naveli da će analizirati i preispitati sve svoje razvojne i testne procese. Možemo biti sigurni kako već rade punom parom, jer su u Kupertinu već odavno naučili da je puno lakše uništiti dobro ime, nego ga izgraditi.

Nadamo se da će najavljene provere unutar kompanije dovesti do rešenja, i da iduće godine neće biti potrebe da izveštavamo o problemima.

Beats
Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!