imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

This post has not been updated for more than a year. Please note that he content may be outdated.

Steve Jobs – 10 najsmelijih poteza


Steve Jobs je bio poznat po svojoj odvažnoj viziji, ali takav uspeh ne dolazi bez preuzimanja rizika. Časopis Business Insider objavio je 10 najsmelijih poteza koje je Steve Jobs povukao tokom vođenja Apple-a, a koji su izašli na videlo nakon izlaska najnovije biografije “Becoming Steve Jobs: The Evolution of a Reckless Upstart into a Visionary Leader”.

Zapošljavanje Johna Sculleya
Jobs je doneo mnoštvo odluka vezanih za zapošljavanje koje nisu opravdale očekivanja, ali je zapošljavanje Johna Scullyja verovatno bila jedna od najriskantnijih. 1983. godine, Jobs je uverio Scullyja da dođe u Apple jer je verovao da je on prava osoba koja će mu pomoći u vođenju kompanije (uz to je bio i menadžer u jednoj od Fortune 500 kompanija). Ali uprkos Scullyjevom iskustvu iz PepsiCo, postojalo je jako puno stvari koje nije razumeo, a ticale su se Apple-ovog poslovanja.

Pokušao se rešiti Johna Sculleya
Kada se ispostavilo da njegov odnos sa Scullyjem nije onakav kakav je želeo, Steve Jobs je odlučio da ga otpusti. Rekao je svojim najbližim saradnicima kako ima nameru da se reši Scullyja tokom Memorial Day vikenda, za vreme njegovog boravka u Kini. Ali Jean-Louis Gassee, šef Apple-ove evropske divizije u to vreme, ocinkario je Jobsa i kao rezultat ceo upravni odbor se okrenuo protiv Steve-a.

Osmislio je reklamu za Mac koja je bila toliko kontroverzna da je prikazana samo jednom
Apple-ova reklama “1984.” jedna je od najpoznatijih reklama u istoriji, a Jobs je upravnom odboru Apple-a dopustio da pogleda reklamu tek dan pre početka Super Bowl-a 1984. godine kada je trebala biti prikazana u reklamnom bloku. Schendler i Tetzeli, autori najnovije biografije “Becoming Steve Jobs” naveli su u knjizi kako je upravni odbor bio toliko zgrožen reklamom da su na kraju i prodali jedan reklamni blok kako bi reklama bila prikazana samo jednom.

Odredio je prilično visoku cenu prvom Macintosh-u, iako računar nije bio baš previše snažan
Iako je prvi Mac računar dobio jako dobre kritike i bio odlično osmišljen, nije imao dovoljno snage za obavljanje operacija. Ali to nije zaustavilo Apple da mu dodeli cenu od 1.995 $, što je i bio jedan od razloga slabije prodaje prvih Mac računara.

Radio je protiv Gila Amelia kada su stvari krenule po zlu za Apple
Kada se Steve Jobs vratio u Apple, nakon vođenja svoje druge računarske kompanije NeXT, generalni direktor kompanije bio je Gil Amelio. Kompaniji je u to vreme izrazito loše išlo, a Jobs nije imao pozitivno mišljenje o Ameliou. Šta više, smatrao ga je budalom. Kako bi izrazio svoje nezadovoljstvo, Jobs je bez da je ikome rekao, prodao gotovo sve deonice koje je dobio nakon prodaje NeXT-a Apple-u. Sačuvao je samo jednu deonicu kako bi i dalje mogao prisustvovati godišnjim skupštinama deoničara. Ta prodaja je bila jasna poruka kako Jobs ne veruje Ameliu.

Smenio je ceo upravni odbor nakon povratka u Apple
Jedan od prvih poteza koje je povukao nakon povratka u Apple je smena gotovo većine članova upravnog odbora. Jobs je smatrao kako su upravo oni delimično odgovorni za sve probleme koje je Apple doživeo tokom Ameliove “vladavine”.

Izostavio je podršku za Flash na iPhone-u zbog nesuglasica sa kompanijom Adobe
Svi znamo kako iPhone i iPad modeli nisu podržavali Adobe Flash. Ali nismo znali da je glavni razlog za tu odluku bila njegova ljutnja zbog činjenice da je jedan od suosnivača Adobe-a, John Warnock, pokazao naklonost prema Microsoft-ovim proizvodima. To je bila jedna od najriskantnijih odluka koje je doneo jer je u to vreme veliku većinu multimedijalnog sadržaja na internetu pokretao Flash.

Smatrao je da će ljudi hteti koristiti touchscreen
Iako se danas čini čudnim imati telefon bez ekrana osetljivog na dodir, 2007. godine takva vrsta ekrana bila je relativno nova stvar. Pre pojave iPhone-a, svi smo koristili fizičke tastere i kuckali na Blackberyju ili preklopnim telefonima. iPhone je bio prvi telefon koji imao samo ekran osetljiv na dodir bez mogućnosti korišćenja tastera.

Suprotstavio se mobilnim operaterima u vremenu kada su operateri sve kontrolisali
Apple je prvo pokušavao ostvariti saradnju sa Verizonom, ali se operateru nije svidelo to što Apple želi zadržati kontrolu nad korisničkim interfejsom za iPhone. Iako je mobilni operater AT&T naposletku pristao na taj uslov, nije bilo nimalo lako nagovoriti operatere da se odreknu kontrole nad mobilnim uređajem. Ali Jobs je verovao kako mu treba veća kontrola da iPhone postane hit.

Predstavio je iPhone pre nego što je bio dovršen
Originalni iPhone je imao niz nedostataka kada ga je Jobs prvi put pokazao na pozornici. Imao je mnoštvo bugova i nije bio sasvim testiran u praksi. Ali AT&T je bio nestrpljiv, tako da je Jobs odlučio da ga Apple mora predstaviti.

Iz današnje perspektive stvari se možda ne čine tako riskantnim, ali bile su. Sada možemo raspravljati da li su bile dobre ili ne, ali je činjenica da sve nije bilo kako je bilo Apple danas ne bi bio ono što jeste. Ima li boljeg primera da se sve događa s razlogom?

Izvor: Business Insider

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!