imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

Stream fight: Apple Music


Testirali smo, slušali muziku, uporedili, a sve da bi pronašli odgovor na veliko pitanje: Koji stream servis je najbolji? Nije bilo lako doći do odgovora, ali smo uspeli da prikupimo pozitivne i negativne strane svakog servisa sa ciljem da vam pomognemo prilikom izbora.

Pre svega moramo da kažemo sledeće: ova analiza je zahtevala dosta truda i gotovo je bilo nemoguće objektivno govoriti o ovoj temi. Svako ima svoje stavove i želje u pogledu usluga music streaming servisa. Bez obzira na to, dali smo sve od sebe da vam na što bolji način približimo sve prednosti i nedostatke datih servisa.

 

Ono što se možete odmah na početku zapitati je zašto smo testirali samo tri servisa, Apple Music, Tidal i Spotify, ako već postoji pregršt različitih servisa u ponudi. Naš odgovor je prilično jednostavan. Ovo su jedina tri servisa u kojima smo uvideli potencijal.

Podelili smo ovaj članak na dva dela. U prvom ćemo razmatrati mogućnosti Apple Music servisa sa različitih stanovišta, a u drugom, koji će biti objavljen nešto kasnije, ćemo se osvrnuti na Spotify i Tidal.

Apple Music

Apple Music je najmlađi servis u odnosu na sve druge, jer je počeo sa radom 30. juna 2015. godine. Uprkos tome, dobio je prilično veliku bazu korisnika u vrlo kratkom vremenskom periodu, a sve zahvaljujući popularnosti Apple proizvoda. Najnoviji rezultati govore da je Apple Music premašio 20 miliona pretplatnika, a taj broj označava samo broj onih koji su se zaista pretplatili.

Reč je o tome, da ne morate odmah da postanete pretplatnik zahvaljujući tri meseca dugom probnom periodu. Apple je povećao prednost u odnosu na druge servise, dovođenjem muzičara, pogotovo nakon dovođenja Taylor Swift u svoje redove.

 

Tako dugačak probni period predstavlja veliku prednost za Apple Music, možda čak i veću od besplatne verzije „začinjene“ gomilom oglasa, kao što je slučaj sa Spotify. Tri meseca je sasvim dovoljno da se naviknete na korišćenje usluge. Stavite sve svoje plejliste na jedno mesto i koristite ih na udoban i jednostavan način. Kada se navrše tri meseca, korisnici neće želeti da se odreknu ove usluge zbog, već spomenutih, udobnosti i jednostavnosti, te ćete biti spremni da za iste izdvajaju novac na mesečnom nivou. Ovakva ponuda se pokazala kao dobar poslovni model.

 

Korisnički interfejs

Korisnički interfejs je imao i još uvek ima svoje mane. Mnogi korisnici su se žalili na komplikovani izgled interfejsa nakon započinjanja korišćenja usluge. Da budemo jasni, sve je bilo kao u iTunes. Nažalost, desktop verzija od tada nije unapređena mnogo, ali su bar uspeli da urade verziju za telefon. Još uvek nije savršeno, ali je umnogome praktičnije u odnosu na prethodnu verziju.

Usluge

Zaista ne postoji ništa na šta bi se mogli požaliti u pogledu izbora muzike. Našli smo sve izvođače koje smo tražili, iako je to bio slučaj i sa ostalim streaming uslugama. Dobili smo i neke „bonuse“ u vidu Drake-a i već spomenute Taylor Swift. Verovatno ima korisnika koji nisu baš najveći fanovi pomenutih izvođača, ali ima i onih koji ih obožavaju.

Druga ideja za koju je planirano da odigra veliku ulogu bila je funkcija pod imenom Connect, u kojoj bi korisnici mogli da ostvare bliži kontakt sa umetnicima i koja je predviđena da predstavlja neku vrstu „muzičkog“ Facebook-a. To je upravo i bio njen problem. Mi se i sada možemo povezati sa našim omiljenim izvođačima tog tipa u bilo koje doba dana na mnogim drugim dobro poznatim i korišćenim platformama. Connect nije nudio ništa drugačije ili veće što bi nam zadržalo pažnju duže od 2 minuta.

Jedan od najvažnijih aspekata prilikom izbora streaming usluga su preporuke. Naravno, svako ima svoj ukus i omiljene izvođače, ali dobro je s vremena na vreme, za promenu poslušati i nešto novo, pogotovo kada se poklapa sa našim muzičkim ukusom. Tome služi opcija „For You“, gde treba pre svega, podesiti algoritam, kako bi on prepoznao vaš ukus. Ovo možete učiniti i putem pomalo uvrnutog interfejsa, gde treba da izaberete pink balončiće koji nose imena žanrova ili muzičara koje volite.

