imagazin arrow2-left arrow2-right arrow2-top arrow-up arrow-down arrow-left arrow-right cart close dossiers education fb instagram menu notification oander rss rss-footer search service shuffle speech-bubble star store stores tests twitter youtube

This post has not been updated for more than a year. Please note that he content may be outdated.

Tajna služba lovi sve koji odaju poverljive informacije o Apple-u


Čini se da Apple neće više ovo da trpi – dosta im je vesti o njihovim novim proizvodima koje procure pre lansiranja, pa iz tog razloga imaju predavanja o tajnosti za svoje zaposlene, dok bivši stručnjaci iz FBI, NSA i Tajne službe love izvore ovih glasina.

Svakako ima mesta za napredak. Mediji su saznali detalje o izuzetno poverljivom sastanku o tajnosti i sprečavanju odavanja informacija iz 60-minutnog procurelog snimka, što je prilično ironično samo po sebi, ako nas pitate. Ipak, ovo služi kao dobar primer koliko je situacija ozbiljna.

01_apple_tapping_down_on_leaks_or_at_least_trying

Odavanje poverljivih informacija je loše iz mnogo razloga. Prvo, procurene informacije uništavaju iznenađenje onim korisnicima koji baš žele da ga iskuse, koji žele da osete onaj nemir u stomaku od uzbuđenja dok gledaju Apple prezentaciju novog proizvoda. To je sve teže da se postigne, pogotovo kada znamo sve o novim iPhone-ima, a čak i o prethodno nepoznatim proizvodima poput HomePod-a, otprilike 6 meseci pre njihovog lansiranja. Drugo, to je veoma loše i za Apple: ko bi kupovao iPhone u martu kada zna da će za 6 meseci izaći znatno pametniji iPhone X+1? Tim Cook je takođe pričao o ovoj situaciji u ranijem intervjuu:

Samo sam bacio pogled na to i nisam imao vremena za detaljnije proučavanje. Ali generalno gledano, primetili smo da je potražnja iPhone-a opala, za šta smatramo da je uzrokovano preuranjenim i sve češćim vestima o budućim iPhone-ima. Očigledno se radi o tom problemu, pa ta situacija može objasniti današnje brojke. Ne znam, čini mi se da sve izgleda potpuno očigledno.

Apple pokušava da zaustavi ovakva dešavanja. Direktori kompanije održali su predavanje pod nazivom “Zaustavljanje curenja informacija – održavanje Apple-a poverljivim”, za više od 100 zaposlenih, koje je verovatno samo prvo u nizu predavanja. Iznenađujuće, stručnjaci su tokom predavanja rekli da najveći problem zapravo nisu prekookeanski (kineski) dobavljači. Oni posluju pod sopstvenim izuzetno strogim pravilima, tako da je većina informacija u 2016. godini procurela upravo iz Apple-ovih američkih kampusa.

02_apple_tapping_down_on_leaks_or_at_least_trying

Središte glasina

Apple-ov potpredsednik marketinga za iPod, iPhone i iOS proizvode, Greg Joswiak, dao je prilično snažnu izjavu u vezi ovoga:

Ovo je postalo veoma važno za Tima. Zapravo, bukvalno svima u Apple-u trebala bi da bude važna činjenica da to više ne može da se toleriše. Duboko verujem da ako zaposlimo pametne ljude, oni će razmisliti o ovome, razumeće situaciju, i na kraju će učiniti pravu stvar – neće odati nikakve informacije.

Pokušali su da se dodvore osećanjima svojih zaposlenih, ali su takođe pokušali i da ih navedu da shvate ozbiljnost situacije kroz snažne reči. Tokom predavanja, pušteni su mnogi video snimci. U nekima od njih, zaposleni su pričali o tome koliko se loše osećaju kada čitaju o procurelim informacijama o napretku, ili o tome kako ljudi izdaju ceo svoj tim istog trena kad odaju informacije o novim proizvodima. Pustili su i jednu od ranijih prezentacija Tim Cook-a, gde je on rekao legendarnu rečenicu “Još jedna stvar”. Zatim su stopirali video zapis, a Jenny Hubbert, koja radi u Global Security timu za komunikaciju i obučavanje, rekla je sledeće:

Čuli ste Tima kako govori, ‘Imamo još jednu stvar.’ Pa, koja je to još jedna stvar? Iznenađenje i užitak. Iznenađenje i užitak kada predstavimo svetu proizvod o kome nijedna vest nije pre toga procurela. To je neverovatno uticajno, na pozitivan način. To je u našoj DNK. To je naš brend. Ali, kada informacije procure, to je još uticajnije. To je direktan udarac na sve nas.

03_apple_tapping_down_on_leaks_or_at_least_trying

Ljudi iz obezbeđenja govorili su o tome kako su oni koji odaju informacije samo obični ljudi, zapravo, 99% njih su dobri ljudi. Oni se jednostavno vrlo lako nađu u iskušenju kada im neko sa crnog tržišta ponudi nekoliko meseci ili čak godinu dana njihove plate za mali izkrijumčareni deo novog proizvoda. Najzanimljivije na ovom predavanju je verovatno bio deo kada su pričali o različitim tehnikama krijumčarenja.

Bacanje stvari preko ograde i sakrivanje između nožnih prstiju je zastarela metoda. Ima ljudi koji su bacali delove u wc šolju samo da bi ih kasnije mogli izvući iz kanalizacije. Jedna radnica iz Apple-a prokrijumčarila je više od 8,000 delova tako što ih je ušila u postavu brushaltera. 2014. godine dogodilo se toliko ozbiljno krijumčarenje delova da je Apple morao da kupi više od 19,000 delova za iPhone 5c sa Huaqiangbei Electronic Marketa u Shenzhen-u, Južna Kina. To je najveće tržište na svetu, koje zapošljava pola miliona ljudi i ima 20 milijardi dolara prihoda. Apple je na taj način pokušao da izbegne objavljivanje delova na blogove, ali to nije bilo dovoljno, morali su da otkupe još 11,000 delova nakon predstavljanja, ali pre isporučivanja, iz istih razloga.
04_apple_tapping_down_on_leaks_or_at_least_trying

Jedan štand među hiljadama u Huaquanbeiju

Ali Apple preduzima mere protiv ovoga. Ima sve manje i manje odavanja informacija zahvaljujući strožim pravilima. Dok je u 2014.godini ukradeno 387 delova, taj broj je smanjen na 57 u 2015-oj, a samo su 4 dela izgubljena u 2016-oj, kada su proizveli 65 miliona. Kako bi se osigurao, Apple je uz to oformio i specijalizovani tim koji traži curenje podataka. Ovaj tim sastoji se od bivših pripadnika FBI, NSA, američke Tajne službe, a čak i američke vojske, koji pokušavaju da pronađu izvore i ljude, i da regulišu moguća curenja.

Da li je moguće da je iPhone 8 poslednji Apple proizvod čije ćemo detalje znati mesecima pre predstavljanja?

Izvor: The Outline

Ipak, ako biste voleli da saznate ove tajne, pogledajte vesti koje smo prikupili u iPhone 8 kategoriji.

Apple Inc. (AAPL)

Have you read this?

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici zadovoljni. Nismo usmereni na zaradu, već na dugoročan razvoj.

To je apsurdno. Neki ljudi jednostavno ne razumeju našu kompaniju. Čvrsto verujem da će sve pre ili kasnije doći na svoje mesto, dok god su korisnici... - Click here!