 

Nakon toga, počeće da vam stižu preporuke, što i nije tako loše, s obzirom da smo otkrili nekoliko muzičara pomoću ove usluge. Jedina zamerka je što nakon određenog vremena ponuda počinje da se ponavlja. Isti albumi ili muzičari se iznova pojavljuju, a da čak ni ne pripadaju kategoriji koju smo označili kao omiljenu. Međutim, napravili su zaista sjajne selekcije među kojima možete pronaći razne žanrove i muzičare, a ne samo diskografije poznatih izvođača.

Kvalitet zvuka

Pre nego što počnemo sa analizom kvaliteta zvuka, nešto treba da razjasnimo. Osnovna merna jedinica koja se koristi za merenje kvaliteta je bit (rate). Ovaj broj nam govori koliko podataka sadrži jedna sekunda muzike, a merna jedinica je Kbps (kilobytes per second). Što je niži bitrate, manje podataka u sekundi zvuka je kodirano, što znači da će muzika biti manje detaljna. Ono što je takođe važno je da je digitalna muzika uvek kompresovana, tako da je dobro pomenuti koji vid kompresije je korišćen. Apple koristi sopstveno rešenje, pod nazivom Advanced Audio Coding, AAC.

Poređenja radi, podaci snimljeni na CD-u obično se reprodukuju na 1411 Kbps, dok je većina fajlova proizvodila samo 128 Kbps u vreme kada je MP3 bio u ekspanziji. Korisnici su imali dosta pritužbi, što je bilo potpuno opravdano. Isti tvrde da je danas najbolja opcija za prosečnog korisnika sa prosečnom opremom 320 Kbps. Ovo je limit iznad kog obično nećemo prepoznati bolji kvalitet zvuka.

To je razlog zbog kog smo saglasni u tome da vam, ukoliko volite da slušate muziku dok ste u prevozu, neće trebati više od 320 Kbps. Apple Music može da proizvede bitrate koji je manji od tog i koji iznosi 256 Kbps, ali niži kvalitet se ne može ni uočiti zahvaljujući Apple-ovim metodima kompresije.

Zaključak

Bili smo prezadovoljni činjenicom da se Apple uključio na tržište streaming usluga jer je to bio naš omiljeni proizvođač hardvera koji je mogao da se predstavi novim servisom. Mnogi su po prvi put isprobali ovu uslugu, upravo nakon što je Apple objavio Apple Music, što je veliki plus s obzirom da je uspeo privući i korisnike koji ranije nisu bili upoznati sa okakvom vrstom servisa.

Međutim, nije baš sve tako sjajno kao što izgleda. Dodatne usluge koje se nalaze u ponudi su mnogima gotovo beskorisne. Neko možda nije zainteresovan za Carpool Karaoke, ne sluša svako Taylor Swift ili Drake-a, a neko svoje omiljene izvođače prati putem drugih izvora. Najveći problem, najpre, predstavljaju preporuke koje nisu uvek precizne i po ukusu korisnika, što generalno može učiniti interfejs haotičnim.

Sa druge strane, ova usluga ima mnogo prednosti. Ako vam znači da koristite softver osmišljen od strane proizvođača vašeg hardvera, Apple Music je prava stvar za vas. Raznovrsnost ponude je najbolja na ovoj platformi, a dugačak probni period je sam po sebi sjajna mogućnost. Korisna opcija je što možete lako da učitate stihove, ali i što možete koristiti druge Apple uređaje kao daljinski upravljač. Možete upravljati plejlistom pomoću svog Apple Watch-a ili iPhone-a (ukoliko preuzmete Remote app). Apple nije ukinuo mogućnost korišćenja ove usluge na drugim platformama, tako da je ona dostupna i na Androidu-u i na PC-u.

Dodatni poeni za uslugu idu u pravcu cene, s obzirom da nije preskupa, iako da budemo iskreni, postoje realni argumenti za tako nešto. Pojedinačna pretplata iznosi 4.99 evra, a ako želite da budete korisnici porodičnog paketa koji uključuje 6 korisnika, moraćete da platite svega 7.99 evra. Ako niste ranije razmišljali o ovome, povoljnije bi vas izašlo kada biste ubedili vašeg člana porodice da vam se pridruži u ovoj avanturi.

 

iPhone X
Apple Inc. (AAPL)

Da li ste pročitali ovo?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Klikni ovde!